Strona 1 z 1

[ BDW 2.4 177 KM] Duża różnica w odczycie spalania z kompute

: 11 sie 2014, 20:49
autor: Iceman2003
Witam Panowie.
Mam takie pytanko, jakiego rzędu przekłamanie jest na komputerze odnośnie spalania pb w A6.

Pytam ponieważ mam założoną instalację lpg i wyszła mi dość spora różnica jeśli chodzi o spalanie gazu(praktyczne) a tym co pokazuje komputer.

Ostatnio mieszczę się w 10L/100km według wskazań kompa, czyli teoretycznie powinno być około 12L gazu a po zatankowaniu okazuje się że średnie spalanie wyszło 14,06L(ostatnie tankowanie).

Ktoś wie o co chodzi?
Z góry dziękuję za odpowiedź

: 11 sie 2014, 20:55
autor: Mazdomania
A czy po zatankowaniu gazu równocześnie "wyzerowałeś" średnie spalanie na komputerze ? Różnica między tym co pokazuje komputer, a spalaniem LPG jest rzędu 20-30%

: 11 sie 2014, 21:36
autor: Iceman2003
Dzięki za odpowiedź, zawsze patrzyłem na licznik podróży, który był pod 1, spalanie na nim z trasy oscylowało miedzy 8,8 a 10,5L

: 11 sie 2014, 22:50
autor: bendzji
U mnie róznica jest powiedzmy - 9,4 PB na komputerze , przy dystrybutorze 12,3 LPG

Ale weź pod uwagę że każdy dystrybutor może zatankować inną ilość gazu do pełna , musiałbyś na tej samej stacji sprawdzić.

Sprawa jest jeszcze taka że skoro wyświetlacz pokazuje to co komputer silnika myśli że wtryskuje ( czyli PB ) a tak naprawdę jedzie na LPG - czyli na logikę , będzie na ubogo na gazie , lambdy wyłapią , komputer silnika wydłuży czasy wtrysku ( czyli ilość paliwa ) , co odegra się na zwiększonym spalaniu na komputerze. W drugą stronę czyli za bogato na LPG - zubożenie - zmniejszone spalanie na wyświetlaczu

Poprawcie mnie jeśli źle myślę :)

: 12 sie 2014, 00:03
autor: Iceman2003
bendzji pisze:U mnie róznica jest powiedzmy - 9,4 PB na komputerze , przy dystrybutorze 12,3 LPG

Ale weź pod uwagę że każdy dystrybutor może zatankować inną ilość gazu do pełna , musiałbyś na tej samej stacji sprawdzić.

Sprawa jest jeszcze taka że skoro wyświetlacz pokazuje to co komputer silnika myśli że wtryskuje ( czyli PB ) a tak naprawdę jedzie na LPG - czyli na logikę , będzie na ubogo na gazie , lambdy wyłapią , komputer silnika wydłuży czasy wtrysku ( czyli ilość paliwa ) , co odegra się na zwiększonym spalaniu na komputerze. W drugą stronę czyli za bogato na LPG - zubożenie - zmniejszone spalanie na wyświetlaczu

Poprawcie mnie jeśli źle myślę :)
Ja wiem że to co komputer pokazuje to jest pb, gazu spali zawsze więcej niż benzyny, dlatego przyjmuje się że do wskazań komputera trzeba dołożyć 20%, więc skoro komp pokazuje 10L to powinien spalić 12L gazu a mnie pali ponad 14 ;) Check engine mi sie zapalil jak mialem jeszcze przykręcony reduktor na 0,9 bo byla świeżo założona instalacja i musiało się wszystko ustabilizować, teraz reduktor mam na 1,15 i zauważylem lekko wyższe spalanie, wcześniej bylo 13,6 teraz lekko ponad 14

Tankuje na tej samej stacji.