Strona 1 z 1
[ BDW 2.4 177 KM] Duża różnica w odczycie spalania z kompute
: 11 sie 2014, 20:49
autor: Iceman2003
Witam Panowie.
Mam takie pytanko, jakiego rzędu przekłamanie jest na komputerze odnośnie spalania pb w A6.
Pytam ponieważ mam założoną instalację lpg i wyszła mi dość spora różnica jeśli chodzi o spalanie gazu(praktyczne) a tym co pokazuje komputer.
Ostatnio mieszczę się w 10L/100km według wskazań kompa, czyli teoretycznie powinno być około 12L gazu a po zatankowaniu okazuje się że średnie spalanie wyszło 14,06L(ostatnie tankowanie).
Ktoś wie o co chodzi?
Z góry dziękuję za odpowiedź
: 11 sie 2014, 20:55
autor: Mazdomania
A czy po zatankowaniu gazu równocześnie "wyzerowałeś" średnie spalanie na komputerze ? Różnica między tym co pokazuje komputer, a spalaniem LPG jest rzędu 20-30%
: 11 sie 2014, 21:36
autor: Iceman2003
Dzięki za odpowiedź, zawsze patrzyłem na licznik podróży, który był pod 1, spalanie na nim z trasy oscylowało miedzy 8,8 a 10,5L
: 11 sie 2014, 22:50
autor: bendzji
U mnie róznica jest powiedzmy - 9,4 PB na komputerze , przy dystrybutorze 12,3 LPG
Ale weź pod uwagę że każdy dystrybutor może zatankować inną ilość gazu do pełna , musiałbyś na tej samej stacji sprawdzić.
Sprawa jest jeszcze taka że skoro wyświetlacz pokazuje to co komputer silnika myśli że wtryskuje ( czyli PB ) a tak naprawdę jedzie na LPG - czyli na logikę , będzie na ubogo na gazie , lambdy wyłapią , komputer silnika wydłuży czasy wtrysku ( czyli ilość paliwa ) , co odegra się na zwiększonym spalaniu na komputerze. W drugą stronę czyli za bogato na LPG - zubożenie - zmniejszone spalanie na wyświetlaczu
Poprawcie mnie jeśli źle myślę

: 12 sie 2014, 00:03
autor: Iceman2003
bendzji pisze:U mnie róznica jest powiedzmy - 9,4 PB na komputerze , przy dystrybutorze 12,3 LPG
Ale weź pod uwagę że każdy dystrybutor może zatankować inną ilość gazu do pełna , musiałbyś na tej samej stacji sprawdzić.
Sprawa jest jeszcze taka że skoro wyświetlacz pokazuje to co komputer silnika myśli że wtryskuje ( czyli PB ) a tak naprawdę jedzie na LPG - czyli na logikę , będzie na ubogo na gazie , lambdy wyłapią , komputer silnika wydłuży czasy wtrysku ( czyli ilość paliwa ) , co odegra się na zwiększonym spalaniu na komputerze. W drugą stronę czyli za bogato na LPG - zubożenie - zmniejszone spalanie na wyświetlaczu
Poprawcie mnie jeśli źle myślę

Ja wiem że to co komputer pokazuje to jest pb, gazu spali zawsze więcej niż benzyny, dlatego przyjmuje się że do wskazań komputera trzeba dołożyć 20%, więc skoro komp pokazuje 10L to powinien spalić 12L gazu a mnie pali ponad 14

Check engine mi sie zapalil jak mialem jeszcze przykręcony reduktor na 0,9 bo byla świeżo założona instalacja i musiało się wszystko ustabilizować, teraz reduktor mam na 1,15 i zauważylem lekko wyższe spalanie, wcześniej bylo 13,6 teraz lekko ponad 14
Tankuje na tej samej stacji.