Strona 1 z 1

[ BPJ 2.0 170 KM] Czerwony kolektor wydechowy

: 15 lut 2015, 21:34
autor: wuji
Witam. Po wymianie turbosprężarki w 2.0 TFSI z powodu pękniętego kolektora wydechowego zauważyłem niepokojącą rzecz. Otóż przejechałem kilkadziesiąt km ze średnią prędkością 100-120 km/h (3000 obr/min max) i po zatrzymaniu w zupełnej ciemności zauważyłem że kolektor wydechowy a szczególnie ta przestrzeń żeliwna turbiny przed katalizatorem jest rozgrzana do czerwoności. Czy to normalne i ktoś z posiadaczy TFSI mógłby potwierdzić, że u niego takie zjawisko też ma miejsce? Spotkałem się z opinią mechanika oraz człowieka od regeneracji turbin że w turbodoładowanych benzynach to normalne i przez to pękają te kolektory. Dodam że nie ma błędów z rozrządu, składu mieszanki, katalizatora w ECU. Silnik działa poprawnie, test dynamiczny turbiny w normie...
Proszę posiadaczy silników TFSI żeby przyjrzeli się swoim turbinom :)
Z góry dziękuje za pomoc.

: 06 mar 2015, 15:55
autor: vagTDI
Ostatnio sprawdzałem jak wygląda kolektor po dłuższej jeździe - jazda drogami szybkiego ruchu i autostradami 150-160 km/h i potem 10km po mieście: nie było żadnych oznak rozgrzania do czerwoności. Wydawało mi się, że po takiej jeździe powinno się porządnie rozgrzać, ale kolor kolektora wogóle się nie zmienił.

: 13 mar 2015, 15:16
autor: wuji
Z góry dzięki za zainteresowanie. A czy patrzyłeś na ten kolektor w zupełnej ciemności?

[ Dodano: 2015-03-13, 15:16 ]
Czy ktos jest w stanie mi powiedzieć czy jesli zapchany byłby katalizator to były by jakieś błędy w kompie z sond lambda etc?

: 15 mar 2015, 12:51
autor: Mazdomania
wuji pisze:Czy ktos jest w stanie mi powiedzieć czy jesli zapchany byłby katalizator to były by jakieś błędy w kompie z sond lambda etc?
Tak, wyrzuciło by błąd związany z drożnością katalizatora.