Strona 1 z 3

FSI - benzyna i oktany

: 02 lip 2014, 13:39
autor: czerwony.eu
Witam.
Jako iż mam teraz 2 megusie (tak moja córka 4 letnia nazywa AUDI), tankując ostatnio zwróciłem uwagę na naklejkę przy wlewie paliwa.
W A4 z silnikiem 3.0 (ASN) napisano "lać 98, minimum 95"
W A6 z motorem 3.2 FSI napisano zaś "lać 95, minimum 91 !!!"

Dlaczego? Czyżby więcej oktanów mogło być problematyczne dla FSI? Może te zasyfione doloty opisywane niejednokrotnie się stąd biorą ....a mało kto czyta zalecenia producenta.

Jakie macie znaklejki w swoich FSI z innymi pojemnościami?
Co lejecie do swoich maszyn?

: 02 lip 2014, 13:56
autor: 0x4B25A
czerwony.eu pisze:Co lejecie do swoich maszyn?
Ja leję 98 ze względu na to, że w Polsce 98 to pewnie 95 ledwo... poza tym, moim zdaniem nie powinno zaszkodzić... to nie diesel... niższe ciśnienia wtrysku itp.

: 02 lip 2014, 14:05
autor: czerwony.eu
No ja także zawsze byłem zdania że więcej oktanów = lepiej
Stąd moje zdziwienie widząc tę naklejkę w A6.

: 02 lip 2014, 15:17
autor: fresh2002
Ja do swojego TFSI leję Shell V-power, czasami zwykłą 95.
Następnym razem również zwrócę uwagę na zalecenia producenta <mysli> .


0x4B25A napisał/a:
to nie diesel


Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.

: 02 lip 2014, 18:02
autor: 0x4B25A
fresh2002 pisze:Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.
Coś w tym jest... ale mnie chodzi o to, że wtryski benzynowe nie są tak precyzyjne jak te w dieslu (niższe ciśnienia itp.), przez co i smarowanie ich może inaczej wyglądać i mogą być bardziej odporne... ale to takie dywagacje... ;)

: 02 lip 2014, 20:43
autor: fresh2002
Polecam ten artykuł o naszych motorkach http://www.motofakty.pl/artykul/silniki ... znice.html

: 02 lip 2014, 21:49
autor: 0x4B25A
fresh2002, jak widać z tego artykułu, to najpierw wszystkie FSI/TFSi/TSi wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...

: 02 lip 2014, 23:21
autor: fresh2002
0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej <mysli>

: 02 lip 2014, 23:36
autor: Multifonika
fresh2002 pisze:
0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej <mysli>
No tak, tylko niedawno był temat na forum, gdzie po zatankowaniu nitro plus pojawiły się problemy z pracą silnika <mysli> Ktoś tam udowadniał ze za dużo oktanów tez nie jest dobre. <mysli>

: 02 lip 2014, 23:48
autor: fresh2002
szalony pisze:
fresh2002 pisze:
0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej <mysli>
No tak, tylko niedawno był temat na forum, gdzie po zatankowaniu nitro plus pojawiły się problemy z pracą silnika <mysli> Ktoś tam udowadniał ze za dużo oktanów tez nie jest dobre. <mysli>
Tak, ale ten temat viewtopic.php?t=67449&postdays=0&postorder=asc&start=0 dotyczy C5 więc inna generacja silników. Aby przekonać się na jakim paliwie jeździć, trzeba byłoby zrobić test na paliwach z niemieckich stacji, bo u nas... :(

: 03 lip 2014, 08:39
autor: UneeK
Na początku lałem 95, teraz tylko 98 - jaka różnica? Wydaje mi się że silnik ma lepszą kulturę pracy (ciszej pracuje).... <mysli>

: 03 lip 2014, 08:40
autor: czerwony.eu
Tylko nadal zastanawia mnie dlaczego producent raczej świadomie zaleca 95 i mnie... :|

: 03 lip 2014, 08:55
autor: fresh2002
Może dlatego, że idą tych silników miała być ekologia i oszczędność. Ja uważam, że typ ten oszczędny nie jest (nowe generacje S6 potrafią mniej spalić niż mój 2.0).
Producent wykazuje oszczędność na dostosowaniu jednostki napędowej, która zadowoli się niską liczbą oktanów.

Oczywiście tylko gdybam. :)

: 03 lip 2014, 09:08
autor: 0x4B25A
fresh2002 pisze:zrobić test na paliwach z niemieckich stacji, bo u nas... :(
Zdecydowanie tak... dlatego ja nie leję nigdy jakiś 'nitro plus', tylko normalną 98... która pewnie ma w rzeczywistości i laboratoryjnych warunkach, nie więcej niż 95 oktan... ;|

: 03 lip 2014, 20:26
autor: Igor781
Ja leje do swojego 3.2 fsi shella 95 lub nitro, bp 97 albo texaco 95 roznic jakichs specjalnie nie zauważyłem a spalanie jest w granicach błędu statystycznego.