Strona 1 z 2

[ BAT 4.2 334 KM] Problem z czasami wtrysku

: 15 lis 2012, 20:49
autor: Rabol
Witam
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr

Re: Problem z czasami wtrysku

: 15 lis 2012, 22:15
autor: Zagór
Rabol pisze:Witam
Dzisiaj podczas regulacji gazu, gazownik zwrócił mi uwagę na różne czasy wtrysku na banku 1 i 2. Powiedział mi, że na banku 1 sonda lambda daje prawdopodobnie złe odczyty, a tym samym robione są błędne korekty ilości paliwa. Podczas mocnego dodawania gazu widać, że czasy wtrysku na banku 1 są dużo wyższe niż na banku drugim.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy faktycznie lambda źle wskazuje? Błędu nie ma w pamięci i nie było. Czy trudny jest dostęp w tym silniku do tych sond. Spróbuję je podmienić i zobaczyć czy tym razem na banku drugim wyskoczą błędne korekty.
Czy może być jakaś inna przyczyna złych czasów wtrysku?
Pozdr
Pokaż wartości tych sond, to może być uwalona sondas, ale może też być coś z rozrządem, którego nie sprawdziłeś.
pokaż też wartości z grupy 093 silnika.

: 16 lis 2012, 08:49
autor: Rabol
Tylko czy za pomocą VAG COMMANDERA mogę odczytać wartości tej grupy? Muszę zainwestować parę stówek w porządny kabelek do diagnostyki.

: 16 lis 2012, 10:31
autor: Zagór
Rabol pisze:Tylko czy za pomocą VAG COMMANDERA mogę odczytać wartości tej grupy? Muszę zainwestować parę stówek w porządny kabelek do diagnostyki.
Nie parę, a jedną z małym hakiem :)
Co do VAG Commandera, to nie mam pojęcia, jeśli masz tam możliwość odczytu bloków wartości mierzonych, to jak najbardziej tak, tam wejdź wprowadź 032 - to będą długie korekty sond, i 093 to będzie ustawienie wałków, na pracującym na jalowym silniku spisz wartości i podaj.

: 16 lis 2012, 13:56
autor: Rabol
Spróbuję zrobić te logi.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.

: 16 lis 2012, 14:15
autor: Zagór
Rabol pisze:Spróbuję zrobić te logi.
Podczas regulacji instalacji widziałem, że czasy wtrysku były różne na bankach, ale po kilkukrotnym ponownym odpaleniu samochodu czasy wtrysku się w miarę wyrównały. Jakby przeskoczył rozrząd to wydaje mi się, że nie udało by się tak skorygować obu bloków aby chodziły w miarę równo. Chyba, że się mylę.
Dzięki Zagór za sugestie.
Po przegazowaniu, napełniają się napinacze, a na jałowym ciśnienie oleju jest niskie, i może nie wypychać napinaczy jak trzeba :( Nie twierdzę, że przeskoczył, ale może tam się coś dziać, a te silniki (jak wszystkie w C6) mają problem z "bezobsługowym" napędem rozrządu :(

: 16 lis 2012, 16:31
autor: Rabol
Niestety ale wygląda na to, że nie mogę wykonać logów moim kabelkiem.
Wyskoczył mi błąd, którego nie mogę zdiagnozować:
48ED (więcej nic nie pisze) Pernament error, missing signal/comunication.
Przed oddaniem samochodu do regulacji gazu, nie było tego błędu.
Co do lambd to na biegu jałowym po przegazowaniu wyskakują mi takie wartości:
Lambda integrator: 23
Lambda integrator: -14
Jak się auto odpali to wartości wynoszą praktycznie 0, ale po dodaniu gazu strasznie się rozbiegają względem siebie.
Obroty wg komputera są stałe: 720obr/min.

: 16 lis 2012, 22:23
autor: A6 Forum - fassi1
Musisz odczytać korekty długie na dwóch bankach żeby było wiadomo jaki jest rozjazd między stronami.
Po za tym o ile się nie mylę to masz sondy szerokopasmowe i napięcie zwracane będzie z zakresu 0-5V a lambda oscylować w okolicach 1, po za pełnym butem kiedy powinna być <1.
Jeśli na rozgrzanym silniku na obu stronach lambda oscyluje w okolicach 1 to sondy są ok.
Bez podglądu odpowiednich grup w Vagu to trochę jak wróżenie ze szklanej kuli.

: 17 lis 2012, 05:01
autor: Rabol
Dzięki za wskazówki. Znajomy ma komputer diagnostyczny, w poniedziałek do niego podjadę i sprawdzę te korekty oraz spisze czasy wtrysków obu banków, a także kąty wałków. Zobaczymy czy coś wyjdzie.

: 17 lis 2012, 07:38
autor: A6 Forum - fassi1
Nie czasy wtrysków tylko korekty długie i krótkie.

: 17 lis 2012, 10:12
autor: Zagór
fassi1 pisze:Nie czasy wtrysków tylko korekty długie i krótkie.
Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle :( - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę :(

Krótkie nas właściwie też nie interesują, a tak naprawdę, to powinieneś skasować błędy i polatać na Pb, bo może coś w instalacji LPG nie domaga i stąd bierze się ten rozjazd.
Wiec moim zdaniem
1. skasować błędy
2. zakręcić LPG
3. 100-150km na Pb
4. zczytać korekty, pozycje wałków.

: 17 lis 2012, 10:48
autor: Rabol
Na Pb też występują te objawy, ale o mniejszej amplitudzie. Czasy wtrysku jestem w stanie zczytać, ale nie VAGiem. Ustalę te wartości korekt oraz ustawienie wałków.

: 17 lis 2012, 12:00
autor: A6 Forum - fassi1
Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę
Intetesuja nas obie korekty bo jesli krotka nie oscyluje to silnik jest w OL i cos jest nie tak z sondami.
Faktem jest, ze sprawdzenie najpierw powinno byc na benzynie.

: 17 lis 2012, 12:16
autor: Zagór
fassi1 pisze:
Czasów wtrysku i tak nie sprawdzisz, bo VAG nie podaje czasów dla poszczególnych cylindrów/banków - podaje czas wtrysku dla 1-go cylindra i tyle - chyba że BAT jest pod tym względem inny, ale nie sądzę
Intetesuja nas obie korekty bo jesli krotka nie oscyluje to silnik jest w OL i cos jest nie tak z sondami.
Faktem jest, ze sprawdzenie najpierw powinno byc na benzynie.
Fassi, jeśli nie ma krótkiej, to długa jest na 0, a raczej tak nie będzie, bo integratory różne od 0 :)

: 17 lis 2012, 15:28
autor: A6 Forum - fassi1
Kwestia jest taka, że podglądając krótką wiesz co się dzieje w danej chwili, długa zostanie naliczona dopiero po czasie na co nie trzeba czekać i robić kilometrów.
Wystarczy skasować korekty i jazda i na krótkich od razu widać jaki jest rozjazd.
Jeśli krótka oscyluje w okolicach innej wartości od 0 to długa zostanie wyliczona przez ECU ale dopiero po dłuższym czasie bo VAGi potrzebują trochę czasu na adaptację.
Obie korekty długa i krótka są ze sobą powiązane i wnioski powinno się wyciągać mając podgląd na obie.