problem polega na dosc glosnym metalicznym stukaniu po prawej stronie ( od kabiny) gdzie tez byl wymieniony gorny napinacz lancucha ( jeden ze slizgow byl ulamany). Teraz po zlozeniu poczatkowo bylo dobrze, praca w normie bez stukow. Po dosc krotkim czasie pojawily sie stuki, sa slyszalne na zimnym, na cieplym nawet nie sprawdzane. Silnuk w tej chwili jest zblokowany na wszystkie blokady i wszystko pasuje lancuchy sztywno. Nie widac nic niepokojacego.
Dodam tez , ze doloty byly wyczyszczone, dzisiaj sprawdze jeszcze odme.
jak sprawdzic wariatory czy sa dobre gdy juz jest rozebrany silnik?
czy ktos moze przerabial ten temat i wie co sie dzieje?
: 21 lis 2014, 10:37
autor: Cin
Może cos pomoze
: 21 lis 2014, 10:46
autor: 0x4B25A
Ciekawe czy jest taki zestaw naprawczy do naszych silników (w C6, bo w materiale mowa jest o silnikach np. z C5)...
Okej, poczytałem trochę i pan z JHP odpowiada:
Quote Originally Posted by ProtoFly View Post
Would these also work for the C6 A6 2005-2006 4.2? In fact, wouldn't most of your B6-B7 4.2 stuff work on the A6 4.2? (Engine code BNK/BAT)
-Darryl
Yeah the timing chain stuff will definitely work, we just may need your vin to verify early vs late for a specific guide.
Czyli wygląda to na dobrą alternatywę dla Nas - 3.2 także... trzeba się szczegółów u źródła dowiedzieć
Cena w USA do przyjecie w PL trochę boli.
Ale chłopaki maja kilka fajnych patentów na silniki audi/vw
: 21 lis 2014, 14:59
autor: rafoo
Rozebralem znowu napinacz i jest wykruszony slizg. o co come on? lancuch nie wyglada na jakis zuzyty? co spowodowalo, ze kawalek slizgu sie wykruszylo? stary tak samo byl uszkodzony.
: 21 lis 2014, 15:01
autor: Cin
Może jakaś wada/zadra na łańcuchu. Może źle dokręcony/założony.
: 27 lis 2014, 09:47
autor: rafoo
jesli chodzi o wariatory to moga byc przyczyna wykruszenia slizgu? nie wiem jak je zdiagnozowac, chyba tylko prze rozebranie a tam sa specyficzne srubeczki do ktorych nie mam klucza.
[ Dodano: 2014-11-27, 09:47 ]
problem na ta chwile rozwiazany, auto chodzi pieknie. Musialam wymioenic napinacz na nowy kolejny czyli drugi, tamtyem moze byl zle zamontowany. Ale mialem ubaw przy tym aucie, najpiewrw wyjmowalem silnik zeby znalezc ta wade, nie mialem blokad ani zadnych danych, tak kazali mi robic w warsztacie. Pozniej odkrecilem wariatory bez blokad( tak mi kazali) zamontowalem nowy napinacz ( tak mi kazali) cos poszlo zle bo lancuch przeskakiwal i byc moze to byla przyczyna pekniecia nowego napinacza. Pozniej kupili blokady i przywiezli z Audi schemat zlozenia. Pozniej juz wymienilem ten napinacz bez wyjmowania silnika.
: 27 lis 2014, 13:19
autor: 0x4B25A
rafoo pisze:Pozniej juz wymienilem ten napinacz bez wyjmowania silnika.
Miałeś silnik na wierzchu i nie wymieniłeś całego rozrządu?
: 04 gru 2014, 08:51
autor: rafoo
nie pracuje u siebie tylko u handlarzy. auto zrobilem chodzilo, pozniej widzialem jakies bledy byly ale juz nie przyprowadzali. ciezko u takich ludzi pracowac. co innego jak klient przyprowadza, to placi i wymienia sie jak nalezy.