przepraszam ze zakładam nowy temat nie znalazłem takiego problemu jaki mam a mianowicie kupiłem auto 2.0 tfsi 2006 rok przebieg 110000 . Jak silnik jest zimny pracuje cicho i jest ok po ok 20 min zaczyna sie klepanie pod kapą zaworów jest to straszne pracuje tak jakby wszystkie metalowe części obijały się o siebie .dalej po odkręceniu korka oleju jest mocno zasysany jest duze podcisnienie byłem w warsztacie i teraz .sprawdzali wszystko co jest związane z podcisnieniem, wymienili też odme i powiedzieli ze jest ok korek dalej jest zasysany , z silnikiem powiedzieli że prawdopodobnie to łańcuszek zrobili wymienili mi olej dalej jest to samo sprawdzali ciśnienie oleju ok cisnienie na tłokach ok pojechał do servisu o porade powiedzieli mu że te silniki tak mają , moim zdaniem tak nie może być dzwiek jest taki jakby wszystko było luźne auto mam do odebrania w takim stanie w jaki dałem moż ktoś mi pomoże z góru dziekuje i pozdrawiam
: 20 sty 2013, 14:54
autor: stinger
U mnie wymiana odmy pomogła. Nie zasysało korka i silnik zaczął dobrze pracować. Może przewody prowadzące do odmy są niedrożne. U mnie odma spowodowała wycieki spod klawiatury więc musialem wymienić też uszczelkę dla kosmetyki. Jeśli odma jest sprawna to nie powinno zasysać korka więc tam szukałbym przyczyny.
: 20 sty 2013, 15:08
autor: bakerkks
odma jest nowa sprawdzał wszystko powiedział ze jest ok a sądzisz o pracy silnika?
: 20 sty 2013, 15:33
autor: stinger
Silniki Fsi pracuja dość metalicznie przez bezpośredni wtrysk, a nie wiem jak Twój pracuje więc ciężko stwierdzić.
: 20 sty 2013, 15:52
autor: bakerkks
oj bardzo głośno każdy mechanik mówi że tak nie moze byc ale nie więdzą co to jest
[ Dodano: 2013-01-20, 15:55 ]
jest to tak metaliczny dzwięk jakby zawory udeżały w kape
: 23 mar 2013, 15:35
autor: vagTDI
Koledzy spójrzcie czy tak powinno dziać się po odkręceniu korka wlewu oleju:
Korek po odkręceniu jest lekko przyssany, ale nie trzeba użyć dużej siły żeby go podnieść.
Poza tym niepokoją mnie ślady oleju wokół korka, kiedyś było sucho (teraz samochód ma 75 tyś km przebiegu).
Co do głośności pracy to chyba wszystkie FSI chodzą podobnie?
: 24 mar 2013, 00:05
autor: stinger
Zaczyna Ci kolego powoli padać zwór odmy
: 25 mar 2013, 12:58
autor: UneeK
U mnie również zasysało korek wlewu oleju i to do tego stopnia, że przy pracujacym silniku nie mogłem go otworzyć. Wymieniłem odmę, sprawdziłem przewody - korek nadal lekko zasysa. Widocznie tak ma być.
Jeśli chodzi o metaliczne klepanie można pokusić się o wymianę popychacza pompy paliwa (popularna szklanka), Sam się do tego zabieram - ale dopiero na wiosnę (późną wiosnę ).
: 25 mar 2013, 13:57
autor: vagTDI
To jeśli lekko może zasysać to narazie dam spokój do następnej wymiany oleju, w środę jadę do ASO to myślałem, żeby zrobić to przy okazji. Powiem tylko, żeby zrobili coś z tym olejem wokół wlewu.
: 25 mar 2013, 14:08
autor: stinger
U mnie odma jak padła to zasysało konkretnie korek i przez to padła uszczelka pod klawiaturą. Podciśnienie powstałe w silniku w końcu powodowało po zgaszeniu silnika pisk zasysanego powietrza (dziwny dzwięk). Ponieważ koszt zaworu nie jest duży a jego niedrożność może nabałaganic w silniku warto go wymienić.
: 25 mar 2013, 21:07
autor: UneeK
Oczywiście należy go wymienić i tak też zrobiłem, u mnie zasysało i to bardzo mocno - teraz też zasysa ale delikatnie.
: 16 kwie 2013, 17:30
autor: Ravsik
Tak czytam ten temat i z ciekawosci sam jutro sprawdze jak u mnie jest.
[ Dodano: 2013-04-16, 16:29 ]
sprawdzilem i jest tak jak piszecie, korek zasysa jak go odkrece. Moze ktos podac numer czesci tej odmy dla silnika BPJ, czysci sie to ,czy wymienia? gdzie tego szukac i jakies HOW TO?? dzieki
: 16 kwie 2013, 18:25
autor: stinger
Wymienia i po problemie. Nr części 06F 129 101 L
: 16 kwie 2013, 21:02
autor: stinger
U mnie tak się to w koĂącu nasiliło, że wessało uszczelkę pod klawiaturą i był niepotrzebny wyciek. Koszt odmy nie duży dlatego warto wymienic.
: 17 kwie 2013, 13:02
autor: Ravsik
W ETCE widze ze jest tam jeszcze uszczelka 06F 103 483E. Czy ja tez sie wymienia?