Do wczoraj wszystko super chodziło, nic nie pukało nic nie trzęsło nic nie klekotało aż w końcu...
...dzisiaj przy temperaturze -1 pojawił się pierwszy błąd (auto posiadam od 2 miesięcy)
Odpaliłem samochód i od razu zaczął głośno pracować, przygasały lekko światła w środku, podczas jazdy również lekko telepało buda. Mocy nie stracil, olej wymieniany 6tys km temu przez poprzedniego wlasciciela w ASO, pozwoliłem sobie nagrać film.
Po podłączeniu VCDS błędy jak na fotce poniżej.
Bardzo proszę o wasza pomoc w celu zdiagnozowania problemu. Będę bardzo wdzięczny.
: 21 lis 2013, 16:56
autor: mario-975
Na początek naładuj porządnie aku i odczytaj błędy z silnika
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Mass Air / Rev.: 190.8 mg/str
Temperature: 87.0°C
Idle
Load: 43.9 %
Speed: 0.0 km/h
Readiness: 0000 0000
: 21 lis 2013, 17:53
autor: 0x4B25A
MarcoPolandia, z Twojego screena nic nie wynika... Wstaw proszę błąd wraz z opisem... Opis pasuje do przeskoczonego rozrządu, więc póki co, nie odpalaj i nie jeździj tym autem...
Trzy rzeczy widzę, z którymi może być problem:
- rozrząd;
- wariator;
- czujnik.
: 21 lis 2013, 18:29
autor: MarcoPolandia
Mam problem z tym opisem. Gdzie go szukac? Wyskakuje mi tylko to.
: 21 lis 2013, 18:47
autor: 0x4B25A
MarcoPolandia, teraz jest już dobrze. Wskazania są na czujnik położenia wałka rozrządu. Zamień czujniki pomiędzy głowicami i zobacz, czy problem się 'przeniesie' na drugą głowicę...
To zrobisz sam, ew. z pomocą fachowca, bez dodatkowych kosztów. Niech ew. ktoś wklei schemat, aby zlokalizować ten czujnik lub poszukaj w Internecie po jego nazwie - G40. Ja nie dam rady, bo jestem na konferencji...
: 21 lis 2013, 22:00
autor: MarcoPolandia
Szukam i szukam i nie moge nigdzie znaleźć gdzie ten czujnik, prosiłbym o fotkę jak ktos posiada. Odłączę i podłącze może cos da. Thx
Re: Problemy z silnikiem, klekotanie, trzesienie
: 22 lis 2013, 13:55
autor: KMS
Czujniki G163 i G40 można zamienić miejscami.
Zielona strzałka pokazuje przewód czujnika (po kabelku dojdziesz do czujnika)
Z objawów jakie opisujesz raczej wątpię aby to był czujnik.
SprawdÂź w grupie 93 kąty połorzenia obu wałków.
MarcoPolandia pisze:podczas jazdy również lekko telepało buda.
To jest bardzo niepokojący objaw, nie jeÂździłbym tym autem.
Wymieniałeś cewki na akcji serwisowej? (ja wymieniłem w lipcu)
: 22 lis 2013, 15:00
autor: MarcoPolandia
Dzieki za podpowiedzi. Wracam właśnie z serwisu Audi. Wstępne Wskazania sie potwierdziły czujnik położenia wałka rozrządu 1 - Dzieki kolego 0x4B25A. Powiedzieli mi ze tak sie wlasnie zachowuje auto po czym podlaczyli komputer. Pod ich komputerem byl ten wlasnie blad. Usuneli go, odpalili auto, po chwili znów połączyli sie z kompem i byl tylko ten jeden blad widoczny. Jutro mam auto do odbioru i dam znac.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Component and/or Version: 2.4l V6 MPI 0010
Software Coding: 0105000302070120
Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
VCID: 326BDC35ADC8C8FC9FE136
7 Faults Found:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 40
Mileage: 167448 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:23:27
Freeze Frame:
RPM: 800 /min
Mass Air / Rev.: 179.9 mg/str
Temperature: 42.0°C
Idle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h
000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 167451 km
Time Indication: 0
Date: 2013.11.21
Time: 05:36:47
Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 67.5°C
Part Throttle
Bin. Bits: 01000000
Steering Angle: 103.12°
Readiness: 0000 0000
Moim zdaniem, to wymienią Ci czujnik, wezmą za to 500 zyla albo i więcej, a błedy zostaną
Błąd
000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 -- 006 -- Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
dotyczy owszem czujnika wałka rozrządu ale nie swiadczy o jego uszkodzeniu (open, short to +), ale o niewłaściwej wartości odczytu - należy to rozumieć, że sterownikowi, nie zgadza się pozycja wałka rozrządu względem wału korbowego.
Drugi błąd
000021 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust)
P0015 -- 008 -- Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
niestety wałek nie osiąga zadanej przez ECU wartości przestawienia i IMO również w tym wypadku, wymiana czujnika nic nie da
: 22 lis 2013, 23:10
autor: 0x4B25A
MarcoPolandia pisze:Dzieki kolego 0x4B25A
Nie ma sprawy
Moja mała sugestia, o której już wspominałem... niech zmienią czujniki stronami, aby nie było to, o czym wspomina Zagór:
Zagór pisze:Moim zdaniem, to wymienią Ci czujnik, wezmą za to 500 zyla albo i więcej, a błedy zostaną
Ja jednak dalej obstaję przy czujniku, bo opisane błędy mogą być z nim jak najbardziej związane...
: 23 lis 2013, 21:24
autor: MarcoPolandia
Witam ponownie. Niestety wymieniony sensor na nowy a problem nie minął. Jestem zalamany w poniedzialek będę wiedzial więcej... ciagle ten 1 blad. Teraz przed świętami jeszcze ...świetny prezent.
: 23 lis 2013, 23:55
autor: 0x4B25A
MarcoPolandia, w takim razie, niech sprawdzą ustawienia (opóźnienia pomiędzy głowicami) rozrządu, zgodnie z podpowiedzią KMS...
: 24 lis 2013, 00:31
autor: MarcoPolandia
zauważyłem wczoraj tez ze 1 wydech bulgotał (strona pasażera) nie wiem czy to wszystko z soba powiązane czy znow cos nie tak W poniedziałek poda mi jakie będą koszta. Nie wiem co mechanik będzie robił, mówił coś ze możliwe ze rozrząd.
: 24 lis 2013, 20:20
autor: Zagór
Jest jak pisałem, a problemem Twojego silnika jest brak synchronizacji rozrządu - krótko mówiąc rozrząd do roboty