Strona 1 z 1

Pierwsza diagnoza VAG i pierwsze błędy Check Engine

: 20 kwie 2015, 22:18
autor: kuba13
Witam serdecznie. Jestem świeżym posiadaczem Audi A6 C6 2006r. 2.4 B+LPG, dwa tygodnie temu zakupiłem auto i następnego dnia o "dziwo" wyskoczyła żółta ikona "check" na panelu. Zakupiłem na stronie xcar360.com kabel wraz z oprogramowanie vcds 12.12.0 i postanowiłem sam zdiagnozować problem.
Proszę o pomoc, wasze opinie i sugestie bo jestem początkujący w "tych rzeczach".

Program zdiagnozował następujace błędy "Engine":

1.
009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit
P2626 - 008 - Open - MIL ON

2.
000352 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent

3.
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent

4.
000821 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0335 - 006 - Malfunction - Intermittent

Rozumiem, że błąd nr 1 i 2 dotyczący sond lambda pewnie jest zależy od źle wyregulowanego gazu i należy się z tym udać do jakiegoś fachowego gazownika aby lepiej dostroił instalację gazową (instalacja lpg ma 2 lata - BRC Sekwencja 24, wtryskiwacze pomarańczowe). Błąd 3 mówi o za małym napięciu na akumulatorze? Co to może oznaczać? Akmulator ma 1 rok a ostatnio trochę w trasie jestem także powinien być doładowany, może to być alternator? Ostatni błąd to z kolei mowa o błędzie czujnika położenia wału, dodam że nie występują dodatkowe błędy świadczące o wadliwy rozrzadzie (samochód ładnie pali, obroty nie faluja i dosyć cicho pracuje)

Bardzo proszę o wasze sugestie i porady i z góry dziękuję.


* dodatkowe pytanie, czemu po kliknięciu "Clear all DTC's" i skasowaniu błędów w programie, nadal świeci się check na panelu?

Pozdrawiam wszystkich

: 20 kwie 2015, 22:40
autor: kori
Czy ten błąd sond po skasowaniu powraca od razu na pracującym silniku ?
Jeśli tak to check dlatego swieci sie ciągle, sonda powoduje checka, przynajmniej mam tak w innym Vagu

: 20 kwie 2015, 22:43
autor: Mazdomania
Check na stałe świeci przez ten błąd:
009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit
P2626 - 008 - Open - MIL ON

: 20 kwie 2015, 23:03
autor: kuba13
Skasowanie błędów programem na włączonym zapłonie nie spowodowało wyłączenia ikony MIL na panelu auta (moze nie prawidlowo uzylem funkcji kasowania bledow VCDSC - Clear all DTC's. Czy problem ten moze byc związany z źle dobranymi parametrami gazu czy może uszkodzeniem fizycznym którejś z sąd lambda?

Pozdrawiam

: 20 kwie 2015, 23:06
autor: Mazdomania
Masz obwód otwarty w 1 banku 1 sondy i dopóki tego nie zrobisz chcek nie zgaśnie.

: 21 kwie 2015, 15:32
autor: kuba13
Rozumiem, ze mam przejrzeć najpierw wiązkę kabli (bank 1, sondy 1 to od strony pasażera przed katalizatorem)? Gdzie mógłbym dostać jakiś schemat pogladowy?

: 21 kwie 2015, 15:48
autor: Mazdomania
kuba13 pisze:bank 1, sondy 1 to od strony pasażera przed katalizatorem
Tak, dokładnie <okok>
kuba13 pisze:Gdzie mógłbym dostać jakiś schemat pogladowy?
Obrazek

Na schemacie pierwsze czerwone kółko od góry od lewej.