Strona 1 z 1
[ AUK 3.2 256 KM] tunning silnika
: 03 sie 2015, 12:48
autor: Łysy_cc
Witam, mam pytanie - ma ktoś doświadczenie z chipowaniem silnika 3,2 FSI?
Proszę o podzielenie się opiniami czy to warto to zrobić. Dodatkowo jeśli ktoś zna jakiś dobry zakład w Krakowie to również proszę o info.
Pozdrawiam
: 03 sie 2015, 14:07
autor: 0x4B25A
To jest silnik bez turbo, więc moim zdaniem nie warto... za duży koszt w połączeniu z niskim zyskiem mocy...
: 03 sie 2015, 16:05
autor: Łysy_cc
ok dzięki za info
: 03 sie 2015, 17:16
autor: rafal_m
Da sie wykrzesac tych 20KM wiecej i pare Nm ale sa praktycznie nie zauwazalne. W skrzyni natomiast mozna zdjac limiter obrotow silnika... Co nie zmienia faktu ze 3.2 jest kiepska baza do tuningu.
: 03 sie 2015, 17:49
autor: metyoo
0x4B25A pisze:za duży koszt w połączeniu z niskim zyskiem mocy...
Zakładając kompesor przyrosty mocy będą znaczne, ale fakt taki, że tanio nie będzie, a byle grzebek z kabelkiem i bazą gotowców na pendrajwie polegnie w przedbiegach.
: 03 sie 2015, 19:04
autor: rafal_m
metyoo pisze:0x4B25A pisze:za duży koszt w połączeniu z niskim zyskiem mocy...
Zakładając kompesor przyrosty mocy będą znaczne, ale fakt taki, że tanio nie będzie, a byle grzebek z kabelkiem i bazą gotowców na pendrajwie polegnie w przedbiegach.
Samo zalozenie kompresora to dopiero wierzcholek gory lodowej, znajdz mi chodz jednego madrego ktory podejmie sie zrobienia nowego softu do SIMOS"a za ludzkie pieniadze.... pomine juz tutaj inne walki rozrzadu czy kompletnie inna idee sterowania w silnikach TFSI wzgledem FSI (3.0 <=> 3.2). Gra nie warta swieczki... bardziej sie oplaca sprzedac 3.2, pieniadze ze sprzedazy i te zaoszczedzone na tuningu przeznaczyc na zakup s6/rs6. Taki tuning 3.2 na kompresor, to jest spokojnie wydatek rzedu 20 tys zlotych, a podejrzewam ze skonczy sie to ze to bedzie dopiero przedsmak, bo zaczna sie wymiany tlumikow, pomp, wtryskow i kilku innych rzeczy.
: 03 sie 2015, 20:39
autor: metyoo
Napisałem to samo w dużym uproszczeniu
