Strona 1 z 2

[ INNY] 2.8 FSI 220KM a 3.0 TFSI 290KM OPINIE

: 23 mar 2013, 14:47
autor: karol24
Panowie, ponieważ moja niunia starzeje się, a era wolnossących benzyn dobiegła końca, trzeba wybrać coś z silników FSI. Moje pytanie brzmi 2.8 czy 3.0.
3.0TFSI moment z diesla, wspaniałe osiągi;
2.8 FSI prostrza konstrukcja, osiągi nienajgorsze, spalanie porównywalne jak w 3.0

Pytanie czy z kompresorem w 3.0 nie będzie problemu. Dodam że obie w quattro, czyli też w tiptronicu.

wybor

: 25 mar 2013, 20:30
autor: MaciejTFSI
tylko i wyłącznie 3.0 tfsi po co jakiś stary wynalazek ?

: 25 mar 2013, 23:24
autor: 0x4B25A
MaciejTFSI, akurat ten 2.8 FSI to nowa konstrukcja z 2009 roku... montowany dopiero w 'poliftach' <okok>

: 25 mar 2013, 23:38
autor: karol24
literka T, to chyba jedyna różnica, ale za to jaka. <rotfl>

rocznikowo konstrukcja podobna, z ta różnicą, że 3.0 ewoluuje razem z autem większa moc/ mniejsze spalanie itp, a 2.8 z tego co się orientuje juz nie.

: 25 mar 2013, 23:43
autor: 0x4B25A
karol24, tyle, że 2.8 trochę prostsza konstrukcja... nie masz kompresora, który z czasem może być przyczyną problemów... ale coś za coś... bo 300KM musi jechać <radocha>

: 26 mar 2013, 07:44
autor: karol24
Właśnie kompresor niby czysta mechanika, ale jak strzeli to koszty rozrządu :[

Wystarczy, że już jest tiptronic togwarantuje całkiem i tak sporą dawkę kłopotów :(

: 26 mar 2013, 07:50
autor: 0x4B25A
karol24 pisze:Wystarczy, że już jest tiptronic togwarantuje całkiem i tak sporą dawkę kłopotów :(
Wszystko zależy od tego, w jakim stanie kupisz autko... niestety... ludzie jeżdżą po 300kkm i nie wiedzą co to Tiptronic... a innym potrafi się 'położyć' przy 120kkm... niestety...

: 28 mar 2013, 16:58
autor: coolmen77
karol24 pisze:Właśnie kompresor niby czysta mechanika, ale jak strzeli to koszty rozrządu :[

Wystarczy, że już jest tiptronic togwarantuje całkiem i tak sporą dawkę kłopotów :(
a co ma kompresor do rozrządu <mysli>

: 28 mar 2013, 21:35
autor: 0x4B25A
coolmen77 pisze:a co ma kompresor do rozrządu <mysli>
Też się zastanawiam... szczególnie, że to osobny pasek... i to z przodu... a rozrząd na łańcuchach z tyłu...

Obrazek

: 03 kwie 2013, 17:00
autor: karol24
ojj koledzy !

koszty naprawy podobne <uoee>

: 04 kwie 2013, 17:06
autor: coolmen77
naprawy czego? kompresora? rozrządu?

: 05 kwie 2013, 10:43
autor: karol24
Nie drążąc dalej tematu, i przy kompresorze i przy rozrządzie w obu silnikach w razie awarii trzeba wydać parę tysięcy.

2.8 parę tysięcy mniej - brak kompresora.

oczywiście wszystko zależy od auta i poprzedniego właściciela, we wszystkich audi rozrządy i kompresory nie padają.

: 05 kwie 2013, 21:51
autor: coolmen77
żaden argument - w 2.8 równie dobrze może paść rozrząd jak i w 3.0 tfsi
kompresor można wyrwać na allegro za dużo mniej niż kosztuje nowy w aso
nawet używki nie bałbym się założyć jeżeli miałby gwarancję rozruchową
a porównanie niewiele ponad 200 kucy do prawie 300 przy bardzo podobnym spalaniu jest nie na miejscu

: 06 kwie 2013, 07:40
autor: karol24
właśnie to ostatnie zdanie najbardziej do mnie przemawia :)

: 15 gru 2015, 10:38
autor: Pioter211
Tak z ciekawości - czy te 2.8 FSI to przypadkiem nie zmodernizowane stare 2.8?