Od dosyć dawna mam dziwny odgłos z zimnego silnika. Jest to cykliczny szum - czym szybciej chodzi silnik tym szybciej to słychać.
Odgłos występuje jedynie przy zimnym silniku tzn. tylko po nocnym postoju. W związku z tym serwis nie ma jak tego sprawdzić, chyba, że zostawię im samochód na noc. Jak puściłem im ten film to byli nieco zaskoczeni i nie potrafili zdiagnozować na podstawie filmu z telefonu
Na pewno nie jest to szum z paska gdyż właśnie był wymieniony pasek wraz z rolkami i napinaczem. Gdy nasłuchuje to odgłos ten dobiega właśnie z tego rejonu. Poza tym - jest bardzo głośny i jak stoi się obok samochodu to bardziej słychać ten szum niż pracę silnika.
twoj tfsi chodzi ciszej od mojego... kuzwa tez mam cos nie tak i dziwne dzwieki nie sa mi obce heh
: 17 paź 2011, 22:51
autor: Papla
Ale Twój to 3.0 a u mnie 2.0.
Gdy u mnie tak dziwacznie terkotało podobnie jak u Ciebie to pomogła wymiana regulatora faz rozrządu oraz nastepnie paska z napinaczem - zanim to zrobiłem to klekotał jak stary dobry diesel teraz jek nia mam klekotów to mam szum
Ale czy to samo da się zrobić w 3.0 V6 to nie mam pojęcia.
: 18 paź 2011, 00:44
autor: MaciejTFSI
tylko czy to napewno to ? chociaż dałeś mi już pewne wskazówki ...
: 18 paź 2011, 08:09
autor: stinger
Hmm dzwięk podobno do mojego. Pomogła wymiana pompy wspomagania (szum wraz ze wzrostem obrotów) oraz dolna rolka napinająca pasek (pisk po uruchomieniu zimnego silnika). Teraz zapanowała u mnie cisza (nielicząc opon zimowych które wlaśnie zalożyłem)
: 18 paź 2011, 09:39
autor: Papla
Ale czy występowało to u Ciebie stale czy tylko przez pierwsze 5 minut na zimnym silniku?
Co do paska i wszystkich rolek - jak pisałem wszystko zostało wymienione i nie pomogła (poza tym, że wreszcie nie klekocze napinacz).
Pompa faktycznie głupieje gdyż potrafi gwizdać nawet przy lekkim manewrowaniu na parkingu. Wiem, że gwizd jest normalny ale tylko pdczas maksymalnego skręcenia kół a nie przy lekkim poruszeniu kierownicą.
Z ciekawostek znalazłem podobne problemy na YouTube i możliwe że to problem z paskiem rozrządu:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
jak kogoś interesuje niech poczyta komentarze pod tymi filmami - oczywiście w YouTube
: 18 paź 2011, 12:08
autor: stinger
Buczenie pompy cały czas a im wyższe ogroty tym głośniej, a popiskiwanie przy odpaleniu kilka sekund (po wymianie rolki cisza).
: 18 paź 2011, 12:14
autor: MaciejTFSI
tej swiatelko w tunelu... ja mam tak na postoju ze jak skrecam i ruszam pomalutku to buczy a nie gwizdze ta pompa ? ale czy to ma cos wspolnego z tykaniem,cykaniem silnika ? zara najade aso !
: 19 paź 2011, 20:57
autor: mariuszby
Kolego Papla w moim silniku był identyczny odgłos takiego popiskiwania - tylko na zimnym ,jak się rozgrzał to cisza. W ASO stwierdzili że któraś rolka tak hałasuje - do wymiany rolki ,napinacze i pasek. Po wymianie cisza. Może założyli wadliwą rolkę? Podjedż niech popsikają coś na pasek i wyjdzie.
: 21 paź 2011, 08:21
autor: Papla
Ale właśnie pasek i rolki były wymienione i nic to nie pomogło a nie podejrzewam, że założyli złą rolke itd. Odgłos jaki był tak jest - identyczny.
Co masz na myśli w kwestii tego "psikania na pasek"?
: 21 paź 2011, 08:40
autor: 0x4B25A
Papla, pewnie nawet zwykłą wodę... gdy polejesz i na moment przestanie to wiadomo, że to pasek/jego układ napędowo/prowadzący... Najlepiej wymienić wszystko... Oczywiście mogą jeszcze być łożyska poszczególnych elementów ale ten test powinien pomóc...
: 21 paź 2011, 09:25
autor: mariuszby
Dokładnie, tym sposobem ASO wykryło gdzie następuje popiskiwanie.
Możesz jeszcze przed wizytą w ASO , popsikać na pasek wielorowkowy alternatora.Na forum A4 ktoś pisał że hałasował ten pasek , jeśli rozrząd wymieniony to może on.
: 21 paź 2011, 09:33
autor: Tomas
Stara i sprawdzona metoda mechanikow to posmarowac pasek swieczką -jesli przestanie to pasek,a jesli nie to wd40 na poszczegolne rolki po kolei az się trafi na ta piszczącą ktora umilknie na chwile
: 21 paź 2011, 10:23
autor: Papla
mariuszby pisze:Dokładnie, tym sposobem ASO wykryło gdzie następuje popiskiwanie.
Możesz jeszcze przed wizytą w ASO , popsikać na pasek wielorowkowy alternatora.Na forum A4 ktoś pisał że hałasował ten pasek , jeśli rozrząd wymieniony to może on.
śpiesze z wyjaśnieniem - wymieniny był właśnie ten pasek wielorowkowy ze wszystkimi rolkami, napinaczem itd.
Rozrząd był nietykany!
: 21 paź 2011, 10:46
autor: mariuszby
No to sprawa jasna ,serwis żle zdjagnozował usterkę i wymienili nie to co potrzeba -prawdopodobnie to jakaś rolka lub napinacz rozrządu.Niech to sprawdzą przed wymianą bo znowu naciągną na koszty. Kompletny rozrząd - cena z robocianą w ASO Rowiński ok.1000 PLN bez pompy wody.
Możesz się jeszcze kłócić że wymienili dobre części , może dadzą jakiś upust w ramach rekompensaty.