[ BDW 2.4 177 KM] szumi zawrór odpowietrzania skrzyni korbow
: 19 kwie 2014, 01:15
Witam.
Mam problem z moim Audi A6 C6 2,4 177 KM. Auto jest trochę głośne od ok 2000 obr. Tzn głośno jest w środku. Tak jakby za głośno pracował silnik. Wydaje mi się też, że jest trochę słabe i za dużo pali. Sprawdziłem dokładnie wydechy (wszystko ok) oraz przelotki w ścianie grodziowej do kabiny ( też OK). Po dokładnym obsłuchaniu silnika na wolnych obrotach stwierdziłem hałas w okolicy gdzie przepustnica łączy się z kolektorem dolotowym (przy ścianie grodziowej). Słychać tam szum - syczenie takie jak przy nieszczelności. Kiedy odkręci się korek wlewu oleju syczenie bardzo się nasila. Przejrzałem cały układ dolotowy (wyjąłem kolektor) i wszystko wygląda w porządku, brak jest jakichkolwiek nieszczelności). Mechanik zawyrokował zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (popularnie zawór odmy). Znajduje się dokładnie w miejscu gdzie jest świst powietrza (pomiędzy kolektorem a przepustnicą)i wydaje mi się, ze to właśnie w nim jest hałas. Wymieniłem zawór na nowy (tylko serwis) i dalej jest to samo. Nie wiem jak powinien pracować ten zawór ale u mnie cały czas przechodzi przez niego powietrze z przewodów odpowietrzających skrzynię korbową i głowic do kolektora dolotowego. Na wolnych obrotach jest to słyszalne ale gdy odkręci się korek wlewu oleju układ dostaje "cuga" wciąga powietrze przez korek i mocno śwista w tym zaworze odmy. Hałas z tego zaworu nasila się tez na wyższych obrotach. Sprawdziłem drożność przewodów odmy (do skrzyni korbowej i głowic - idealna. Sprawdziłem mechanizm klapek w kolektorze dolotowym. Elektrozawór podciśnieniowy działa i przesuwa klapki. Wydaje mi się, że klapki działają bo odkręciłem dekiel do ich mechanizmu i poruszałem nim na sucho - słychać w środku kolektora jak się zamykają i odmykają. Nie miałem okazji obejrzeć identycznego silnika ale sąsiad ma 2,4 170 km w A4 tam jest identyczny zawór odmy i w ogóle go nie słychać. Samochód kupiłem ze świecącym błędem rozrządu, ale łańcuchy jeszcze nie skoczyły, wymieniłem cały rozrząd na nowy i poza tym świstaniem silnik pracuje bardzo równo. Wydaje mi się tylko trochę słaby (ale nie mam porównania) i dużo pali ok 15 l w mieście. Nie miał nigdy montowanego gazu i ma oryginalny przebieg 105 tyś. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli ktoś się spotkał z podobnym problemem albo wie jak powinien pracować ten zawór to proszę o pomoc.
Mam problem z moim Audi A6 C6 2,4 177 KM. Auto jest trochę głośne od ok 2000 obr. Tzn głośno jest w środku. Tak jakby za głośno pracował silnik. Wydaje mi się też, że jest trochę słabe i za dużo pali. Sprawdziłem dokładnie wydechy (wszystko ok) oraz przelotki w ścianie grodziowej do kabiny ( też OK). Po dokładnym obsłuchaniu silnika na wolnych obrotach stwierdziłem hałas w okolicy gdzie przepustnica łączy się z kolektorem dolotowym (przy ścianie grodziowej). Słychać tam szum - syczenie takie jak przy nieszczelności. Kiedy odkręci się korek wlewu oleju syczenie bardzo się nasila. Przejrzałem cały układ dolotowy (wyjąłem kolektor) i wszystko wygląda w porządku, brak jest jakichkolwiek nieszczelności). Mechanik zawyrokował zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (popularnie zawór odmy). Znajduje się dokładnie w miejscu gdzie jest świst powietrza (pomiędzy kolektorem a przepustnicą)i wydaje mi się, ze to właśnie w nim jest hałas. Wymieniłem zawór na nowy (tylko serwis) i dalej jest to samo. Nie wiem jak powinien pracować ten zawór ale u mnie cały czas przechodzi przez niego powietrze z przewodów odpowietrzających skrzynię korbową i głowic do kolektora dolotowego. Na wolnych obrotach jest to słyszalne ale gdy odkręci się korek wlewu oleju układ dostaje "cuga" wciąga powietrze przez korek i mocno śwista w tym zaworze odmy. Hałas z tego zaworu nasila się tez na wyższych obrotach. Sprawdziłem drożność przewodów odmy (do skrzyni korbowej i głowic - idealna. Sprawdziłem mechanizm klapek w kolektorze dolotowym. Elektrozawór podciśnieniowy działa i przesuwa klapki. Wydaje mi się, że klapki działają bo odkręciłem dekiel do ich mechanizmu i poruszałem nim na sucho - słychać w środku kolektora jak się zamykają i odmykają. Nie miałem okazji obejrzeć identycznego silnika ale sąsiad ma 2,4 170 km w A4 tam jest identyczny zawór odmy i w ogóle go nie słychać. Samochód kupiłem ze świecącym błędem rozrządu, ale łańcuchy jeszcze nie skoczyły, wymieniłem cały rozrząd na nowy i poza tym świstaniem silnik pracuje bardzo równo. Wydaje mi się tylko trochę słaby (ale nie mam porównania) i dużo pali ok 15 l w mieście. Nie miał nigdy montowanego gazu i ma oryginalny przebieg 105 tyś. Nie mam pojęcia co to może być. Jeżeli ktoś się spotkał z podobnym problemem albo wie jak powinien pracować ten zawór to proszę o pomoc.