Strona 1 z 1
[ BDW 2.4 177 KM] Stuki z rozrządu A6 C6 2,4 177Km
: 23 sty 2012, 19:03
autor: pawelvasteras
Witam,mam problem coś stuka z przodu silnika,wydaje mi się że to napinacz łaĂącuszka.Moze ktoś się orientuje w kosztach naprawy?
: 23 sty 2012, 19:13
autor: karol24
Z tego co ja się orientuję to rozrząd jest od strony podszybia a nie z przodu. Tu jest pompa wody, vacum pompa, pasek wielorowkowy z rolkami itd.
A co te stuki przypominają, może to klapki kolektora ssącego?
: 23 sty 2012, 19:36
autor: pawelvasteras
Tam jest mnóstwo plasików,to może niesie ja nawet nie wiem czy tam jest pasek czy łancuch,ale odłos jest łancuch szorował o coś,przerywany odgłos,miałem kiedyś podobny w starym Mesiu
: 24 sty 2012, 09:35
autor: karol24
Masz napewno łaĂącuch. Dzwonienie przy starcie silnika to moze być odgłos żle działających napinaczy i wtedy dzwoni łaĂącuch. Niema co gdybać sprawdź kompem czy nie ma błędów jakiś, jak nie to mechanik
, tylko nie pan Zdzisio z garażu.

: 24 sty 2012, 15:04
autor: coolmen77
jeżeli nie wywal błędów od strony rozrządu to bardzo możliwe, że to kolektor ssący
: 26 sty 2012, 20:13
autor: Adxs
Kolego bez ściągnięcia plastiku to wróżenie z fusów.
Na chwile obecną stawiałbym na pompę wody.Najprościej to sprawdź na wyłączonym silniku poruszaj tym tym rdzeniem od pompy, jak sie kolysa na boki to juz prawie pewne.
Tylko przy wymianie pompy wody juz warto wymienić napinacz z rolkami.
Jakby to była pompa to wiadomo : ORI, HEPU albo RUVILLE...
: 04 lut 2012, 10:32
autor: pawelvasteras
Komputer twierdził i serwis w Szwecj że napinacz łaĂącuszka.iPrzyjechałem do Polski zmieniłem cały rozrząd [cała operacja 6679 zł],w Polsce stwierdzili to samo,że napinacz.Dodam jeszcze że łancuch przeskoczył o jeden ząbek.Po tygodniu odbieram auto,jazda próbna wszystko OK.Niestety po 10 km silnik zaczyna chodzić tak samo jak jak przed wymianą, zapala się kontrolka check engine jak przed wymianą.Wracam do serwisu podłączają kompa i to samo [napinacz] gdzie cały stary rozrząd w bagażniku [4 łaĂącuszki i 3 napinacze]w kieszeni lżej o 6600 i nie wiedzą w warsztacie co to może być.W poniedziałek silnik znowu zostanie wyjęty,ja do Szwecji wracam pormem tylko bez samochodu!!!!!!CO TO MOÂŻę BYć POMOCY.[KOMPUTER PRAWDY NIEPOWIE]
: 04 lut 2012, 10:39
autor: 0x4B25A
pawelvasteras, rozumiem, że zmieniane były tylko łancuchy, napinacze itp. Czy wariatory były sprawdzane i czy wymienione wszystki czujniki hallotronowe na nowe?
: 04 lut 2012, 13:11
autor: pawelvasteras
Tylko łancuchy i napinacze
: 04 lut 2012, 13:40
autor: 0x4B25A
pawelvasteras, co pokazał komputer diagnostyczny po powrocie do serwisu? Jakie błędy? Być może problem jest z przestawianiem faz rozrządu... i czujniki halla wykazują różnice w położeniu wałków...
: 05 lut 2012, 11:09
autor: coolmen77
pawelvasteras pisze:Komputer twierdził i serwis w Szwecj że napinacz łaĂącuszka.iPrzyjechałem do Polski zmieniłem cały rozrząd [cała operacja 6679 zł],w Polsce stwierdzili to samo,że napinacz.Dodam jeszcze że łancuch przeskoczył o jeden ząbek.Po tygodniu odbieram auto,jazda próbna wszystko OK.Niestety po 10 km silnik zaczyna chodzić tak samo jak jak przed wymianą, zapala się kontrolka check engine jak przed wymianą.Wracam do serwisu podłączają kompa i to samo [napinacz] gdzie cały stary rozrząd w bagażniku [4 łaĂącuszki i 3 napinacze]w kieszeni lżej o 6600 i nie wiedzą w warsztacie co to może być.W poniedziałek silnik znowu zostanie wyjęty,ja do Szwecji wracam pormem tylko bez samochodu!!!!!!CO TO MOÂŻę BYć POMOCY.[KOMPUTER PRAWDY NIEPOWIE]
ja stawiam na wariator
czujniki Halla nie są jakieś mocno skomplikowane, żeby mogły ulegać awariom
jeżeli to wariator to pojechałbym do serwisu oddał bym stary rozrząd i kazał oddać pieniądze

: 05 lut 2012, 11:56
autor: 0x4B25A
coolmen77, dokładnie o tym samym od początku myślę i sugeruję... tylko czy ten serwis wogóle sprawdził te elementy? Bo jak widać to niebardzo...
