[BPJ 2.0tfsi 170km] nierówna praca silnika i falujące obroty
: 28 sie 2013, 20:03
Witam wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy post na forum i od razu chciałbym się pochwalić rezultatem naprawy mojej A6 oraz podziękować za dobre rady, które czerpałem z tego forum a w szczególności za rady użytkownika "Stinger".
Opis usterki i charakterystyczne oznaki jej występowania:
- ciepły silnik mojej A6 chodził bardzo nierówno oraz falowały w nim obroty w zakresie 800-1200obr./min,
- podczas pracy silnika prawie niemożliwe było odkręcenie korka wlewu oleju,
- po wyłączeniu silnika w okolicach korka oleku słychać było wręcz pisk/syk powietrza.
Diagnoza:
- przeszukując forum w temacie o trochę niefortunnej nazwie tj. "głośna praca silnika" Stinger idealnie opisał objawy oraz charakterystyczne oznaki występowania usterki zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej tzw. "odmy" - to była trafna diagnoza!
Tak właśnie zachowywał się mój silnik - nierówno, głośno pracował, falowały obroty, bardzo mocno zasysało korek wlewu oleju a po wyłączeniu silnika słychać było pisk zasysanego powietrza z odmy (okolice wlewu oleju)
Sposób naprawy:
- kupiłem oryginalny zawór tj. "odmę" (06F129101N) i uszczelkę (06F103483E), założyłem i....
Auto jak nowe!!!
Dziękuję i pozdrawiam Was wszystkich, życzę bezusterkowej i przyjemnej jazdy naszymi A6!
Paweł.
Opis usterki i charakterystyczne oznaki jej występowania:
- ciepły silnik mojej A6 chodził bardzo nierówno oraz falowały w nim obroty w zakresie 800-1200obr./min,
- podczas pracy silnika prawie niemożliwe było odkręcenie korka wlewu oleju,
- po wyłączeniu silnika w okolicach korka oleku słychać było wręcz pisk/syk powietrza.
Diagnoza:
- przeszukując forum w temacie o trochę niefortunnej nazwie tj. "głośna praca silnika" Stinger idealnie opisał objawy oraz charakterystyczne oznaki występowania usterki zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej tzw. "odmy" - to była trafna diagnoza!
Tak właśnie zachowywał się mój silnik - nierówno, głośno pracował, falowały obroty, bardzo mocno zasysało korek wlewu oleju a po wyłączeniu silnika słychać było pisk zasysanego powietrza z odmy (okolice wlewu oleju)
Sposób naprawy:
- kupiłem oryginalny zawór tj. "odmę" (06F129101N) i uszczelkę (06F103483E), założyłem i....
Auto jak nowe!!!
Dziękuję i pozdrawiam Was wszystkich, życzę bezusterkowej i przyjemnej jazdy naszymi A6!
Paweł.