Strona 1 z 1

[A6 C6 - BPJ 2,0 TFSI 170 KM] uszczelka pod głowicą - pomocy

: 29 kwie 2015, 21:07
autor: RR
Z uwagi na to, że nie potrafiłem odnaleźć tematu związanego z problemem przed, którym zostałem postawiony, pozwoliłem sobie na otwarcie nowego. W dniu dzisiejszym wymieniłem olej w mojej Audi A6 - C6 i poprosiłem mechanika o sprawdzenie, co może być przyczyną tego, że raz na jakiś czas mam coś takiego, że wskaźnik - wskazówka temperatury płynu chłodzącego podczas jazdy przestaje działać - opada, czyli nie wskazuje temperatury. Mechanik powiedział, że zrobił test na spalinach i uważa, że "kończy się" uszczelka pod głowicą. Zdziwiłem się ogromnie, ponieważ nie zauważyłem jakiegoś zwiększonego ubytku płynu chłodzącego jak również, aby olej miał zmieniony kolor, czy by na korku wlewu oleju był taki charkterystyczny żółtawy kolor mogący o tym świadczyć. Jeśli diagnoza by okazała się trafna, ile będzie kosztowała mnie ta naprawa w wariancie optymistycznym i pesymistycznym ? Co mam zrobić, aby wykluczyć lub potwierdzić słowa mechanika ? :(

: 30 kwie 2015, 00:34
autor: pawel81
Z czujnikiem to u mnie było tak :)
Objaw: opadająca do min. wskazówka temperatury cieczy i prawidłowe wskazywanie przez nią temp. po skasowaniu błędu przez mechanika.
Diagnoza: uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Zakupy: kupujesz czujnik 06A919501 (ok.60-100PLN) wraz z oryginalnym oringiem (w ASO ok. 3PLN) - ważny jest dobrze dobrany rozmiar bo niektóre gumki mają mniejszą grubość i płyn będzie delikatnie wyciekał (możesz tego nawet nie zauważyć, ale u mnie po nocy było kilka kropel na posadzce w garażu co było nie do zaakceptowania, więc holenderska gumka za 10PLN poszła w kosz :P). Jeżeli masz małą wprawę w majsterkowaniu kup też plastikowy skobelek (zaczep czujnika temp.) bo możesz go ułamać/zniszczyć przy zdejmowaniu/zakładaniu czujnika
Naprawa: od strony katalizatora (ponad nim) w bloku silnika masz czujnik, umocowany jest on skobelkiem wysuwanym w bok (możesz użyć lusterka jak masz słabą widoczność). Pomocna będzie 2 osoba do zatkania otworu aby nie wylewał się płyn chłodzący. Montujesz nowy czujnik z oringiem, zasuwasz skobelek i wkładasz wtyczkę.
I to by było na tyle jeśli chodzi o problem czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Pozdrawiam.

: 30 kwie 2015, 06:24
autor: RR
Dzięki serdeczne za odpowiedź a więc czujnik temperatury do wymiany.

Czy ktoś mógłby jeszcze powiedzieć jaki jest całkowity koszt wymiany uszczelki pod głowicą, wolę być psychicznie przygotowany na zapewne nieprzyjemny wydatek, no i jak sprawdzić czy faktycznie poszła ta uszczelka.

: 30 kwie 2015, 07:26
autor: pawel81
ad wymiana czujnika : rób to na zimnym silniku i odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym aby zmniejszyć ciśnienie w układzie.

ad uszczelka: tak z "prawideł przekazywanych z ojca na syna" jeżeli płynu praktycznie nie ubywa, w zbiorniku wyrównawczym jest czysto z czystym płynem włącznie (pomijając jakieś paproszki na dnie), a podczas pracy silnika nie robi się w zbiorniczku jackuzzi to raczej bym nie panikował. W niektórych autach przy lekkiej eksploatacji i słabszym oleju może pojawić się lekki nalot na korku również z powodu np. niewygrzania silnika, ale u Ciebie przecież korek czysty...
Co do kosztów może wypowie się ktoś kto to robił, ale przy naszych silniczkach nie będą to chyba raczej gigantyczne kwoty.
Pzdr

: 27 mar 2019, 09:56
autor: RR
Chciałbym nie panikować, ale mechanior przestraszył mnie na tyle, że mogę załatwić silnik i takie tam a więc wolę być przygotowany, dlatego pytałem w jaki sposób można sprawdzić tę uszczelkę, koszty itp.

Edit: dzięki @pawel81, nikt poza kolegą niczego więcej nie podpowie ?

[ Dodano: 2019-03-27, 09:56 ]
Tak w woli przypomnienia i rozwiązania problemu z moją A6 może komuś się przyda. Podam, że problem był termostat, który został wymieniony w innym warsztacie na nowy, diagnoza zajęła dosłownie kilka minut. Po wymianie termostatu skończyły się problemy z "opadającym" wskaźnikiem temperatury. Nie było mowy o wymianie uszczelki pod głowicą. Samochodem jeździłem jeszcze dwa lata i sprzedałem go. Problemu z uszczelką nie było żadnego. A więc pierwszy mechanik najnormalniej albo chciał mnie oszukać, albo się nie znał :(

Re: [A6 C6 - BPJ 2,0 TFSI 170 KM] uszczelka pod głowicą - pomocy

: 23 lip 2023, 18:06
autor: Naz
A po wymianie termostatu robiles test na spaliny?