Strona 1 z 2

[ BPJ 2.0 170 KM] 2.0 TFSI brak mocy

: 03 lip 2014, 20:43
autor: Vigors
Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 TFSI 170km, przebieg 270k, 2006r.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.

Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.

: 03 lip 2014, 21:41
autor: stinger
Oby to nie był koniec silnika przy tym przebiegu <mysli> bo większych za bardzo przebiegów nie widziałem <mysli>

: 04 lip 2014, 17:06
autor: HAMER
może dwumas się kończy? jeżeli chodzi o przebieg to jeszcze wcale nie taki wielki, znam osobe która ma powyżej 300 tys.km i ma program 248 auto caly czas jeździ widuje je dość często. :)

: 30 lip 2014, 17:15
autor: Vigors
Panowie czy istnieje możliwość samoczynnego przestawienia się rozrządu? Jakiś czas temu wyrzuciło mi błąd czujnika położenia wałka rozrządu i mechanik stwierdził że przyczyną utraty mocy i dziwnej pracy silnika jest albo czujnik albo łańcuszek rozrząd. Dodam jeszcze,że drugi mechanik obstawiał coś z dawką paliwa. Na kompach 0 błędów.
Czy warto jechać do salonu np. Skody aby podpiąć pod kompa? Czy wymienić łańcuszek i czujnik położenia wałka i modlić się aby było dobrze.

[ Dodano: 2014-07-30, 17:15 ]
Vigors pisze:Witam. Mam problem z silnikiem 2.0 TFSI 170km, przebieg 270k, 2006r.
Objawy:
-po wkręceniu na 5000 obr./min. silnik traci moc jakby odcinało dopływ paliwa
-na wolnych obrotach trzęsie całym samochodem (obroty silnika nie falują)
- zero błędów VAG, turbo ok, silnik rok temu po wymianie cewek zapłonowych, kompletnego rozrządu ale nie łańcuszka przy czujniku położenia walka. Mechanicy rozkładają ręce.

Proszę o poradę co może być przyczyną tego problemu.
Witam. Jutro wymieniam przepływkę i map sensor bo na hamowni wyszło mi 145 KM
i 220 Nm :shock: Po wgraniu programu wyszło 203 KM i 326Nm ale dalej nie ma takiej mocy jak powinien. Mam nadzieję że wszystko się okaże po wymianie przepływki i sensora.

: 30 lip 2014, 18:21
autor: sosna
wymiana przepływki powinna pomóc, <okok> <okok>

: 06 sie 2014, 20:46
autor: daw2
A pomyślał ktos o pompie paliwa? To trochę nie rozsądne wgrywać program do nie sprawnego auta...

: 14 sie 2014, 11:43
autor: Vigors
daw2 pisze:A pomyślał ktos o pompie paliwa? To trochę nie rozsądne wgrywać program do nie sprawnego auta...
Witam. W pompie paliwa został wymieniony popychacz i dalej to samo brak mocy. Dodatkowo wymieniłem cewki zapłonowe, świece, przepływomierz, filtr powietrza, filtr paliwa. Po wgraniu programu było dużo lepiej ale to nie jest to. Przypominam że na kompie 0 BŁĘDÓW. Mechanik powiedział że można wymienić MAP SENSOR. a (turbo ok , ciśnienie w intercoolerze ok, napinacz wałków rozrządu ok) Czy ktoś ma pomysł co boli moje 2.0 TFSI BPJ.

: 23 lis 2014, 12:04
autor: wuji
Czytałem że silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa mają problem z nagarem zaworów ssących co skutkuje spadkiem mocy... Kolejna sprawa to dwumasa? Czy to nie jest raczej ślizganie się sprzęgła a nie spadek mocy? W moim przypadku trzęsło silnikiem przez zębatkę wałków wyrównoważających modułu pompy oleju. Może mieć też ona wpływ na moc ponieważ jest napędzana bezpośrednio z wału korbowego...

: 28 mar 2015, 07:39
autor: Vigors
stinger pisze:Oby to nie był koniec silnika przy tym przebiegu <mysli> bo większych za bardzo przebiegów nie widziałem <mysli>

Witam. Twoje przepowiednie sprawdziły się. <wnerw> Tak silnik został zatarty. Prawdopodobnie pompa oleju albo smok został uszkodzony. <stres> Silnik posiada olej. CZY JEST MOŻLIWE ZATARCIE SILNIKA, KTÓRY POSIADA OLEJ?

: 28 mar 2015, 07:48
autor: daniel1997
2.0 tfsi mają problemy z pompą olejową ( modułowa ) która ulega uszkodzeniu :(

: 31 mar 2015, 22:21
autor: Vigors
daniel1997 pisze:2.0 tfsi mają problemy z pompą olejową ( modułowa ) która ulega uszkodzeniu :(

Tak jak kolega opisał pompa olejowa uległa uszkodzeniu i silnik został zatary <wnerw> .

: 01 kwie 2015, 07:08
autor: stinger
Niestety już któryś BPJ z uszkodzoną pompą. W mojej poprzedniej furce (właśnie BPJ) padła przy ok. 170 tyś. Na szczęście pompa wymieniona (za marne 5 tyś zł) i silnik nie ucierpiał.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.

: 25 maja 2015, 12:28
autor: marioo19
2.0 tfsi mają problemy z pompą olejową ( modułowa ) która ulega uszkodzeniu
Niestety nie masz racji, te silniki nie mają z tym problemu to nie jest tdi.
Mogą się zepsuć przy przebiegach powyżej 250 tys. zreszta każdy kto regeneruje pompy olejowe Ci to powie.
stinger pisze:Niestety już któryś BPJ z uszkodzoną pompą. W mojej poprzedniej furce (właśnie BPJ) padła przy ok. 170 tyś. Na szczęście pompa wymieniona (za marne 5 tyś zł) i silnik nie ucierpiał.
Więc reasumując właściciele BPJów miejcie się na baczności i szybko reagujcie na dziwne dzwięki dochodzące z pod maski i zapalenie kontrolki oleju.
Tak jak napisałem wczesniej nie ma z tym problemu polecam dopytać dobrego mechanika.
Jeżeli furka była kręcona oczwyisćie może cos takie się przydazyć.
Przy przebiegu poniże 250 tys km nic nie padnie.

: 25 maja 2015, 18:01
autor: stinger
Oj jesteś w błędzie ale nie wiem czy jest sens cię z niego wyprowadzać. Tylko obiecaj pochwalić się czerwoną kontrolką ciśnienia oleju <figielek>

: 26 maja 2015, 10:43
autor: marioo19
stinger pisze:Oj jesteś w błędzie ale nie wiem czy jest sens cię z niego wyprowadzać. Tylko obiecaj pochwalić się czerwoną kontrolką ciśnienia oleju
Hej wyprowadzaj chetnie dowiem sie czegos nowego :)
Także zamieniam sie w słuch.

Kolega powyżej ma nastukane 270 co potwierdza moją teorię.