Strona 1 z 2

[ BPJ 2.0 170 KM] Olej, końcówki wydechu

: 29 lis 2014, 16:40
autor: Denly
Witam. Mam takie pytanko, posiadam niedługo moją A6 C6 2.0 TFSI, 2 tyś km temu był robiony full serwis (olej, filtry, rozrząd kompletny z pompą wody etc.), niestety po wymianie nie sprawdziłem na bagnecie ile tego oleju pokazuje (wiadomo jak to jest w PL), dziś sprawdzam olej (czytałem, że te silniki go lubią) i zobaczyłem na wskaźniku, że jest na MIN, kupiłem 1l, dolałem do MAX, odpaliłem auto, pojechałem do sklepu, otwieram bagażnik, spojrzałem akurat w dół a tam coś takiego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ewidentnie widać, że tłumiki po dolewce są mokre z oleju. Czy to normalne? Czy mam się czegoś bać lub uciekać z tym autem? <rotfl> :| Ogólnie z autkiem na razie nic się nie dzieje, nie zauważyłem (prócz tego) niczego niepokojącego, jedynie co się zmieniło to ostatnio z ciekawości po zalaniu zamiast 95 to 98 silnik ma lepszą kulturę pracy (ciszej chodzi etc.) dlatego teraz będę lał cały czas 98

: 29 lis 2014, 21:15
autor: stinger
Bez pamiki. Sprawdzaj stan oleju bo ten motorek lubi go skonsumować. O ile nie będzie łykał za dużo to uznaj to za normę i ciesz sie z jazdy <okok>

: 30 lis 2014, 00:19
autor: Denly
stinger, Okej, teraz wiem ile wlałem i ile było, a jakby łykał za dużo to jakie mogą być mniej więcej przyczyny? Jeszcze zauważyłem następny problem, otóż gdy samochód chodzi na biegu jałowym na postoju to (patrząc od tyłu samochodu) z lewego tłumika słychać dziwne bulgotanie (tak jakby ten olej tam bulgotał), z prawego zaś tego nie słychać, wcześniej tego nie było. Tutaj filmik:

http://www.dropshots.com/Denly/date/2014-11-29/16:42:51

: 30 lis 2014, 08:00
autor: stinger
Zmartwię Cie lub pocieszę ale jeśli łykał będzie do 1 litra na 1000 to według Audi mieści sie w normie. Kolegą z tego forum i w moim poprzednim autku ubywało dużo mniej oleju. Ja dolewałęm ok 2 litrów na cały okeres między wymianami czyli ok. 2 litry na 10 do 15 tyś.
Jeśli Twój łyknie więcej to najprawdopodobniejsze są pierścienie do wymiany.

Odnośnie bulgotania to raczej nie olej bo inaczej to byś wlewał z 1 litr oleju na 100 km bo wszystko szło by w rurę

: 30 lis 2014, 10:57
autor: Denly
stinger, Hmm no zobaczymy, dziwi mnie to, że tak dziwnie pokazuje na tym bagnecie. Miałem MIN, wlałem niecały litr i pokazało MAX.

No to co to może być to bulgotanie? Oleju dolałem po 2 tyś km od wymiany i to nie cały litr więc na pewno nie muszę dolewać co 100 km :) Ale właśnie nie wiem jaki był stan oleju od razu po wymianie przez mechanika, więc też nie mogę tak obliczyć, teraz mam MAX i przebieg 191 855 km więc zobaczymy za ile znowu będę musiał dolać :) Bulgotanie usłyszałem na zagrzanym silniku, zobaczę zaraz jak na zimnym, czy też je słychać. Dziwi mnie też to, że słychać tylko z 1 wydechu a nie z 2.

: 01 gru 2014, 17:24
autor: wuji
Na bezpośrednim wtrysku paliwa FSI podobno trzeba jeździć wyłącznie na paliwie przynajmniej 98, a juz napewno na takim, które ma znikomą ilość siarki. Dodatkowo polecam jeździc na oleju z zawartością małej ilości substancji smolących taki o spec. VW 504.00 (np. castrol 5w30) ponieważ zabrudzeniu ulegają zawory ssące. Ja jeździłem na 5w40 castrola i po 80 tys musiałem wyczyścić te zawory bo niezły koks się tam zrobił co skutkowało spadkiem mocy.

: 02 gru 2014, 12:01
autor: Denly
wuji, od teraz zacząłem lać 98 za każdym razem gdy tankuję. Akurat jeżdżę na Castrolu 5w30, ale myślę żeby następnym razem wymienić na Liqui Molly 5w30 albo coś w tym stylu, ponieważ ostatnio Castrol i Mobil itp. nie mają dobrych opinii. :)

: 02 gru 2014, 12:12
autor: metyoo
Jesteś pewnien, że w wydechu jest olej, a nie woda? Woda pomieszana z sadzą wygląda trochę jak przepalony olej. Gdyby silnik wypluwał olej wydechem, ubywałoby go w ekspresowym tempie, poza tym zanim przebędzie drogę od głowicy do końca wydechu większość się spali/stopi w katalizatorze, reszta w rozgrzanych rurach, nie wspomnę o kopceniu.

Skoro posiadasz auto krótko, istnieje prawdopodobieństwo, że silnik był zalany jakąś smołą, żeby wyciszyć i zredukować konsumpcję oleju.
Ostatnio na orlenie widziałem kisiel 20w60 "dla zużytych silników 150kkm+" <lol>

: 02 gru 2014, 12:17
autor: Audi A6 Warsztat
metyoo pisze:Jesteś pewnien, że w wydechu jest olej, a nie woda? Woda pomieszana z sadzą wygląda trochę jak przepalony olej. Gdyby silnik wypluwał olej wydechem, ubywałoby go w ekspresowym tempie, poza tym zanim przebędzie drogę od głowicy do końca wydechu większość się spali/stopi w katalizatorze, reszta w rozgrzanych rurach, nie wspomnę o kopceniu.
Stąd też może być to bulgotanie w układzie <okok>

: 02 gru 2014, 14:50
autor: Denly
metyoo, w sumie to nawet nie sprawdzałem czy to olej czy woda, olej pierwszy przyszedł mi na myśl <glupek>

Co do kopcenia, to gdy były + temperatury to nie zauważyłem, żeby kopciła, teraz wiadomo -3*C to kopci, ale normalnie na biało, wydaje mi się że tak jak powinna

Co do oleju to raczej nie było tam nic takowego, od razu po zakupie zrobiłem 500 km i wymieniłem olej, filtry i kompletny rozrząd, mechanik nie zwrócił mi uwagi, że jest tam coś "dziwnego", powiedział, że wszystko wyglądało normalnie. W książce serwisowej pisze wszędzie, że był lany Castrol 5w30 więc zalałem to samo :)

szalony, na zimnym silniku bulgotanie w ogóle nie słyszalne.

Teraz jeszcze małe pytanko, jak już jest temat, to wymieniłem olej, filtry i kompletny rozrząd, słyszałem też, że w tych 2.0 TFSI powinno się wymieniać popychacz pompy paliwa czy coś takiego? I do tego jakiś łańcuszek rozrządu to prawda?

: 02 gru 2014, 19:17
autor: stinger
Jedynie należy sprawdzić stan pompy oleju i łańcucha ją napędzającą.

: 04 gru 2014, 19:05
autor: vagTDI
Moj koncowki tez ma prawie zawsze brudne. To co widac w wydechu to tylko wyglada jak olej. Wydaje mi sie, ze 2.0tfsi wydaje specyficzne odglosy. Nagralem swojego - w rzeczywistości dzwiek nie jest az taki zly <rotfl> http://www.dropshots.com/ja456/date/2014-12-03/10:23:39
U mnie dolewac trzeba ok litra oleju co 15 tys km

: 07 gru 2014, 12:35
autor: Denly
vagTDI, mam tak samo :) One chyba mają taki specyficzny dźwięk, oglądałem już różne filmiki itp. i każdy ma tak samo :), teraz widzę, że Ty też tak masz.

Co do mokrych końcówek to kazało się, że to z wydechu to nie olej tylko woda, więc na razie nie mam się czym martwić, i widzę, że praktycznie każdy posiadacz 2.0 TFSI ma tak samo jak ja, po prostu jestem przewrażliwiony :D

Jeszcze jedno pytanko mam, zadam w tym temacie, żeby nie robić nowego chyba, że muszę? :)
Otóż przy minusowych temp. zauważyłem, że na zimnym silniku na postoju słychać takie jakby przelewanie wody w środku samochodu. Z ogrzewaniem wszystko ok, wszystko działa tak jak należy, (czytałem na forum, że ktoś też tak miał, ale zgrało się to z problemem z ogrzewaniem) tylko co to może być? Może trzeba odpowietrzyć układ?

: 09 gru 2014, 14:47
autor: wuji
Denly pisze:Teraz jeszcze małe pytanko, jak już jest temat, to wymieniłem olej, filtry i kompletny rozrząd, słyszałem też, że w tych 2.0 TFSI powinno się wymieniać popychacz pompy paliwa czy coś takiego? I do tego jakiś łańcuszek rozrządu to prawda?
W tym silniku polecam jeszcze :
- wymienić łańcuch, napinacz oraz pierścienie nastawnika rozrządu;
- zrzucić miskę olejową i sprawdzić stan modułu pompy oleju a szczególnie zębatkę napędzającą wałki wyrównoważające;
- przeczyścić dolot zaworów ssących;
- skontrolować zawór DV oraz WG turbiny;
Tak z własnego doświadczenia ;)
Dodatkowo jeszcze wymieniałem, np: termostat, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelkę vacuum pompy podciśnienia, odmę.
Dzięki akcji serwisowej zostały mi wymienione też cewki zapłonowe oraz wężyk tylnego spryskiwacza...

: 13 gru 2014, 12:16
autor: vagTDI
A czy ktos z Was ma zaolejony do okola wlew oleju? U mnie właściwie tak jest odkad go kupilem, ale w serwisie twierdzą, ze nie ma sie czym przejmowac. Moze to znak, ze trzeba przeczyscic lub wymienic odme?