[ AUK 3.2 256 KM] Zmienne fazy rozrzadu- zasada działania
: 19 sie 2012, 01:11
autor: Domel48
Jak dokladnie wyglada regulacja faz rozrzadu?Czy jest to np zalezne od temp. silnika? Czy regulacja nastepuje non stop bez wzgledu na obroty silnika?Wie ktos cos na ten temat??Dreczy mnie ten temat troche.
Dzieki za linki.Czyli teoretycznie i praktycznie fazy non stop sie przestawiaja nawet na zimnym silniku.Nawet podczas dodawania gazu.Na biegu jalowym nie nastepuje chyba tylko regulacja?
: 19 sie 2012, 15:06
autor: 0x4B25A
Domel48, poniżej masz kilka informacji dot. zmiennych faz rozrządu - bezstopniowa regulacja (nie mylić z Audi valvelift, który występował już w silnikach po FL - czteroliterowy kod CALA):
: 20 sie 2012, 07:43
autor: coolmen77
Domel48 pisze:Dzieki za linki.Czyli teoretycznie i praktycznie fazy non stop sie przestawiaja nawet na zimnym silniku.Nawet podczas dodawania gazu.Na biegu jalowym nie nastepuje chyba tylko regulacja?
nie do końca : Regulacja rozpoczyna się dopiero wtedy, gdy ciśnienie
oleju osiągnie odpowiednią wartość. Do tego
momentu siłowniki są mechanicznie zablokowane.
Adaptacja mechanizmu przestawiania faz rozrządu
Rozróżnia się adaptację podstawową oraz
adaptację precyzyjną.
Adaptacja podstawowa
Po uruchomieniu silnika wałki pozostają
w położeniu podstawowym tak długo, aż zostanie
dokładnie rozpoznane ich ustawienie względem
wału korbowego. Sterownik Simos zapamiętuje te
wartości.
Adaptacja podstawowa odbywa się po przerwie
w zasilaniu sterownika Simos oraz po skasowaniu
pamięci błędów.
Adaptacja precyzyjna
Adaptacja precyzyjna jest przeprowadzana po
każdym rozruchu silnika, gdy wałki rozrządu są
w położeniu podstawowym a temperatura silnika
wynosi ponad 85 ˚C.
wszystko z zeszytu audi ssp327