Strona 1 z 3

[A6 C6] Błąd P0366

: 29 wrz 2011, 12:48
autor: drpepper
Witam, czy ktoś się orientuje nt błędu P0366 (co podobno jest równoznaczne z 16750)

Camshaft Position Sensor "B" Circuit Range/Performance

Czego ten błąd dotyczy, jak powinna przebiegać naprawa, jakie szacunkowe koszty może pochłonąć.

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam.

: 29 wrz 2011, 13:04
autor: coolmen77
heh
uszkodzony rozrząd
koszty - duże

: 29 wrz 2011, 14:39
autor: 0x4B25A
Masakra... wygląda na to, że sprzedają te auta aby nie robić tego rozrządu...

Kolego kupiłeś taki z takim błędem?

Po pierwsze to odpowiednia diagnoza auta... czujniki, wariatory itp. Potem ew. generalna naprawa. Auto wogóle jeździ czy nie odpala już?

P.S. O ile pamiętam to od 2007 miał być poprawiony rozrząd? Jeszcze tu nie spotkaliśmy się z tak młodym autem i tym problemem... Jaki masz przebieg? <zalamka>

: 06 paź 2011, 08:58
autor: drpepper
0x4B25A pisze:Masakra... wygląda na to, że sprzedają te auta aby nie robić tego rozrządu...

Kolego kupiłeś taki z takim błędem?

Po pierwsze to odpowiednia diagnoza auta... czujniki, wariatory itp. Potem ew. generalna naprawa. Auto wogóle jeździ czy nie odpala już?

P.S. O ile pamiętam to od 2007 miał być poprawiony rozrząd? Jeszcze tu nie spotkaliśmy się z tak młodym autem i tym problemem... Jaki masz przebieg? <zalamka>
Po pierwsze dziękuje za szybką reakcje na mój post.
Po drugie przepraszam za późną odpowiedź.
Trochę się nie ogarniam w używaniu "for" ale nadrobie.

Auto kupiłem jak miało 7.000 km
Przebieg 105.000 km

Na początku komputer zgłaszał 2 błędy jeden z nich to właśnie P0366

Z tego co wiem to wymieniony został jeden napinacz i dwa wariatory.
Auto odpala w trybie "awaryjnym" czy też "serwisowym" swieci się kontrolka Check Engine a mocy brak.

Po wymianie został nadal ten jeden błąd.

Podobno problem dotyczy synchronizacji wałków rozrządu.
Silnik nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych, a podobno aby uzyskać zamierzony efekt i wyeliminować ten błąd, należy ustawić rozrząd z precyzją lekarską.

Kilka prób się odbyło ale nie przyniosły zamierzonych efektów. Podobno norma jest odchylenie do 5 ms a mojemu mechanikowi wychodzi 7 ms.

Zaznaczam że nie jestem specjalistą i przepisuje to co usłyszałem.

: 06 paź 2011, 10:03
autor: 0x4B25A
drpepper, w takim układzie może trzeba zmienić mechanika aby uzyskać dobry efekt ustawienia rozrządu. Być może czujnik położenia wałka rozrządu, na którejś głowicy, nie działa poprawnie, trzeba by sprawdzić...
Rozumiem, że wymieniłeś górny napinacz. W opinii wielu osób to tylko maskowanie problemu, bo nie rozwiązuje go całkowicie. Najlepiej wymienić wszystko (cały rozrząd z dolnymi napinaczami także), ale wiemy jakie to koszta (wyjęcie silnika itp.).

: 06 paź 2011, 10:31
autor: coolmen77
chyba wystarczyłoby wymienić jeden wariator - błąd na to wskazywał
rozrząd twój mechanik ustawiał na śrubokręty?? są blokady i jeżeli ustawisz je przy ich użyciu nie powinno być żadnych problemów
jak pisze 0x4B25A zmień mechanika jak nie potrafi ustawić rozrządu

: 06 paź 2011, 12:37
autor: drpepper
Wielkie dzięki za odzew.

W kwestii mechanika - znalazłem go za pomocą tego forum.
Ktoś go polecał właśnie w kontekście rozrządu.
Dlatego też liczę że poradzi sobie z tą kwestia.

: 06 paź 2011, 12:40
autor: 0x4B25A
drpepper, domyślałem się od początku o kogo chodzi :) Tamten Kolega był w pełni kontent z wykonanej pracy, więc Tobie także powinni to dobrze zrobić... chyba, że to sam warsztat siebie reklamował przy użyciu dwóch kont... różnie bywa...

P.S. 3.2 były z napędem na jedną oś + tip? :) <mysli>

: 06 paź 2011, 12:59
autor: drpepper
w kwesti PS to przyznam że jakoś nigdy w to nie wnikłem, ale zapewne powinno być Multi. zgadza sie?

Co do wczrśniejszego zdania z Twojego posta, to przyznam że nie zakumałem do końca co masz na myśli

"Tamten Kolega był w pełni kontent z wykonanej pracy, więc Tobie także powinni to dobrze zrobić..."

Nie wiem który kolega,
nie rozumie co znaczy w pełni kontent
:)

Jak byś mógł troszkę jaśniej

Dzięki

: 06 paź 2011, 13:08
autor: 0x4B25A
drpepper pisze:w kwesti PS to przyznam że jakoś nigdy w to nie wnikłem, ale zapewne powinno być Multi. zgadza sie?
Nie, nie multi. Tip jest ok, ale chodzi mi o FWD czyli napęd. Myślałem, że tych silników nie wstawiano z innym napędem niż Quattro... :)
drpepper pisze:"Tamten Kolega był w pełni kontent z wykonanej pracy, więc Tobie także powinni to dobrze zrobić..."

Nie wiem który kolega,
nie rozumie co znaczy w pełni kontent


Jak byś mógł troszkę jaśniej
1. naprawy-rozrzadow-w-32fsi-hukalowicz-gdansk-vt37764.htm

2. Kontent == zadowolony.

: 06 paź 2011, 13:15
autor: drpepper
Teraz rozumiem.
Dla sprostowania napęd na pewno FWD - tego jestem pewien :)

1. stety/niestety ale to nie na tego forumowicza trafiłem

2. liczę ze w niedługim czasie osiągnę kontent

: 10 paź 2011, 18:26
autor: Simon_pg
Rozrząd ustawiany na blokady bo inaczej sobie tego nie wyobrażam. Kilkukrotna weryfikacja ustawień nie stwierdziła odchyłek mierzalnych za pomocą blokad. Pomiar oscyloskopem synchronizacji wałków ewidentnie wskazuje na jej brak. w tak niewielkiej wartości wręcz nie uchwytnej.

Mądrości dotyczące ustawiania rozrządu na śrubokręty jest chyba nieszczęśliwszym wypadkiem podczas pisania postu. Nikt o zdrowych zmysłach podejmujący się takich tematów nie robi tego bez narzędzi.

Jako, że Mój zakład ma specjalizację dotyczącą silników i potrafimy podejść do pracy z pasją na fuszerkę nie ma już miejsca. Ale o to należy pytać klientów.


Pozdrawiam pokrzywdzonych przez innych mechaników;]


Mojemu klientowi życzę cierpliwości.



P.S. Nie sztuką jest wymienić cały komplet. Gdyby uszkodzeniu uległ któryś z elementów przekazujących napęd do kółka pośredniego rozrząd przestawiony byłby na obydwóch głowicach....

: 10 paź 2011, 19:37
autor: coolmen77
Simon_pg pisze:Rozrząd ustawiany na blokady bo inaczej sobie tego nie wyobrażam. Kilkukrotna weryfikacja ustawień nie stwierdziła odchyłek mierzalnych za pomocą blokad. Pomiar oscyloskopem synchronizacji wałków ewidentnie wskazuje na jej brak. w tak niewielkiej wartości wręcz nie uchwytnej.

Mądrości dotyczące ustawiania rozrządu na śrubokręty jest chyba nieszczęśliwszym wypadkiem podczas pisania postu. Nikt o zdrowych zmysłach podejmujący się takich tematów nie robi tego bez narzędzi.

Jako, że Mój zakład ma specjalizację dotyczącą silników i potrafimy podejść do pracy z pasją na fuszerkę nie ma już miejsca. Ale o to należy pytać klientów.


Pozdrawiam pokrzywdzonych przez innych mechaników;]


Mojemu klientowi życzę cierpliwości.



P.S. Nie sztuką jest wymienić cały komplet. Gdyby uszkodzeniu uległ któryś z elementów przekazujących napęd do kółka pośredniego rozrząd przestawiony byłby na obydwóch głowicach....
tak, tylko jeszcze trzeba zdiagnozować co jest zepsute
a nie wymieniać po kolei aż coś zadziała

: 10 paź 2011, 19:50
autor: Simon_pg
Kto tu mówi o wymianie wszystkiego po kolei. Gdyby tak miało być zrobione podejrzewam, że sponsor całej zabawy zostawiłby auto w serwisie autoryzowanym.

: 10 paź 2011, 21:15
autor: 0x4B25A
Simon_pg, Kolego... nie ma potrzeby się denerwować... poprostu staramy się w miarę możliwości pomóc naszemu Koledze a Twojemu klientowi... napewno nie umniejszając Twojej fachowości, gdyż nawet na oczy nie widzieliśmy Twojej pracy...

Poprostu skoro Kolega szuka tu pomocy... tzn., że coś jest nie tak... Rozumiem, że zajmujesz się cały czas jego autem?

Pozdrawiam i życzę spokojnego wieczoru... <luzik>