Strona 1 z 2

[ BDW 2.4 177 KM] Chwilowy brak zapłonu na jednym z cylindró

: 07 paź 2012, 00:56
autor: Krzysiek 1966..
Witam, mam problem z zapłonem na jednym z cylindrów. Silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach i z małym obciążeniem ale po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu wyłącza się jeden z cylindrów. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu silnik niby pracuje normalnie na wszystkich cylindrach, można jechać ale po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu sytuacja się powtarza.Byłem u mechanika na kompie pokazuje chwilowy brak zapłonu na drugim cylindrze- wymieniłem świece , cewkę zapłonową a także sprawdziłem ciśnienie w cylindrze i wałek rozrządu- wszystko jest ok. Dalej nie wiadomo dlaczego pod obciążeniem wyłącza się drugi cylinder zaznaczam że tak samo dzieje się czy jeżdżę na gazie czy na benzynie więc wtryski nie wchodzą w grę. Czekam na wasze pomysły co jeszcze może być nie tak bo mojemu mechanikowi skończyły się koncepcje.

: 07 paź 2012, 08:50
autor: Arrni
podlaczales vaga ?

: 07 paź 2012, 16:44
autor: Krzysiek 1966..
Podłączałem. Jedyny błąd to brak zapłonu drugiego cylindra. Po skasowaniu błędu wszystko niby jest ok.Silnik pracuje na postoju normalnie,problem zaczyna się pod obciążeniem ( w czasie jazdy). Wyłącza się drugi cylinder i mruga zółta kontrolka silnika.

: 08 paź 2012, 10:15
autor: Zagór
1. sprawdź wartości stukowców dla tego banku, porównaj z odczytami z drugiej głowicy.
2. sprawdź kompresję na tym cylindrze, na zimno i na gorąco.
3. ciśnienie spalin, może to kat, ale raczej wywalałby ten błąd dla różnych cylindrów z danej głowicy.

: 08 paź 2012, 13:15
autor: Krzysiek 1966..
Zagór.
1.Ciśnienie na tym cylindrze było sprawdzane, a także porównywane z kompresją na innym cylindrze tej głowicy. Ciśnienia są równe.
2.Katalizator raczej wykluczył mój mechanik z powodów które opisałeś( wywalało by na różnych cylindrach tej głowicy)
3. Nie wiem co to jest ta wartość stukowców dla tego banku ? <bezradny> Nie wiem o co w tym chodzi jak możesz wyjaśnij to trochę. Z rozmów z kolegami dowiedziałem się ,że to może to być jakieś lewe powietrze na tym cylindrze
(nieszczelność kolektora ssącego) co o tym myślisz ?

Dzięki za odpowiedz - Pozdrawiam

: 08 paź 2012, 14:57
autor: Zagór
Jeśli chodzi o nieszczelność to musiałoby tam nie być uszczelki, żeby ssało tyle powietrza bokiem, ale... nikt nie mówi że tak nie jest, ale zwalić trzeba kolektor dolotowy do tego, więc troszkę roboty jest.

Stukowce, to czujniki spalania stukowego, są w V6 chyba dwa na bank, ich wskazanie (jest do tego odpowiednia grupa w VAG) może ci dać jakąś odpowiedź, może coś nie tak z czujnikiem, i tak opóźnia zapłon dla tego cylindra, że jest w tzw. d...ie :(

: 08 paź 2012, 20:37
autor: Arrni
podaj kod bledu.

: 08 paź 2012, 21:10
autor: Krzysiek 1966..
Zagór- muszę podjechać do mechanika i sprawdzić te stukowce i zobaczymy co on powie
Arrni- nie znam kodu błędu ale jest to brak zapłonu drugiego cylindra

: 08 paź 2012, 21:25
autor: Zagór
Krzysiek 1966..,
Mimo wszystko postaraj się o ten kod, bo może ktoś źle zinterpretował, wiesz jak jest ;)

: 11 paź 2012, 22:23
autor: Krzysiek 1966..
Zagór - Byłem u mechanika on twierdzi, że jak by to był któryś z czujników spalania stukowego to wyrzucało by zapłon na różnych cylindrach. Po tej stronie, a nie ciągle na tym samym. Dzisiaj nie miał czasu sprawdzić czegokolwiek musiałem umówić się na przyszły tydzień. Mówił też, że można by sprawdzić połączenie pomiędzy kasetą a cewką zapłonową jeśli to nie będzie to to pozostaje sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego drugiego cylindra- kolektor był wcześniej zdejmowany przy wymianie termostatu i być może coś zostało zrobione nie tak podczas zakładania .
Pozdrawiam

: 11 paź 2012, 22:51
autor: Adxs
Kolego nie ufaj nowej cewce... Wiele rzeczy kupiłem już "nowych" z ASO i właśnie od razu i drogą eliminacji omijałem te NOWE części ;/

Proponuję ci cewkę z drugiego cylindra dać na inny cylinder i na odwrót dać cewkę z innego na ten drugi. Jeżeli na VAGu zmieni ci się numer cylindra to już odpowiedź masz... I nie pisałbym tego gdybym już raz takiej jazdy z cewkami nie miał...

: 12 paź 2012, 08:23
autor: Doc .
Adxs, a czy nie należy Wam się darmowa akcja serwisowa wymiany cewek? Mnie wymienili wszystkie na nowe (przy ok. 75kkm) pomimo, że ze starymi nie miałem najmniejszych problemów <okok>

: 12 paź 2012, 09:28
autor: Adxs
Należy, należy :) To też z niej skorzystałem :P Ale ASO jest takie, że jak sam sie o to nie upomnisz to Ci nie zasugerują, że masz taką możliwość...

: 12 paź 2012, 09:30
autor: Doc .
Adxs pisze:Ale ASO jest takie, że jak sam sie o to nie upomnisz to Ci nie zasugerują, że masz taką możliwość...
Ano tak. Niestety. Zadzwonie niebawem do ASO i dowiem się, czy nie ma czegoś nowego <mysli>

: 12 paź 2012, 09:40
autor: Adxs
0x4B25A pisze:
Adxs pisze:Ale ASO jest takie, że jak sam sie o to nie upomnisz to Ci nie zasugerują, że masz taką możliwość...
Ano tak. Niestety. Zadzwonie niebawem do ASO i dowiem się, czy nie ma czegoś nowego <mysli>
U nas zrobili ostatnio darmowy przegląd dla AUDI starszych 5 Lat... :) I odziwo podeszli do tego dość poważnie bo nieźle mi prześwietlili samochód i czepiali sie pierdółek :P