[ AUK 3.2 256 KM] stuki na cieplym silniku 3.2 fsi
: 16 mar 2013, 13:50
autor: okras-17
witam
jestem nowy na forum
szukałem rozwiązania problemu w dziale lecz nie znalazłem jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac tak by zawory ,nie pokazuje bledu moc bez zmian. Jak rano go krece to trwa to 2,3 sek a po rozgrzaniu na dotyk czy to cos powaznego dziekuje
Re: stuki na cieplym silniku 3.2 fsi
: 16 mar 2013, 14:12
autor: Naprawa Audi A6
okras-17 pisze:witam
jestem nowy na forum
szukałem rozwiązania problemu w dziale lecz nie znalazłem jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac tak by zawory ,nie pokazuje bledu moc bez zmian. Jak rano go krece to trwa to 2,3 sek a po rozgrzaniu na dotyk czy to cos powaznego dziekuje
Coś słabo szukałeś - wystarczy wpisać na forum lub w google "wady silników FSI", "nagar w kolektorze ssącym i na zaworach". Przejrzyj posty w tym dziale.
: 16 mar 2013, 14:37
autor: okras-17
myslirz ze to nagar w kolektorze ssącym i na zaworach
: 16 mar 2013, 14:47
autor: Naprawa Audi A6
Niestety silnik FSI, pewnie z zachodu, czyli licznik kręcony, czyli 3 z przodu spokojnie, odma zapchana, olej idzie w dolot, kolektor nigdy nie czyszczony... Zawory się nie domykają więc je tłoki dopychają... Tak to wygląda w polskich realiach... To są skutki bezpośredniego wtrysku x przebieg auta - niestety.
Jeśli moc jeszcze nie spada to może nie jest tak źle, ale to narasta w czasie. Pilnować odmę regularnie przy FSI musi wejść w krew.
: 16 mar 2013, 15:15
autor: Domel48
Gdzie dokladnie jest ta odma w 3,2 fsi?Czyscic to czyms?
: 16 mar 2013, 15:26
autor: 0x4B25A
okras-17 pisze:jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac
Miałem sugerować to co nasz kolega tomekkk1, ale zastanowiło mnie, że stuka tylko na ciepłym... chyba, że wcześniej jest niesłyszalne...
Zacząłbym od porządnej diagnostyki VCDSem/VASem u porządnego fachowca... jeśli to jednak to co pisze Tomek, to trzeba to wszystko porządnie wyczyścić, najlepiej mechanicznie... osobiście słyszałem o jednym takim przypadku na Forum... właśnie w 3.2...
: 16 mar 2013, 17:39
autor: Naprawa Audi A6
0x4B25A pisze:
okras-17 pisze:jak chodzi na ssaniu to nie stuka a jak sie rozgrzeje zaczyna stukac
Miałem sugerować to co nasz kolega tomekkk1, ale zastanowiło mnie, że stuka tylko na ciepłym... chyba, że wcześniej jest niesłyszalne...
Zacząłbym od porządnej diagnostyki VCDSem/VASem u porządnego fachowca... jeśli to jednak to co pisze Tomek, to trzeba to wszystko porządnie wyczyścić, najlepiej mechanicznie... osobiście słyszałem o jednym takim przypadku na Forum... właśnie w 3.2...
Postaram wyjaśnić ten proces w przystępny sposób czemu tak się w FSI dzieje:
W silnikach z wtryskiem pośrednim benzyna była wtryskiwana w kolektorze ssącym co sprzyjało utrzymaniu czystości (rozpuszczało olej, zapobiegało osadzaniu cząstek spalin). W silnikach z wtryskiem bezpośrednim wtryskiwacze dawkują bezpośrednio do cylindra. W silnikach doładowanych proces ten następuje znacznie wolniej niż w wolnossących.
Ponoć nowsze jednostki mają dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze, który zapobiega osadzaniu się oleju oraz cząstek spalin na ścianach kolektora.
W silnikach FSI trzeba dbać o układ recyrkulacji spalin oraz odpowietrzenie silnika.
Generalnie tak jak zaleca kolega 0x4B25A - diagnostyka na początek, nie tylko błędy, ale i bloki pomiarowe, logi.
Kolego okras-17, tak sobie teraz pomyślałem - nie sprecyzowałeś czy słychać to na jednej czy obu głowicach, może zaczął odzywać się rozrząd lub coś innego... Czyli wracamy z powrotem do porządnej diagnostyki.
: 16 mar 2013, 18:34
autor: okras-17
slychac po obu stronach taki klekot jakby zawory i nie wiem co robic ,a gdzie jest ta odma
: 17 mar 2013, 22:26
autor: coolmen77
zapomnieliście, że taki klekot po obu stronach to normalna praca fsi
zimny silnik pracuje na wyższych obrotach więc może być mało słyszalny ale rozgrzany pracuje ok 700 obr/min i wtedy słychać bardzo wyraźnie
: 17 mar 2013, 22:34
autor: 0x4B25A
coolmen77 pisze:zapomnieliście, że taki klekot po obu stronach to normalna praca fsi
zimny silnik pracuje na wyższych obrotach więc może być mało słyszalny ale rozgrzany pracuje ok 700 obr/min i wtedy słychać bardzo wyraźnie
Racja Kolego... tylko trudno to ocenić nie słysząc tego dźwięku... dlatego prośba do Ciebie okras-17, abyś nagrał ten dźwięk
: 17 mar 2013, 22:46
autor: daniel1997
coolmen77 pisze:zapomnieliście, że taki klekot po obu stronach to normalna praca fsi
zimny silnik pracuje na wyższych obrotach więc może być mało słyszalny ale rozgrzany pracuje ok 700 obr/min i wtedy słychać bardzo wyraźnie
dokładnie tak jest mam R4 fsi i jak się rozgrzeje to tak pracuje tylko na wolnych obrotach.
: 19 mar 2013, 19:25
autor: okras-17
nagralem
: 19 mar 2013, 20:46
autor: 0x4B25A
okras-17, jak dla mnie wszystko jest Standardowa praca FSI...
: 19 mar 2013, 20:53
autor: daniel1997
dokładnie kolego jakiś miesiąc temu byłem w aso i powiedzieli wszystko ok to fsi taka praca na wolnych jest normalna
: 22 mar 2013, 04:22
autor: cebo0650
Moj tez dokladnie tak chodzi, a niedawno w ASO mialem czyszczony nagar w kolektoze. Tak samo chodzi przed jak i teraz jezeli chodzi o sam odglos. Raczej nie ma sie o co martwic.