Strona 1 z 1

[ BPJ 2.0 170 KM] Analiza błędów silnika

: 06 mar 2012, 22:03
autor: wuji
Panowie w mojej A6 świeci się żółta kontrolka "jakości spali" a vcds pokazuje:
Address 01: Engine

2 Faults Found:
008583 - Bank 1; System too Lean at Idle
P2187 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 8
Mileage: 198590 km
Time Indication: 0
Date: 2012.02.07
Time: 21:00:58

Freeze Frame:
RPM: 771 /min
Load: 14.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 75.0∞C
Temperature: 0.0∞C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.462 V

001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.
P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 198737 km
Time Indication: 0
Date: 2012.02.11
Time: 16:20:42

Freeze Frame:
RPM: 917 /min
Load: 14.5 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 76.0∞C
Temperature: 15.0∞C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 13.589 V

Readiness: 0000 0000
Do tego zauważyłem, że skaczą wolne obroty między 900 a 1100 obr/min. Po skasowaniu błędów przez 300 km ok potem z powrotem kontrolka... :(
Ma ktoś jakiś pomysł?

: 07 mar 2012, 10:19
autor: UneeK
Odnośnie 1-go błędu:

18619/P2187/008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

Possible Causes [Możliwe przyczyny]

* Injectors leak/blocked [wtryski przeciek]
* Air Intake Leak (after MAF) [przeciek na wlocie powietrza, za przepływomierzem]
* Exhaust Leak [przeciek w wydechu]

Possible Solutions [Możliwe rozwiązania]

* Check Mass Air Flow Sensor (G70) [sprawdź czujnik masy powietrza]
* Check Injector(s) [sprawdź wtryski]
* Check Fuel Pump [sprawdź pompę paliwa]
* Check Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) [sprawdź aktywny filtr węglowy, zawór elektromagnetyczny N80]

Special Notes

When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.



Odnośnie 2-go błędu:

16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

* Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty [Moduł zaworu przepustnicy Control (J338) brudny/uszkodzony]
* Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) [Okablowanie/złaczka z/do modułu sterującego zaworem przepustnicy (J338)]
* Vacuum Leak

Possible Solutions

* Check Throttle Valve Control Module (J338) [Zawór moduł przepustnicy kontrolnej (J338)]
* Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) [Sprawdzić okablowanie/złącza do modułu regulacyjnego zaworu przepustnicy (J338)]
* Check Intake System for Leaks [sprawdź szczelność układu dolotowego]

Special Notes

When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.



P.S. Tyle znalazłem na stronach "Ross-Tech'a".

: 07 mar 2012, 11:01
autor: wuji
No cóż poza wtryskami reszte postaram się sam sprawdzić... Czy jest ktoś z wawy w interfejsem bo mój właśnie przestał działać ?

[ Dodano: 2012-03-19, 16:07 ]
Może komuś się to przyda:
Okazało się że był to zawór wyrównujący ciśnienia 06F 129 101 F - 137,7PLN , dodatkowo wymieniłem jego uszczelkę 06F 103 483 E - 86,4PLN  oraz uszczelkę pokrywy silnika 06F 103 483 D - 94,2PLN. No i pomogło :) wyrównały się obroty i narazie nie odnotowałem błędu jakości spalin...

: 30 mar 2012, 22:59
autor: UneeK
wuji mam prośbę. Mógłbyś na odpalonym silniku (niech pochodzi z minutę) odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić, co się będzie działo?
U mnie korek był tak zassany, że nie mogłem go odkręcić. Wymieniłem ten sam zawór co Ty (06F 129 101 F), teraz odkręcam korek lecz nadal jest on zasysany tylko znacznie słabiej i zaczyna "telepać" silnikiem. Tak raczej nie powinno być, chyba mam jeszcze coś przytkane. Dodam, że VCDS nie pokazuje żadnych błędów... Auto jeździ, pali, przyspiesza normalnie tzn. tak mi się wydaje.

: 31 mar 2012, 06:36
autor: stinger
Po wymianie nieszczęsnego zaworu i odkręceniu korka oleju jest duża różnica. Po pierwsze nie zasysa korka, po drugie po odręceniu korka silnik dalej chodzi w miarę równo. Uneek obstawiam u ciebie że miałeś pecha i kupiłeś nowy uszkodzony zawór lub coś w tych wężach co wchodzą do zaworu musi być nadal niedrożne. Widać z forum że w tych silnikach to stały problem. Dobrze że koszt naprawy niewielki.

: 01 kwie 2012, 11:51
autor: UneeK
stinger pisze:Po wymianie nieszczęsnego zaworu i odkręceniu korka oleju jest duża różnica. Po pierwsze nie zasysa korka, po drugie po odręceniu korka silnik dalej chodzi w miarę równo. Uneek obstawiam u ciebie że miałeś pecha i kupiłeś nowy uszkodzony zawór lub coś w tych wężach co wchodzą do zaworu musi być nadal niedrożne. Widać z forum że w tych silnikach to stały problem. Dobrze że koszt naprawy niewielki.
Zawór kupowałem w ASO, sprawdzę jeszcze węże, może faktycznie coś w nich siedzi... Dzięki za info.

P.S. Węże drożne. Macie jakieś inne pomysły?