Pierwsza diagnoza VAG i pierwsze błędy Check Engine
: 20 kwie 2015, 22:18
Witam serdecznie. Jestem świeżym posiadaczem Audi A6 C6 2006r. 2.4 B+LPG, dwa tygodnie temu zakupiłem auto i następnego dnia o "dziwo" wyskoczyła żółta ikona "check" na panelu. Zakupiłem na stronie xcar360.com kabel wraz z oprogramowanie vcds 12.12.0 i postanowiłem sam zdiagnozować problem.
Proszę o pomoc, wasze opinie i sugestie bo jestem początkujący w "tych rzeczach".
Program zdiagnozował następujace błędy "Engine":
1.
009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit
P2626 - 008 - Open - MIL ON
2.
000352 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
3.
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent
4.
000821 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0335 - 006 - Malfunction - Intermittent
Rozumiem, że błąd nr 1 i 2 dotyczący sond lambda pewnie jest zależy od źle wyregulowanego gazu i należy się z tym udać do jakiegoś fachowego gazownika aby lepiej dostroił instalację gazową (instalacja lpg ma 2 lata - BRC Sekwencja 24, wtryskiwacze pomarańczowe). Błąd 3 mówi o za małym napięciu na akumulatorze? Co to może oznaczać? Akmulator ma 1 rok a ostatnio trochę w trasie jestem także powinien być doładowany, może to być alternator? Ostatni błąd to z kolei mowa o błędzie czujnika położenia wału, dodam że nie występują dodatkowe błędy świadczące o wadliwy rozrzadzie (samochód ładnie pali, obroty nie faluja i dosyć cicho pracuje)
Bardzo proszę o wasze sugestie i porady i z góry dziękuję.
* dodatkowe pytanie, czemu po kliknięciu "Clear all DTC's" i skasowaniu błędów w programie, nadal świeci się check na panelu?
Pozdrawiam wszystkich
Proszę o pomoc, wasze opinie i sugestie bo jestem początkujący w "tych rzeczach".
Program zdiagnozował następujace błędy "Engine":
1.
009766 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit
P2626 - 008 - Open - MIL ON
2.
000352 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0160 - 009 - No Activity - Intermittent
3.
005634 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 008 - Voltage too Low - Intermittent
4.
000821 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0335 - 006 - Malfunction - Intermittent
Rozumiem, że błąd nr 1 i 2 dotyczący sond lambda pewnie jest zależy od źle wyregulowanego gazu i należy się z tym udać do jakiegoś fachowego gazownika aby lepiej dostroił instalację gazową (instalacja lpg ma 2 lata - BRC Sekwencja 24, wtryskiwacze pomarańczowe). Błąd 3 mówi o za małym napięciu na akumulatorze? Co to może oznaczać? Akmulator ma 1 rok a ostatnio trochę w trasie jestem także powinien być doładowany, może to być alternator? Ostatni błąd to z kolei mowa o błędzie czujnika położenia wału, dodam że nie występują dodatkowe błędy świadczące o wadliwy rozrzadzie (samochód ładnie pali, obroty nie faluja i dosyć cicho pracuje)
Bardzo proszę o wasze sugestie i porady i z góry dziękuję.
* dodatkowe pytanie, czemu po kliknięciu "Clear all DTC's" i skasowaniu błędów w programie, nadal świeci się check na panelu?
Pozdrawiam wszystkich