[ BDW 2.4 177 KM] Wyciek oleju [już nie z połowy głowicy]
: 15 wrz 2014, 07:55
Witam,
Od pewnego czasu wycieka mi olej z silnika i kapie wprost na kolektor spalin. W związku z powyższym stwierdziłem że należy wymienić uszczelkę pod plastikową osłoną wałka rozrządu. Podczas wymiany okazało się ze jest w tragicznym stanie (cewki zalane olejem) cała sparciała (sztywna). Wymieniłem... i zadowolony ruszyłem na wakacje nad morze. Po 1000 km wyświetla mi się kontrolka braku oleju. I przeżyłem szok, przecież miało być tak pięknie.
Szybka diagnoza na miejscu wskazała miejsce usterki. Olej wycieka tak mniej więcej w połowie głowicy. Z tego co wiem jest tam uszczelka tylko jako osłona wejścia cewek, od zewnątrz jest tylko sylikon. Byłem potem u mechanika który stwierdził że należy wyjąć silnik, rozkręcić wszystko łącznie z wyjęciem wałków rozrządu i potem wszystko poskładać. Cena 2500 zł za robociznę + materiał około 2000 zł.
W związku z tym chcę spytać o to czy da się zdjąć obudowę wałka w tym miejscu i zmienić uszczelnienie (wg. mechanika wałek rozrządu wypadnie, a wg mnie nie). Ewentualnie czy znacie może jakieś metody na uszczelnienie wycieku w tym miejscu? Może zluzować śruby wyczyścić nałożyć uszczelnieni i skręcić?
Miejsce wycieku oleju zaznaczone na czerwono.
Proszę zobaczyć, wysyłam załącznik, zdjęcia. Zobaczy każdy zarejestrowany na naszym forum.
Od pewnego czasu wycieka mi olej z silnika i kapie wprost na kolektor spalin. W związku z powyższym stwierdziłem że należy wymienić uszczelkę pod plastikową osłoną wałka rozrządu. Podczas wymiany okazało się ze jest w tragicznym stanie (cewki zalane olejem) cała sparciała (sztywna). Wymieniłem... i zadowolony ruszyłem na wakacje nad morze. Po 1000 km wyświetla mi się kontrolka braku oleju. I przeżyłem szok, przecież miało być tak pięknie.
Szybka diagnoza na miejscu wskazała miejsce usterki. Olej wycieka tak mniej więcej w połowie głowicy. Z tego co wiem jest tam uszczelka tylko jako osłona wejścia cewek, od zewnątrz jest tylko sylikon. Byłem potem u mechanika który stwierdził że należy wyjąć silnik, rozkręcić wszystko łącznie z wyjęciem wałków rozrządu i potem wszystko poskładać. Cena 2500 zł za robociznę + materiał około 2000 zł.
W związku z tym chcę spytać o to czy da się zdjąć obudowę wałka w tym miejscu i zmienić uszczelnienie (wg. mechanika wałek rozrządu wypadnie, a wg mnie nie). Ewentualnie czy znacie może jakieś metody na uszczelnienie wycieku w tym miejscu? Może zluzować śruby wyczyścić nałożyć uszczelnieni i skręcić?
Miejsce wycieku oleju zaznaczone na czerwono.
Proszę zobaczyć, wysyłam załącznik, zdjęcia. Zobaczy każdy zarejestrowany na naszym forum.