supermen pisze:w ciągu roku robie max 10 tys
jest to raczej miasto a nie długie odcinki
Nawet nie zastanawiaj się nad ropniakiem w tym przypadku. Przy tak małych przelotach, zapewne na krótkich odcinkach zamęczysz diesla na amen w bardzo krótkim czasie. Tak jak piszą koledzy wyżej, szukaj 2.0 TFSI

Jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką co powoduje znakomite osiągi, niskie spalanie jak dla C6. Występuje w kilku wersjach mocy.
Ale, przy tej jednostce należy pamiętać że niestety, że ma taką jedną niezbyt ciekawą przypadłość, tzn. "bierze" olej, czasami spore ilości.
TFSI jest produkowany od kilku lat i doczekał się już sporych zmian od momentu swojej premiery (Audi valvelift, wzrost osiągów), praktycznie co roku, a nawet co kilka miesięcy, wprowadzane są w nim różnorakie drobne modyfikacje, poprawki, zmiany, które mogą nam trochę mieszkać w tych olejowych rozważaniach. W jednej wersji komuś silnik spala więcej oleju, w innych mniej, kolejni użytkownicy tego nie potwierdzają, nie ma w tej chwili żadnych twardych danych na temat związku nadmiernego spalania oleju z konkretną wersją silnika 2.0 TFSI
Osobiście niedawno miałem przyjemność pojeździć kilka tysięcy kilometrów A6tką z 2,0TFSIo mocy 211 KM (155 kW) 350 Nm i mogę powiedzieć tylko jedno <szok> że jest rewelacyjny! Osiągi są na prawdę znakomite, cały moment obrotowy niemal od samego "dołu", praktycznie brak turbodziury. Ponadto jest dobrym obiektem do modyfikacji, zwiększania mocy. I mało pali benzyny. Nie oleju. Tego przepalać może sporo.

Fakt ubytku oleju jest znany użytkownikom i akceptowany. Pożądane ubywanie można określić jako dolewkę np. 1-2 litrów w okresie między wymianami oleju w ASO, czyli co 15 tys. km. Dalej to mniej więcej 0,07-0,15 litra oleju na 1000 km. Taka wartość byłaby idealna, w praktyce częściej spotyka się ubytki na poziomie 0,2-0,4 litra na 1000 km, i ta wartość, choć już sporo większa też podawana za normalną
Skoro już się tak rozpędziłem

to dodam jeszcze że 2.0TFSI jest zdobywcą kilku tytułów Engine of the Year.
