W związku z tym, że jestem tu nowy i jest to mój pierwszy topic, witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem A-szóstki i jak do tej pory autko nie sprawiało poważniejszych problemów. Niestety nic nie trwa wiecznie (szczególnie jak na liczniku o wątpliwej wiarygodności jest najechane 162 tysiące) i zaczęły wyskakiwać błędy. Po kilku wizytach u mechanika dowiedziałem się, że winny jest rozrząd, a konkretnie napinacze i wariator(y) fazy. W związku z tym mam do Was kilka pytań:
- czy jeśli silnik pracuje bez zastrzeżeń można póki co taką naprawę odwlec w czasie?
- czy możecie polecić dobrego mechanika w małopolsce?
- czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaki interfejs zakupić i jaki program (pod Win7), żebym mógł samodzielnie odczytywać (kasować) błędy?
: 10 paź 2014, 21:15
autor: 0x4B25A
- czy jeśli silnik pracuje bez zastrzeżeń można póki co taką naprawę odwlec w czasie?
Jeśli to faktycznie rozrząd, a nie same wariatory, to nie... ale zdiagnozuj te wariatory, aby się nie pchać w koszty... które i tak w ich przypadku będą duże...
: 10 paź 2014, 21:53
autor: lortom
Ok, a czy mógłbyś się odnieść do pozostałych moich pytań? W Twoim opisie widzę /Nowy Sącz, może jesteś w stanie polecić jakiegoś mechanika. W mojej okolicy póki co nikt się nie chce tego dotknąć.
: 10 paź 2014, 21:59
autor: 0x4B25A
lortom pisze:- czy możecie polecić dobrego mechanika w małopolsce?
Tomku, niestety, ale w Nowym Sączu nie znam nikogo, kto by się tego podjął... w Warszawie tak, ale nie w Sączu
lortom pisze:- czy ktoś mógłby podpowiedzieć jaki interfejs zakupić i jaki program (pod Win7), żebym mógł samodzielnie odczytywać (kasować) błędy?
Dzięki, kabelek w drodze...
A czy ktoś może podać numer fabryczny wariatora fazy do tego silnika, bo po nazwie nic w sieci nie znajduję. Czy wszystkie cztery wariaory są takie same?
: 11 paź 2014, 16:15
autor: 0x4B25A
Proszę:
One są parami takie same... powyżej masz też ich ceny za sztukę... w Euro...
: 11 paź 2014, 21:28
autor: lortom
No cóż... - mówiąc kolokwialnie - wybiło mi korki...
Od dziś jeden posiłek dziennie: chleb ze smalcem i woda z kranu, do póki nie uzbieram wariackich pieniędzy na moje wariujące wariatory
A mówiąc poważnie, jak już dostanę interfejs to zacznę to spokojnie diagnozować (licząc oczywiście na Waszą pomoc), bo dziś oto check engine zgasła i sam nie wiem czy to powód do radości czy nie.
: 12 paź 2014, 00:02
autor: 0x4B25A
Posprawdzasz błędy, jak będą dotyczyły jednej głowicy, to zawsze można zamienić je stronami... ale musisz zobaczyć czego dotyczą błędy... może same czujniki... bez sprawdzenia to strzelanie w ciemno...
: 12 paź 2014, 01:16
autor: lortom
Amen...
: 12 paź 2014, 09:50
autor: rafal_m
Jezeli chodzi o check - albo jakies inne tryby awaryjne (np. w skrzyni) w wiekszosci wypadkow znikaja, jezeli podczas kolejnego cyklu zaplonu (startu silnika) dany problem nie wystepuje. Jezeli wystapi na nowo podczas pracy, to do kolejnego restartu jest utrzymywany tryb awaryjny/check.
Niektore problemy wystepuja tylko w jakichs okreslonych warunkach i tylko w takich okreslonych warunkach dostaniesz check'a / notlauf.
: 13 paź 2014, 00:24
autor: lortom
Rozumiem to, tylko że ostatni check (związany z rozrządem) utrzymywał się przez kilka dni czyli przynajmniej kilkanaście uruchomień silnika i nagle przestał świecić. Jutro mam dostać interfejs to może uda mi się wstawić tu kody błędów.
: 13 paź 2014, 08:01
autor: 0x4B25A
Jutro mam dostać interfejs to może uda mi się wstawić tu kody błędów.
Na to czekamy
: 14 paź 2014, 16:47
autor: lortom
Przeskanowałem, log poniżej.
Mam nadzieję, że pomożecie w interpretacji, bo ja niestety tego nie kumam.