Strona 1 z 1

[ INNY] zaslepiony przewód odpowietrzający

: 09 mar 2012, 13:09
autor: chico
Witam,

Proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy post, jak w złym dziale to proszę o przeniesienie

wczoraj stałem się posiadaczem C6 <hura>. Ale jak wiadomo po zmianie auta zawsze jest coś do zrobienia. W moim przypadku jest to zaślepiony przewód odpowietrzający zaznaczony na rysunku, nie wiem dlaczego ale wiem że tak nie powinno być proszę o pomoc.
Auto było diagnozowane był błąd że dostaje się lewe powietrze do silnika cokolwiek to znaczy.
Czy coś się stanie jak podłączę ten przewód na miejsce i co daje jego zaslepienie

Z góry dziękuje Obrazek

: 09 mar 2012, 19:20
autor: german81
podłacz ten przewód na miejsce i obserwój co sie bedzie działo

: 09 mar 2012, 20:27
autor: szczerba2
dokladnie.- pewnie sprzedajacy chcial ukryc wade i go zaslepil . Czesto bywa ze podobne praktyki stosuje sie gdy turbawka jest na wykonczeniu lub motor ma przedmuchy. zamontuj jak kolega radzi i oblukaj co sie stanie . Najprawdopodobniej zacznie kopcic na siwo i wtedy trzeba zdiagnozowac oco caman. Nalezalo by tez wymontoac caly zespol odmy i umyc dokladnie bo w nim moze tkwic problem.

: 09 mar 2012, 23:17
autor: chico
dzięki za wskazówki jutro jak będzie pogoda to podziałam, a teraz poszukam info otej odmie

[ Dodano: 2012-03-10, 12:48 ]
dziś był mały test:

1. po zdjęciu zaślepki z przewodu silnik zaczął nierówno pracować.
2. po podłączeniu wszystkiego na miejsce równa praca silnika brak kopcenia czyli na oko wszystko gra.

ale po zgaszeniu silnika dziwny syyyk przez kilkanaście sekund jakby nagromadziło się bardzo dużo powietrza i uciekało z pod korka olejowego.
Czy ktoś z was się orientuje co to może byc

: 10 mar 2012, 15:35
autor: coolmen77
chico pisze:
ale po zgaszeniu silnika dziwny syyyk przez kilkanaście sekund jakby nagromadziło się bardzo dużo powietrza i uciekało z pod korka olejowego.
Czy ktoś z was się orientuje co to może byc
bo nie masz właściwego ciśnienia powietrza w silniku
ten przewód jest jak się nie mylę do Odpowietrzanie przestrzeni
korbowej
w połączeniu z zaworami regulacji ciśnienia i zwrotnym

: 10 mar 2012, 18:41
autor: chico
można to jakoś samemu naprawić czy tylko wizyta w warsztacie

: 10 mar 2012, 21:35
autor: coolmen77
nie znam twego silnika ale odezwij się do kolegi panton lub Papla - posiadaj takie motory w swoich c6
@ na priv to wyślę ci jakieś zeszyty do tego silnika

: 10 mar 2012, 21:55
autor: stinger
Witam kolego. Nos do góry problem jest banalnie prosty. Sam to przeżyłem więc jestem w temacie. Winny wyszystkiemy jest przyciety zawór odmy(zawór PCV)i w autku tworzy sie podciśnienie. Zawór w aso ok. 150 zł (nr części 06F 129 101 L )trzy śrubki do wykręcenia i masz autko jak ta lala. Jest to stały problem w naszych silnikach przy pewnym przebiegu. Dla pewności zrób test - po zgaszeniu silnika odkręć korek wlewu oleju, jeśli będzie zazsany to na bank masz problem rozwiązany. Mam nadzieje że pomogłem. <okok>

: 10 mar 2012, 22:54
autor: chico
dzięki za kolejną wskazówkę jutro test jak będzie tak jak mówisz to w poniedziałek ASO i do dzieła pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-12, 21:54 ]
podziękowania dla wszystkich a w szczególności dla kolegi stinger za strzał w dziesiątkę i , część zakupiona w ASO koszt 50 euro, robocizna 10min uśmiech na twarzy bezcenny. Autko naprawione <lol>

jeszcze raz wielkie dzięki

: 22 mar 2012, 22:36
autor: UneeK
Witam.

Miałem (nadal mam) podobny problem. Ssssyk silnika po zgaszeniu, zassany korek oleju. Wymieniłem zawór odmy i już myślałem, że wszystko jest OK, lecz nie do koĂąca. Sssyk jest lecz znacznie krótszy, korek nadal jest zassany ale w mniejszym stopniu tzn. mogę go już odkręcić i podnieść co powoduje drgania i falowanie obrotów silnika. Co jeszcze mogę sprawdzić, przeczyścić, wymienić, aby te objawy ustąpiły, bo chyba nie są normalne?