Strona 1 z 2

A6C6 4.2 tyrkotanie przy odpalaniu

: 04 lis 2010, 18:32
autor: czepo1
Witam ! rano przy rozruchu na zimnym silniku słychać dziwne tyrkotanie trwa to kilka sekund co może być przyczyną ?czy może to napinacz ?może ktoś miał podobny problem?

: 05 lis 2010, 01:12
autor: Fascynat
czepo1, daj tagi bo Ci zaraz ktoś <niewolno2> :-)
Napisałeś "przy rozruchu" przed zapalenie jednostki ?
Ewidentnie dzwięk dochodzi z silnika ?

: 06 lis 2010, 13:01
autor: Sebolo
Jeśli telepie całym silnikiem to może to być poduszka pod silnikiem. Jeśli co innego to trzeba zerknąć głębiej...

: 06 lis 2010, 16:13
autor: falco
czepo1 pisze:Witam ! rano przy rozruchu na zimnym silniku słychać dziwne tyrkotanie trwa to kilka sekund co może być przyczyną ?czy może to napinacz ?może ktoś miał podobny problem?
cześć.
Twój silnik to FSI,w którym rozrząd jest bardzo podobny jak w silnikach 2,7 i 3,0 tdi-może i w nim występuje problem z napinaczami.
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zakup S6 jednak tak do roku 2002,potem montowali silniki FSI,których trochę się obawiam-tak samo zresztą jak sławnych tdi nowej generacji.

: 07 lis 2010, 06:15
autor: Fascynat
O matko znowu rozrząd :/
Dajcie spokój..
Pozdrawiam wróżbitów :mrgreen:

: 07 lis 2010, 14:18
autor: sir KENnY XVIII
falco, 4.2 335km z 2004 to nie jest FSI i z tego co sie orientuje problem napinaczy nie wystepuje w tym silniku

: 07 lis 2010, 22:13
autor: falco
sir KENnY XVIII pisze:falco, 4.2 335km z 2004 to nie jest FSI i z tego co sie orientuje problem napinaczy nie wystepuje w tym silniku
Masz 100% rację.
Ja dopiero dzisiaj się o tym dowiedziałem,czytając forum Audi a8.Teraz już wiem,że silnikBFM 246 kW to MPI,natomiast BVJ 257 kW to FSI/produkowany od 2006.
Za zamieszanie i wprowadzenie w błąd przepraszam :oops:

: 29 gru 2010, 21:59
autor: mariusz888
w tych silnikach sa napinacze miedzy walkami (nastawnik faz rozdzadu)i on moze czasami wydawac dziwne dzwieki zanim dostanie cisnienia oleju i napnie lancuszek <ok>

: 29 gru 2010, 22:08
autor: A6 Forum - fassi1
Twórca tematu nie pokwapił się nawet na jedną odpowiedź a o rozwiązaniu problemu już nie mówię.
Praktycznie temat bezużyteczny nic nie wnoszący.

: 29 gru 2010, 22:26
autor: mariusz888
fassi1, masz racje :-/ tezaz tak patrze na daty i widze ze gosc olewa wlasny temat :-(

: 21 mar 2017, 13:26
autor: bont
Żeby nie zakładać nowego temat o rozrzadzie, odświeże tutaj.
Chodzi o kanał 93 i nastawienie rozrzadu. Ostatnio zajrzałem tam i mam trochę rozbieżność. Jeden blok -4.0KW drugi -8.0Kw . Rozbieżność 4. Czy mam sie czym martwić czy wszystko raczej w normie? Cos tam czasem zagrzechota przy rozruchu ale rzadko i krótko.

Dodano: 2017-03-21, 13:26
Spróbuję jeszcze raz bez zakładania nowego tematu, moze ktos się zainteresuje i coś podpowie. Od pewniego czasu mam w swoim v8 tyrkotanie, grzechotanie przy rozruchu ale praktycznie wyłącznie na ciepłym silniku. Po nocy odpala cichutko jednak jak juz zagrzeje to prawie zawsze za halasuje. Dodam ze jak zgasze i od razu zapale to tez nic sie nie dzieje, odpala cicho. Ma ktos pomysł czy koniecznie zaglądać do rozrządu?

: 19 kwie 2017, 21:03
autor: Lorenz7
No to rozrząd do robienia :)
Ja dopiero co odebrałem auto po zrobieniu rozrządu.

Jak odpala głośno po nocy to czasami kwestia zaworków olejowych, zwrotnych (pod kolektorem ssącym), ale u mnie były sprawne.
Łańcuchy były rozciągnięte i jeden ślizg połamany. W komputerze pokazywało brak korelacji na czujnikach wałków.
Teraz 4.2 śmiga jak przystało na jego spalanie!
W razie czego mogę polecić dobrego i uczciwego mechanika z Katowic.

: 19 kwie 2017, 21:30
autor: obsession
Lorenz7 a można wiedzieć ile wyniosła Cię robota z gratami? Robiłeś komplet?

: 19 kwie 2017, 22:52
autor: Lorenz7
Około 4000 zł z robocizną. Zestaw łańcuchów i napinaczy firmy SWAG.

: 04 maja 2017, 19:29
autor: obsession
to niewiele. Rozumiem, że ślizgów i fazatorów nie wymieniałeś?