Strona 1 z 1
[ A6 C6] silnik sie "dlawi" i glosno chodza zawory
: 30 cze 2011, 21:50
autor: Jav83
Witam,
mam pytanie niedawno zamienilem volvo s60 na audi a6 3.2 quattro lecz mam maly problem ktory moze ktos tu mi pomoze wyjasnic. Podczas jazdy probnej auto zaczelo smierdziec palonym olejem i trzeslo (jakby po tarce jechal) po zmianie biegu i dodaniu gazu. Pan sprzedawca wspanialomyslnie wyslal auto na warsztat i jak twierdzi wymienili 2 poduszki pod silnikiem i porobili zawory. Fakt nic nie dymi spod maski, nie telepie przy dodaniu gazu po zmanie biegu LECZ...
Nie wiem czy to tak ma byc w tym aucie ale sprawia wrazenie jakby sie dusilo przy obrotach 2,5-3,2 tys. Jak sie mu dodaje przy tych obrotach wiecej gazu to zamiast rwac do przodu to zaczyna sie dygotac i dlawic jakby i dopiero jak obroty przekrpcza okolice 3,2 tys to dostaje poteznego kopa, ponadto zawory sprawiaja wrazenie jakby glosno chodzily prawie jak w dieslu.
mam kilka teorii.
Jak byl uszkodzony zawor to zarzygalo swiece i nie przepala na tym cylindrze jak trzeba.
Gdzies traci kompresje i dopiero jak sie mu podciagnie obroty to ma wystarczajace cisnienie.
Jest cos nie tak z rozrzadem.

?
To tak jakby mial gigantyczna turbodziure.
Samochod chodzi bardzo rowno spalanie na komputerku pokazuje 9,8
Bede wdzieczny za wszelka pomoc.
Auto ma 1 rok gwarancji wiec jakby co to jade do mechanika

: 01 lip 2011, 08:47
autor: coolmen77
a zakupując auto sprawdziłeś go jakimś urządzeniem, który choć potrafi czytać błędy na sterownikach??
3.2 ciągnie od samego dołu bardzo ładnie - jeżeli brakuje już mocy to górnych granicach
jeżeli wcześniej jeździłeś innym autem, o mniejszej mocy, możesz mieć na początku problem z wczuciem auta, które na każde lekkie naciśnięcie pedału gazu bardzo żwawo reaguje
na twoim miejscu gruntownie sprawdził bym auto a ASO
rozrząd to zmora użytkowników z pierwszych lat produkcji c6
problemy z kompresją podobno też się zdarzały w autach z pierwszych lat produkcji silników 3.2AUK
bez odczytu logów lub chociaż błędów nikt Ci nie pomoże - nie ma na forum jasnowidza
i nie ten dział!!
: 01 lip 2011, 11:19
autor: Jav83
Dzieki za podpowiedz,
Jade dzis do mechanika na komputer. Skoro auto ma ciagnac ladnie od samego dolu to moje niestety tak nie robi, gdy przy okolo 2,5tys sie mu lekko dodaje gazu na 3ce 4ce 5tce to jedzie ladnie ale jak mu wcisnac mocniej to nie rwie sie naprzod tylko sie dlawi, jakby mialo zle ustawione turbo no ale to auto turbo nie ma

Mam nadzieje ze zrobia mi to w ramach gwarancji bo auto kupowane w takim drozszym salonie z "bardziejszymi" uzywanymi autami i sprzedawca powiedzial ze wszystko naprawia jesli bedzie trzeba.
Tak, zly dzial, na przyszlosc bede bardziej uwazny gdzie pisze posty
EDIT:
Jeszcze jedna rzecz, nie zauwazylem ze na klapce jest napisane 91 octane or 95 premium a ja mu zalalem 99oktanowa v-power, czy to moze byc to??
: 01 lip 2011, 13:28
autor: coolmen77
nie sadzę
podana liczba określa rodzaj paliwa (minimalne parametry!!) jaki powinien być używany w silniku aby uniknąć tzw spalania stukowego, które może uszkodzić silnik
więc im wyższa liczba oktanowa tym lepiej
: 01 lip 2011, 18:10
autor: Jav83
Bylem u mechanika, wzial na komputer, nic nie wyszlo. Niestety nie mogl od odczytac jakis tam logow czy czegos serwisowych bo to tylko w aso robia (jestem zielony jesli chodzi o te sprawy wiec nie wiem) Posluchal stwierdzil ze to normalne ze zawory hydrauliczne tak chodza glosniej i jak nie przyzwyczajony to sie moze wydawac popsute. Powiedzial ze dwojka troche slabsza rzeczywiscie ale ze to v6 i ze ten silnik lubi jak sie go wyzej kreci, ja przyzwyczajony do volvo s60 zmienialem bieg na wyzszy juz ledwo przy 2,5tys bo tam tak szlo a w a6 to skrzynia zupelnie i naczej itd. jednakze w przyszlym tygodniu jade na badanie mocy czy czegs tam i jak wyjdzie nizej niz parametry standartowe to wtedy mam jechac i robic awanture jak nie, to sie po prostu nauczyc nim jezdzic

: 01 lip 2011, 18:29
autor: coolmen77
no to twój mechanik się bardzo myli
silnik, jak na benzynę jest moim zdaniem dość cichy
wykres momentu pokazuje, ze własnie od ok 2500 do 3500 obrotów ciągnie jak szalony a przy wyższych obrotach traci moment i wyraźnie słabiej przyspiesz
: 02 lip 2011, 01:34
autor: Jav83
oja, no to ten wlasnie odwrotnie przy 2500 do 3500 slabo a jak wejdzie wyzej to gwaltownie ciagnie
EDIT:
No to zamowilem juz wizyte w ASO niech mi tam popatrza i znajda co jest nie tak.
: 02 lip 2011, 09:56
autor: coolmen77
polecam aso ponieważ koszt gruntownego sprawdzenia auta jest nieporównywalnie tańszy od ewentualnych napraw, jakie możesz ponieść kupując uszkodzone auto
: 08 mar 2012, 23:09
autor: Jav83
Ok, wreszcie po pol roku mam wszystko zrobione. Wymieniony caly rozrzad, wszystkie lancuchy, napinacze i co tam sie jeszcze wymienia lista jest dluga na 2 strony a4. Zrobione w ASO w Sztokholmie cena 48tys kr czyli 22 tys zl, z tego zaplacilem 23 tys kr czyli jakies 10 tys zl bo reszte placilo moje ubezpieczenie. Na dodatek sie okazalo po wymianie rozrzadu ze umarla sonda lambda, wymienili na szczesie calosc ponad 3tys kr pokrylo ubezpieczenie. Autko jest nie do poznania, niesamowicie przyspiesza i ciagnie rowniutenko od samego dolu. Ciekawe tylko czemu nie pokazywlo bledu sondy przed wymiana? na trasie "do domu" ktora znam na pamiec mi palil przed naprawa jakies 11,5L/100km teraz spalil 9,5L/100km. Teraz to jeszcze ze 2 latka pojezdze autem bo nie oplaca sie sprzedawac po takim remoncie.
: 09 mar 2012, 10:52
autor: 0x4B25A
Jav83, było by fajnie, jak byś przeskanował tą listę napraw (mam nadzieję, że napisana w 'normlanym' języku czyt. angielskim) i podesłał ją nam... chętnie dowiemy się o Twojej naprawie coś więcej... kluczowym problemem w Twoim przypadku był rozrząd... ale także inne elementy są ciekawe...