Strona 1 z 2
[ BAT 4.2 334 KM] Drgania i falowanie obrotów na luzie
: 23 paź 2012, 07:54
autor: Rabol
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Audi A6 C6 4,2 BAT i mam pewien problem. Otóż podczas postoju na luzie samochód strasznie drga oraz obroty troszeczkę falują. Drgania występują na gazie (auto posiada założoną instalację gazową STAG) oraz benzynie. przy czym na PB drgania i falowania są mniejsze. Podejrzewam że na wolnych obrotach wypada zapłon.
Podczas jazdy jest wszystko OK. Nie odczuwam żadnego spadku mocy, bądź drgań.
Co może być przyczyną występowania opisanych objawów? Niestety jeszcze nie mam kabelka i nie mogę sprawdzić błędów.
Pozdrawiam
: 23 paź 2012, 07:59
autor: 0x4B25A
Rabol pisze:Co może być przyczyną występowania opisanych objawów? Niestety jeszcze nie mam kabelka i nie mogę sprawdzić błędów.
Więc podjedź do kogoś, kto dysponuje VAS/VCDS... bez tego to można zgadywać... może rozrząd, może rozregulowaną instalacja, może cewka... itp.

: 23 paź 2012, 14:46
autor: Rabol
Rozrząd bym wykluczył, gdyż jakiś czas temu auto było podłączane do komputera i nie było błędu czujnika hallotronowego. Był uszkodzony czujnik stukowy spalin, który został wymieniony.
: 23 paź 2012, 14:50
autor: Zagór
Rabol pisze:Rozrząd bym wykluczył, gdyż jakiś czas temu auto było podłączane do komputera i nie było błędu czujnika hallotronowego. Był uszkodzony czujnik stukowy spalin, który został wymieniony.
To że nie było błędu, nie znaczy że wszystko tam jest w porządku.
Vag czy cokolwiek w łapki, i sprawdzić ustawienie wałków, są czujniki, więc będzie wiadomo, jaki tam jest rozjazd.
A do zapalenia kontrolki to droga daleka - kilkanaście stopni. A już kilka powoduje problemy z biegiem jałowym

: 23 paź 2012, 14:56
autor: 0x4B25A
Rabol, dokładnie tak, jak mówi
Zagór 
Zacznij od porządnej diagnostyki... i radzę zrobić to jak najszybciej... szczególnie, jeśli miał by to być przestawiony rozrząd (oby nie)...
: 31 paź 2012, 17:01
autor: Rabol
Podłaczyłem samochód pod Vag-K+CAM i wywaliło mi następujące błędy grupy 01:
- 4482 zbyt uboga mieszanka na 2 bloku silnika (wartość górna przekroczona)
- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
Niepokoją mnie wskazania sond lambda podczas pracy silnika. Osiągają wartości nawet -22 (pierwsza) oraz -14 (druga) jednocześnie.
Obroty to 720obr/min. Czy czasem nie za niskie?
Skasowałem błędy, niestety nie miałem możliwości jazdy testowej, więc tylko odpaliłem auto i przegazowałem kilka razy. Dalej czuję wibrację i delikatne falowanie obrotów, ale błędów nie generuje silnik. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Pozdr
: 31 paź 2012, 23:09
autor: 0x4B25A
Rabol pisze:- 412C - wypadanie zapłonu,
- Zyl. 8 - wypadanie zapłonu
A czy byłeś/dowiadywałeś się nt. akcji serwisowej dot. cewek?

: 31 paź 2012, 23:19
autor: Rabol
Jestem umówiony na następny czwartek. Tylko jakby to była sprawka cewki to wywaliło by mi błąd prawda?
: 31 paź 2012, 23:22
autor: 0x4B25A
Rabol, wg. mnie wypadanie zapłonu może świadczyć o problemach z cewką/cewkami...
: 31 paź 2012, 23:28
autor: Rabol
Mam nadzieję, że to będzie przyczyna problemów. Na tym cylindrze mam o jeden bar niższą kompresję niż na pozostałych, czy to może mieć jakiś związek z tematem?
: 01 lis 2012, 11:15
autor: coolmen77
w 3.2 fsi były (są) problemy z gładziami cylindrów
ktoś ostatni wrzucał zdjęcie 3.2 z uszkodzopnymi gładziami
nie wiem jak w 4.2 ale technologia produkcji pewnie ta sama lub bardzo podobna
miejmy nadzieję, że twój problem jest bardziej prozaiczny
: 01 lis 2012, 13:12
autor: 0x4B25A
Rabol, dokładnie jak coolmen77... oby to nie było to... przy problemach z kompresją, problemem może być także uszczelniacz tłoka... czy masz problemy z przyrastającym stanem oleju?
: 01 lis 2012, 22:04
autor: Rabol
Poziom oleju mam stały. Nie słyszałem żeby w 4,2 był problem z gładzią cylindrów.
Dzisiaj poszalałem nieco na benzynie i zauważyłem, że drgania na biegu jałowym znacznie zmalały, ale dalej coś jest nie tak (na gazie dalej występują). Jutro podpinam komputer i sprawdzam błędy. Może jest problem w instalacji gazowej.
Czy ktoś się orientuje jakie powinny być nominalne obroty biegu jałowego w tym silniku?
: 01 lis 2012, 22:16
autor: 0x4B25A
Rabol pisze:Może jest problem w instalacji gazowej
To także może być możliwe... i nie ma znaczenia, że przełączysz się na benzynę... gdyż problemy z instalacją gazową, mogą wpływać na ustawienia silnika na PB... niestety...
Podsumowując... diagnostyka... diagnostyka...

: 01 lis 2012, 22:23
autor: Rabol
Jutro u znajomego podłączę się pod coś lepszego niż Vag Commander. Zobaczymy co pokaże. Po wymianie wadliwych cewek zobaczymy czy się coś zmieniło.