Strona 1 z 2

[ BPJ 2.0 170 KM] Silnik nie odpala czujnik ciśnienia oleju

: 16 mar 2015, 21:08
autor: Vigors
Witam. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju( silnik pracował normalnie). Natychmiast zjechałem i zgasiłem silnik. Po ok 5 min próbowałem odpalić silnik ale już nie odpalił. Nie chciał zakręcić.
Czy to już koniec silnika a może pompa oleju została zatarta, czy tylko czujnik zablokował dalszą pracę silnika by nie spustoszyć silnika? Czy czujnik może zablokować silnik?
Przebieg 288k po wymianie rozrządu. Stan oleju ok. Czujnik dał znać o sobie ok 1000 km wcześniej. Proszę o poradę. Wał na silniku nie obraca się <wnerw>

: 16 mar 2015, 22:01
autor: Schiller_Polska
nie chce cie martwic ale dobrze to nie wyglada. Miska do sciagnieca i trza sprawdzic co tam sie stalo. nie kreci w ogole?

: 16 mar 2015, 22:14
autor: Vigors
schiller pisze:nie chce cie martwic ale dobrze to nie wyglada. Miska do sciagnieca i trza sprawdzic co tam sie stalo. nie kreci w ogole?

Wiem że to nie wygląda najlepiej. Silnik nie odpala, wał nie obraca się. Autko stoi już u mechanika (pierwsza diagnoza zatarcie). Mam jeszcze nadzieje że nie będę musiał szukać serca do mojej Audi bo silnik BPJ w dobrym stanie jest ciężko dorwać.

: 16 mar 2015, 22:26
autor: marko1738
najprawdopodobniej poleciał naped pompy olejowej i zablokowało ci wał miska w dol i wszystko się wyjasni

: 16 mar 2015, 22:35
autor: Vigors
marko1738 pisze:najprawdopodobniej poleciał naped pompy olejowej i zablokowało ci wał miska w dol i wszystko się wyjasni

Jutro się okaże.

: 16 mar 2015, 22:38
autor: marko1738
nowa pompa 5tys najlepiej przerobić na 1.9tdi 1.8 t

: 16 mar 2015, 22:54
autor: stinger
Niestety były już tu przypadki zatartych pomp oleju (pęka w nich napęd). Ciężko znajeźdz silnik BPJ do przeszczepu, a Twój wygląda na zatarty.

: 25 maja 2015, 14:07
autor: marioo19
stinger pisze:Niestety były już tu przypadki zatartych pomp oleju (pęka w nich napęd). Ciężko znajeźdz silnik BPJ do przeszczepu, a Twój wygląda na zatarty.
Czy mógłbys powołać się na jakies źródło? Bo ja znam ludzi którzy mają po 240 tys zł i nigdy nie mieli z tym problemów. Mechanicy też nie potwierdzają awaryjności tych pomp.

: 25 maja 2015, 17:56
autor: stinger
Wystarczy przeglądnąć forum i poczytać

: 26 maja 2015, 10:36
autor: marko1738
ja przzerobilem naped pompy i jest spokój

: 26 maja 2015, 10:58
autor: marioo19
stinger pisze:Wystarczy przeglądnąć forum i poczytać
Przeglądam i widze to co napisałem, padaja samochody z przebiegiem powyżej 250tys.

: 26 maja 2015, 19:32
autor: stinger
To jest temat o mojej byłej A6
viewtopic.php?t=62502
Pompa padła przy 187 tyś oryginalnego przebiegu. Tyle w temacie

: 26 maja 2015, 20:55
autor: marioo19
stinger pisze:To jest temat o mojej byłej A6
viewtopic.php?t=62502
Pompa padła przy 187 tyś oryginalnego przebiegu. Tyle w temacie
Kolego wiem że to temat o Twojej Audi A6 która rok po sprzedaży znowu padła. Skoro twierdzisz że przebieg był ok to pozostaje tylko zapchany smok. Wnioskuję że lałeś Castrola, czy zgadłem?
Widziałe już te silniki po Castrolu i każdy był zawalony starym olejem więc to może być główna przyczyna padania pomp.

: 26 maja 2015, 21:09
autor: stinger
Niestety auta w ASO są standardowo zalewane Castrolem. Myślę że bardziej dobija je longlife.

: 27 maja 2015, 10:01
autor: marioo19
stinger pisze:Niestety auta w ASO są standardowo zalewane Castrolem. Myślę że bardziej dobija je longlife.
Masz absolutna racje, najbardziej zabija je Long Life.
Lali Ci normalny czy Long Life?