Strona 1 z 2

Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6

: 21 lip 2014, 23:17
autor: kamien85
Witam.Jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C6.Bylem zdecydowany na silnik 3.2 fsi ale po przeczytaniu paru tematow troszke sie zawiodlem tym silnikiem:(Czy ma moze ktos z Was ten silnik i moglby mi cos wiecej o nim napisac,jak z awaryjnoscia spalaniem itd?A moze mi ktos doradzi inny silnik,zaznaczam ze musi to byc benzyna z tego wzgledu ze mieszkam w NL i za disla sa tu ogromne podatki:(Z gory dziekuje za pomoc;)

Re: Doradzcie jaki najlepszy silnik benzynowy w Audi A6 C6

: 22 lip 2014, 08:21
autor: rafal_m
kamien85 pisze:Witam.Jestem zainteresowany kupnem Audi A6 C6.Bylem zdecydowany na silnik 3.2 fsi ale po przeczytaniu paru tematow troszke sie zawiodlem tym silnikiem:(Czy ma moze ktos z Was ten silnik i moglby mi cos wiecej o nim napisac,jak z awaryjnoscia spalaniem itd?A moze mi ktos doradzi inny silnik,zaznaczam ze musi to byc benzyna z tego wzgledu ze mieszkam w NL i za disla sa tu ogromne podatki:(Z gory dziekuje za pomoc;)
Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Masz jeszcze do wyboru 3.0tfsi i4.2. Mniejszych nie biore pod uwage bo nie te gabaryty auta. No jest jeszcze 2.0 tfsi ale z nimi tez sa olejowe problemy.. no i mniejsze nie wystepuja z quattro w automacie.

: 22 lip 2014, 08:45
autor: tomaszekz
Kup 2.4 BDW przygotuj jakieś 6000 zł. na rozrząd <radocha> U mnie spalanie około 8L / 100 km trasa do 14 litrów w mieście. Wymiana oleju ( Castrol ), filtry ( olej, paliwa, powietrza ) plus klocki tył ( Bosch ), zapłaciłem wczoraj 860 zl. Czy to dużo - oceń sam.

: 22 lip 2014, 09:18
autor: 0x4B25A
rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...

: 22 lip 2014, 10:22
autor: rafal_m
tomaszekz pisze:Kup 2.4 BDW przygotuj jakieś 6000 zł. na rozrząd <radocha> U mnie spalanie około 8L / 100 km trasa do 14 litrów w mieście. Wymiana oleju ( Castrol ), filtry ( olej, paliwa, powietrza ) plus klocki tył ( Bosch ), zapłaciłem wczoraj 860 zl. Czy to dużo - oceń sam.
Rownie dobrze moze kupic 3.0/3.2/4.2/5.0/5.2 i na wstepie wymienic rozrzad za kilka tysiecy zlotych... nie wiem w czym lepszy jest wspomniany 2.4 od np. 3.2? Poza tym, ze w przypadku automatu wystepuje w osce w multi i potencjalnie jest podatny na gazowanie... zadna z tych "zalet" przynajmniej do mnie nie przemawia.
Na trasie 3.2 mozna spokojnie zejsc do 9 litro z malym haczykiem... tylko kto tak jezdzi majac ponad 250KM pod maska?

: 22 lip 2014, 22:39
autor: kamien85
0x4B25A pisze:
rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...
A czy Ty miales jakies wieksze problemy ze swoja jednostka 3.2?

[ Dodano: 2014-07-22, 22:39 ]
0x4B25A pisze:
rafal_m pisze:Silnik jak silnik, moze na samym poczatku bylo ich kilka awarii ale dalej nie wiadomo jak sie to ma sztukowo do wyprodukowanej ilosci. Problemy rozrzadowe maja wszystkie audi z poczatku produkcji, wlacznie z dieslem.
Dokładnie tak... jeśli celujesz w jakąkolwiek V6/V8 to musisz się z tym liczyć i tyle... wszystko jeszcze zależy jaki znajdziesz egzemplarz...

: 23 lip 2014, 09:21
autor: 0x4B25A
A czy Ty miales jakies wieksze problemy ze swoja jednostka 3.2?
Ja jeszcze nie, ale ja dopiero przejechałem 118kkm.... więc relatywnie niewiele... mam nadzieję, że do 200kkm dojadę i wtedy zmienię rozrząd cały i co tam będzie trzeba...

: 23 lip 2014, 09:30
autor: rafal_m
Ja swojego jak kupilem to mial cos okolo 250tys, niewiele wczesniej poprzedni wlasciciel remontowal caly silnik, podejrzewam ze z powodu rozrzadu (na fakturze byly lancuchy wariatory slizgi i cala masa innych rzeczy) pol roku pozniej rozpadla sie skrzynia i kupilem samochod. Na dzien dzisiejszy mam ponad 300 tys na liczniku i tylko czasami pojawia mi sie blad polozenia walka rozrzadu (sporadycznie, jeden raz na 2-3tys pokonanych kilometrow).
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km

: 23 lip 2014, 20:51
autor: kamien85
rafal_m pisze:Ja swojego jak kupilem to mial cos okolo 250tys, niewiele wczesniej poprzedni wlasciciel remontowal caly silnik, podejrzewam ze z powodu rozrzadu (na fakturze byly lancuchy wariatory slizgi i cala masa innych rzeczy) pol roku pozniej rozpadla sie skrzynia i kupilem samochod. Na dzien dzisiejszy mam ponad 300 tys na liczniku i tylko czasami pojawia mi sie blad polozenia walka rozrzadu (sporadycznie, jeden raz na 2-3tys pokonanych kilometrow).
Ogolnie o silniku nie moge powiedziec nic zlego, poza tym ze wtryski FSI troche halasuja... tak poza tym, niezle osiagi za calkiem sympatyczne spalanie (jak go kupowalem zakladalem o wiele wieksze spalanie (>20 w miescie, i >15 w trasie) Przy czym rzeczywistosc zweryfikowala, ze jezdzac umiarkowanie w miescie da sie miec srednie 15, a w trasie, mimo pospiechy osiagnac w granicach 10-11/100km
Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)

: 23 lip 2014, 21:47
autor: 0x4B25A
kamien85 pisze:Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)
Może lepiej 3.2/4.2... przejedź się takim autem, posłuchaj silnika... a potem wejdź do 2.0... wybór będzie prosty i oczywisty...

: 24 lip 2014, 17:58
autor: kamien85
0x4B25A pisze:
kamien85 pisze:Wiec mnie troszke pocieszyliscie:)Wiec nadal bede szukal 3.2 lub 2.0:)
Może lepiej 3.2/4.2... przejedź się takim autem, posłuchaj silnika... a potem wejdź do 2.0... wybór będzie prosty i oczywisty...
Zdecydowanie wolalbym 3.2 tylko czytalem o problemach z rozrzadem i nagarze na zaworach.Znajomy ma 3.2 i nie narzeka,a Ty pocieszyles mnie:)Jednak chyba pozostane przy 3.2:)

: 24 lip 2014, 20:45
autor: 0x4B25A
kamien85, problemy z rozrządem ma każda V8/V6 jak wspominałem... nagaru u siebie nie zauważyłem... a 118kkm zrobiłem już...

: 24 lip 2014, 21:34
autor: rafal_m
0x4B25A pisze:kamien85, problemy z rozrządem ma każda V8/V6 jak wspominałem... nagaru u siebie nie zauważyłem... a 118kkm zrobiłem już...
Problemy z rozrzadem to ma wiekszosc silnikow volkswagena... 1.4 TFSI tez ma problemy z rozrzadem. Problem dotyka jakiejs czesci samochodow ... ale bez przesadyzmow ;) Jezdze 3.2, rozrzad jakos sie trzyma poki co ;)

: 24 lip 2014, 21:40
autor: 0x4B25A
rafal_m, zgadza się... wszystko co na łańcuchach od VW/Audi itp. ma takie problemy... nie masz, bo miałeś wszystko wymieniane jak mówiłeś w innym temacie ;>

Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku... <mysli>

: 26 lip 2014, 10:01
autor: kamien85
0x4B25A pisze:rafal_m, zgadza się... wszystko co na łańcuchach od VW/Audi itp. mają takie problemy... nie masz, bo miałeś wszystko wymieniane jak mówiłeś w innym temacie ;>

Z drugiej strony, jak dojeździ do 200kkm, to kwota jaką wydam, będzie porównywalna, jak nie mniejsza, od regularnych wymian, jakby to było na pasku... <mysli>
To mnie uspokoiliscie:)A jezeli chodzi o skrzynie w 3.2 to ktora byscie mi doradzili?Zaznaczam ze chcialbym w automacie:)