Strona 1 z 1

[ BAT 4.2 334 KM] Problem po naprawie rozrzadu!!! P0021

: 27 maja 2014, 21:55
autor: polkos
Witam!

Do dnia dzisiejszego bylem chyba szczesliwym posiadaczem A6 C6 4.2 BAT.

Postanowiłem zainwestowac w rozrzad i uszczelnic moj motor.

Po diagnozie rozrzadu i wyjeciu silnika musialem zamowic slizgi poniewaz jeden byl pekniety oraz do kompletu wszystkie napinacze i pol kartona uszczelek.

Po odbiorze auta wydawa ło sie wszystko ok . pojechalem do domu spokojnie. Na drugi dzien chchialem zobavczyc jak chodzi motor i chcialem sprawdzic przyspieszenie i okazalo sie ze muli sie przy 5000rpm.

Wyskoczył błąd na kompie:

P0021 'A' wałka pozycji (Bank 2) czas zbyt wczesie lub wydajnosc - Stan 008 nieprawidłowy sygnal.



Zanim dam auto do poprawy chciałbym zasięgnąć waszej opini oraz pomocy.

Czy jest mozliwość sprawdzenia ustawienia łańcucha? A

: 01 cze 2014, 17:16
autor: coolmen77
Skasuj i sprawdź czy wróci
Ustawienia wałków możesz sprawdzić za pomocą blokad do rozrządu
Jeżeli dobrze pamiętam - wkładasz śrubę blomującą na wał a później blokady na wałki z obu stron - jak przeskoczył nie założysz po stronie, na której wyskoczył błąd
Ale dochodzi kwestia wariatorów - ich uszkodzenie też może powodować wyskakiwanie błędów bo odpowiadają za ustawienie wałków - jeżeli się zacina lub uległ uszkodzeniu objawy mogą być takie same jakby przeskoczył rozrząd

: 01 cze 2014, 18:31
autor: Deniro
Ile ci siadl rozrzad?

: 02 cze 2014, 20:32
autor: polkos
Koledzy rozrzad byl skladany na blokady wiec nie powinno byc ze przeskoczyl czy cos. Nowe napinacze slizgi itp.

Ja stawiam na Vanosy w przyszlym tyg bede sciagal dekle i ustawial je na blokady zobaczymy czy sie zgadzaja.

Jedna kwestia jaka mnie zastanawia to jezeli cos sie dzieje z vanosami to zawsze bank 2 czyli strona kierowcy. Z tego co wyczytalem na obcojezycznych forach zawsze problem dtyczy tyego od strony kierowcy

: 03 cze 2014, 08:11
autor: Smiszny
Kolego a przy tym silniku masz elektrozawory? Bo się właśnie nie orientuje...
Jak masz to je wyjmuj, wyczyść, sprawdź sprężynkę czy nie jest za mało rozciągnięta i zawór dobrze nie pracuje, ja u siebie też wymieniłem rozrząd i miałem identycznie, po wyjęciu, wyczyszczeniu elektrozaworu wałka na którym był błąd problem zniknął, tylko kwestia czy u Ciebie są te elektrozawory bo w Twoim silniku nie wiem...

: 28 cze 2014, 22:38
autor: polkos
Dziekuje wszystkim za sugestie.

okazalo sie ze jeden vanos byl przestawiony o 2mm.
Juz wszystko dziala :)

: 30 cze 2014, 10:03
autor: nokia62
no to superek że wszystko hula jak należy :)