Strona 1 z 2

[4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów

: 06 cze 2014, 22:24
autor: MarcinCyt
witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:
Obrazek
http://www.ebay.co.uk/itm/ROCKER-COVER- ... 4ad24f9b6b

albo

Obrazek

http://www.ebay.co.uk/itm/B14703-AUDI-A ... 35d5d3083f


w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc ;)

Re: [4.2 v8 BAT 334km] uszczelka pokrywy zaworów

: 07 cze 2014, 22:19
autor: Karolczak
MarcinCyt pisze:witam kolegów muszę wymienić uszczelki pokrywy zaworów i proszę o doradzenie czy jest różnica nie tylko w cenie między:
Obrazek
http://www.ebay.co.uk/itm/ROCKER-COVER- ... 4ad24f9b6b

albo

Obrazek

http://www.ebay.co.uk/itm/B14703-AUDI-A ... 35d5d3083f


w polsce sa jeszcze reinz oraz corteco które wybrać proszę o pomoc ;)

Osobiście polecam Corteco, stosowałem i stosuję prywatnie jak i w pracy.

: 10 cze 2014, 02:22
autor: MarcinCyt
tylko ze dorwanie corteco graniczy z cudem bo wszystko niedostepne :[ u mojego taty w okolicy jest zestaw reinz z oringami na swiece za okolo 100zl tylko reinz to srednie opienie ;/ a u mnie w uk to febi i nie wiem co teraz poczac <wnerw> jezdze samochodem do pracy i musze go miec a uszczelki nie moge znalezc <stres>

: 10 cze 2014, 10:48
autor: nokia62
ja ostatnio uszczelniałem u siebie reinz-em i póki co jest spokój
zobaczymy jak przeżyje nadchodzące upały...

: 10 cze 2014, 11:17
autor: MarcinCyt
ja chyba wyboru nie bede mial i tez reinz pojdzie bo nie moge tak jezdzic jak mi co chwile dmucha :[ dzięki kolego za odpowiedz <okok>

: 18 lis 2016, 18:23
autor: bont
Temet juz troche nie świeży ale może kolega [b]nokia62[/b], zagląda tu czasami i opowie jak sprawuje sie jego uszczelka reinz'a?
Właśnie przymierzam sie do wymiany i prosił bym o jakieś uwagi odnośnie tej operacji. Ogólnie w necie ludzie piszą o smarowaniu uszczelki silikonem, czy w naszym przypadku też jest to wskazane? Wiadomo że każda pokrywa wygląda inaczej itd. Uszczelke już kupiłem niestety lub stety reinz'a . W jakiej kolejniości dokręcać śrub? wiadomo że na krzyż ale zaczynamy od środka czy od rogów? Mile widziany jakiś manula, pewnie ułatwiło by to prace.

: 18 lis 2016, 20:47
autor: mat1324
Zaraz wrzucę instrukcje wymiany.

[ Dodano: 2016-11-18, 20:47 ]
Instrukcje wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów z:
&#187; lewej strony,
&#187; prawej strony.
Dodam, że oryginalna uszczelka kosztuje w ASO ok. 110 zł za stronę.

: 18 lis 2016, 22:01
autor: bont
dzięki mat1324 jesteś nie oceniony w pomocy. Dokładnie tego mi brakowało, z taką podkładką wiedzy moge bezpiecznie zabierać sie do roboty.
Co do uszczelki no to nieżle przepłaciłem w takim razie :( kupiłem reinza za 30 euro

: 18 lis 2016, 23:50
autor: mat1324
Nie zawsze w ASO jest aż tak drogo. Czasami warto się zapytać ile kosztuje, bo może być niewiele drożej (w Twoim przypadku taniej), a na pewno jakościowo towar będzie o wiele lepszy.

[ Dodano: 2016-11-18, 23:50 ]
Dla informacji podam numery części:
&#187; 079 103 483 L - uszczelka pod lewą pokrywę zaworów,
&#187; 079 103 483 K - uszczelka pod prawą pokrywę zaworów.

Dodatkowo dostępne są w ASO gotowe komplety uszczelek:
&#187; 077 198 025 C - lewa strona,
&#187; 077 198 025 B - prawa strona.
Każdy taki komplet kosztuje aż... 190 zł <okok>, więc wydaje mi się, że nie warto kupować zamienników, tylko zamówić oryginał. Poniżej znajduje się zdjęcie z ETKI, które przedstawia zawartość kompletu.
Obrazek

: 19 lis 2016, 22:52
autor: bont
Dzięki, dzieki. No niestety uszczelkę zakpiłem już parę dni wcześniej takze dzisiaj korzystając z chwili czasu została zamontowana.
Dla sprostowania 30 euro dałem za komplet, jak na zdjęciu wyżej, także nie przepłaciłem ale jak widać róznica nie jest wielka więc w przyszłości na pewno wybrał bym oryginał. Tymczasem mam nadziej że reinz troche wytrzyma.

Przy okazji podziele że dościwadczeniami z wymiany.
Ogólnie wymiana jest w maire prosta, kłopot jedynie stwarza śruba mocująca bagnet oleju. Jest tam śruba imusowa ustawiona pod lekkim kątem w dół do tego obok krudzca z węzem. Bardzo kiepskie dojście i bardzro, bardzo ciasno. Udało mi sie ją pokonać malutkim kluczykiem imbusowym w ksztaucie L nic innego nie ma szans tam włożyc.
|Pozatym, dokładne oczyszczenie miejsca na uszczelkę oraz powierzchni przylegania na głowicy, broń boże jadengo silikonu, nic takiego tam nie ma i być nie powinno.

Dziekuje wszystkim za pomoc w szczególności tobie mat1324

: 20 lis 2016, 21:17
autor: mat1324
Nie ma sprawy <okok>. W końcu po to jest forum <lol>.

[ Dodano: 2016-11-20, 21:17 ]
Kolega bont prosił mnie na PW, aby przesłać mu również instrukcje wymiany uszczelki miski olejowej i podanie numerów części. Oczywiście chciałem mu odpisać na PW, ale ma je wyłączone, dlatego odpisuję tutaj :).
Zacznijmy od tego, że w silniku BAT nie ma żadnej dedykowanej uszczelki, ponieważ jedynym uszczelnieniem jest nakładany na miskę silikon. Do wymiany potrzebne są:
&#187; N 013 850 3 - pierścień uszczelniający korek, koszt w ASO ok. 4,50 zł;
&#187; 038 103 196 - pierścień uszczelniający czujnik poziomu oleju (warto przy okazji wymienić), koszt w ASO ok. 15 zł;
&#187; D 176 501 A1 - klej/uszczelniacz silikonowy 50ml, koszt w ASO ok. 80 zł.
Sama instrukcja znajduje się << tutaj >>.

: 21 lis 2016, 12:37
autor: bont
[b]mat1324[/b], poraz kolejny dzieki :)
Dzieki rowniez za uwage dotyczaca PW nie mialem pojecie ze wogole jest obcja wylaczenia. A ja sie dziwilem ze nikt mi na PW nie odpisuje :P Teraz powinno byc ok.

: 05 gru 2016, 18:32
autor: crasherdestroye
Małe pytanie , co prawda silnik BDW 2.4 V6 ale to wszytsko jest prawie tak samo.
W owej instrukcji ELSA napisane jest żeby dokręcić pokrywkę względem bloku z siła 9 NM :shock: :shock: :shock: tak mało ? ludzie przecież to dziecinnie słabo . Ba nawet trudno wychaczyć jakiś klucz który miałby skale zaczynającą się od tak niskich NM :shock:

Doradźcie coś <okok>

: 06 gru 2016, 00:34
autor: mat1324
Powiedz mi, po co mocniej to przykręcać? W instrukcji jest napisane, aby dokręcać pokrywę z siłą 10 Nm, a nie 9 Nm <lol>. Potem ludzie się dziwią: "przecież dałem nową uszczelkę, a nadal się poci". Jak dowaliłeś mocno, to uszczelka zrobiła się płaska i nie wypełnia nierówności, tylko sama je tworzy. Jeśli chodzi o kupno klucza z taką skalą, to nie ma żadnego problemu. Oczywiście jest to mały klucz o rozmiarze 1/4 cala, a nie 1/2. Sam mam taki :p.
Po drugie, akurat ELSA jest dość wiarygodnym źródlem informacji, ponieważ jest to program używany w ASO grupy VW.

: 06 gru 2016, 14:58
autor: crasherdestroye
mat1324,
Obrazek
Dwie sprawy. Jak widać na zdjęciu 9 NM :D
Druga, jak możesz podeślij link do klucza

Znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5020335210
Nada się? I czy ewentualnie koła również nim dokrece?