Strona 1 z 1
[ BDW 2.4 177 KM] drgania na jałowym biegu
: 10 paź 2015, 08:30
autor: Myken
Witam.
Mam problem z drganiami silnika i całego nadwozia na jałowym biegu. Te drgania są większe przy obrotach 900-1000, powyżej już jest ok. Żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć co konkretnie nawala. Diagnozy mam różne. Może rozrząd, może dwumas, może cewki lub świece. Byłem na serwisie i stwierdzili że cewki, świece i ciśnienie w tłokach jest ok.
Więc w czym problem? Bo nie chciałbym w ciemno inwestować w rozrząd i dwumas a to i tak mogło by nic nie dać.
: 10 paź 2015, 09:31
autor: Mazdomania
To samo się dzieje i na PB i na LPG? Generalnie to podepnij VAG-a i zobacz jakie masz błędy.
: 10 paź 2015, 11:49
autor: Myken
Nie ma znaczenia Pb czy Lpg. W serwisie na kompie sprawdzane i nie ma żadnych błędów.
: 10 paź 2015, 12:32
autor: Gość.
Trza tez logi zrobic bo nie kazda usterka od razu wali błedem.
: 10 paź 2015, 12:43
autor: Myken
Apophis pisze:Trza tez logi zrobic bo nie kazda usterka od razu wali błedem.
czyli serwis z grubsza tą diagnostykę przeprowadził? chcieli żeby zostawić auto na cały dzień i będą szukać. a takie szukanie to 200 pln/h
: 10 paź 2015, 13:24
autor: Gość.
No to trza sprawdzic co wskazuja czujniki w czasie jazdy na PB na LPG wtedy jesli cos odbiega od normy to można sie czegoś czepić.
: 10 paź 2015, 14:05
autor: Myken
a jest w ogóle taka możliwość, że to przez dwumas lub rozrząd?
Zauważyłem też że w czasie jazdy przy obrotach powyżej 3000 ciężko wchodzą biegi i czasem nawet zgrzytają.
: 10 paź 2015, 20:29
autor: Mazdomania
Serwis to będzie szukał i szukał, a Ty zapłacisz jak za mokre zboże znając życie
Aby wstępnie sprawdzić dwumas zrób tak: odpal auto, wysiądź, stań obok fotela kierowcy i naciśnij sprzęgło. Jeśli drżenie/stuki ustąpią to jest winny.
Możesz też otworzyć maskę (niech ktoś stoi przed nią i obserwuje silnik), a Ty włącz jedynkę i puszczaj sprzęgło - będzie widać czy jakaś poduszka silnika nie jest zerwana czasem.
: 11 paź 2015, 01:01
autor: pavel44
Może rozrząd?
: 11 paź 2015, 19:13
autor: Marks2004
Witam mam ten sam objaw drgania karoseri podczas jazdy z niskich obrotów wszystko ustaję jak daje mocniej gazu powyżej 3tyś obrotów zauważyłem też zgrzytniecia co jakiś czas przy wbijaniu 3ki ale dopiero od ok tygodna a drgania mam już ok 3miesiące ale jest to wkurzające strasznie na 19" czuć to bardziej niż na 16 ale jednak dalej to drga ... rozrząd wymieniany przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 155tyś auto ma 210tyś krajowe świece nowe przy 190tyś cewki też raczej nie będą tutaj problemem dodam że gdy auto jest zimne i na polu temp ok 8c czuje to bardziej tak mi się wydaje dodam żę jadąc i wrzucę sprzęgło drgania nie ustają
[ Dodano: 2015-10-11, 19:13 ]
szukam dobrego mechanika na śląsku co to ogarnie bo co jeden to inna teoria może quattro może coś w zawieszeniu może cewki moze rozrząd itd i takie wróżenie myślę nad aso ale tam to pewno naprawa w takiej a6 to będzie 10tyś na dzień dobry
: 13 paź 2015, 11:39
autor: Myken
Kolejny mechanik obstawia dwumas u mnie więc chyba będzie trzeba zaryzykować i wymienić.
: 13 paź 2015, 12:59
autor: Mazdomania
Myken, A zrób test o którym wyżej pisałam.
: 13 paź 2015, 13:14
autor: wysota
Myken, dwumas niestety u nas jest nie dostepny nawet w aso w niemczech, wiec jezeli on jest przyczyna pozostaje czekac az sie calkiem wysypie i zmienic na zwykle kolo masowe badz sztywne, sam walcze z tym problemem tylko u mnie jest winny wydech i dwumas na wykonczeniu

Ps sorki nie spojrzalem ze to BDW a nie BDV :D
: 22 paź 2015, 16:46
autor: Myken
Mazdomania pisze:Myken, A zrób test o którym wyżej pisałam.
robiłem i by wychodziło że to nie dwumas. po wcisnieciu sprzegła nic się nie zmienia.
zauważyłem że coraz gorzej biegi wchodzą.
[ Dodano: 2015-10-20, 17:00 ]
Witam. Auto na warsztacie i raczej pewna przyczyna tych drgań to dwumas. Był w tragicznym stanie, ledwo kupy się trzymał. Do tego mikro pęknięcia na tarczy sprzęgła i przypalony docisk. Jutro będzie poskładana i oby wszystko było cacy
[ Dodano: 2015-10-22, 16:46 ]
Auto odebrane i jest wszystko dobrze

Nowy dwumas, tarcza sprzęgła i docisk. Koszt całościowy to 3000 zł.
Dziękuję bardzo tym co próbowali pomóc

: 18 wrz 2016, 13:30
autor: szczociak1
Witam.
Żadko tu piszę więdz sorki za jakiekolwiek błedy czy to w pisaniu czy też że to zły dział.aPodepnę sie pod temat.
Otuż w mojej furce padła mi skrzynia.Na poczatku nic się nie działo ale przed wymianą radio przestało ją zagłuszać

W środku był rdzawy kolor i jakiś pył z olejem , może ktoś czegoś dolał nie mam pojęcia.Po zmianie na używkę wszystko śmiga jak talala tylko mam dziwne wibracje w przedziale obrotów od 2500 do 3200 na biegu 4/5/6 .Mechanik twierdził że dwumasa jest ok.sprzęgło niby też.Czy to może byç wi a przecubu wewnętrzny czy może poduchy bądź jednak dwumasa?No chyba że to wina tej skrzyni?
:shock: proszę forumowiczów o jakąś pomoc .
pozdrawiam