Strona 1 z 1

[A6 C6 3.2 FSI] Ogranicznik obrotów na biegu jałowym?

: 24 cze 2010, 14:00
autor: DERIC
Witam :) Mam takie pytanko (pewnie się wygłupię, ale wolę sprawdzić). Otóż podczas postoju na biegu P lub N w moim Tipie, nie mogę przygazować więcej niż do 4 tys obr. - jakby system odcinał. Podczas jazdy jest wszysko ok - kręci do czerwonego pola. Chciałem tylko sprawdzić czy to jest normalne, i co ma na celu - np. ochronę skrzyni?

: 24 cze 2010, 22:53
autor: KMS
Ten typ tak ma (2.4 również), przy manualnej skrzyni też kręci do 4 tyś.

: 25 cze 2010, 08:15
autor: DERIC
Dzięki za wyjaśnienie :) Czy ktoś wie, czemu to służy????

: 27 cze 2010, 00:56
autor: Tomas
Sluzy ochronie silnika ,po co ci palowac na jalowym do 7 tys :mrgreen:

: 27 cze 2010, 09:27
autor: shogun
tak jak napisał Tomas - rozkręcanie silnika do maksymalnych obrotów bez jego obciążenia powoduje wzrost sił bezwładnościowych na tłoki i odcięcie zapłonu ma temu zapobiegać.

: 03 lip 2010, 23:26
autor: Masta
shogan
dzięki za info ;-) bo sam się zastanawiałem czemu tak jest :-P Myślałem że to się ma do tego że skrzynia jest automat.

: 04 lip 2010, 13:23
autor: shogun
Sam zadawałem podobne pytanie przed kupnem swojej:) Nigdy wcześniej się nie spotkałem z czymś takim, wszystkie kręciły do odcięcia przy 6-6,5tys. (benzyny). Poza tym przy manualu (u Ciebie nie przejdzie) zawsze możesz tłumaczyć, że masz auto wyścigowe i właśnie uruchomiłeś "procedurę startową", aby maksymalnie wykorzystać możliwości silnika przy starcie :lol:

re

: 23 lip 2010, 22:39
autor: t_rex_
u mnie to samo a nawet nie wiedziałem :)

: 29 lip 2010, 17:38
autor: firewire
shogun pisze:Sam zadawałem podobne pytanie przed kupnem swojej:) Nigdy wcześniej się nie spotkałem z czymś takim, wszystkie kręciły do odcięcia przy 6-6,5tys. (benzyny). Poza tym przy manualu (u Ciebie nie przejdzie) zawsze możesz tłumaczyć, że masz auto wyścigowe i właśnie uruchomiłeś "procedurę startową", aby maksymalnie wykorzystać możliwości silnika przy starcie :lol:
MEGA LOL :)

U mnie w serwisie wytłumaczyli ze to przy kontroli spalin jest potrzebne aby móc zmierzyć adekwatnie CO2

: 29 lip 2010, 22:12
autor: sir KENnY XVIII
a w mojej A6 kreci na maxa bez problemow na N i na P ale jezdzilem A8 zarowno 4.2 jak i 3.2 i bylo to ograniczenie do 4 tys... ciekawe czemu moja kreci?

: 30 lip 2010, 09:30
autor: Masta
Z tego co wiem, to nie jest wskazane dodawanie gazu jak skrzynie masz w pozycji P
sir KENnY XVIII pisze:ciekawe czemu moja kreci?
Może to jest jakaś blokada, i idzie ją ściągnąć ;-)

: 29 paź 2014, 21:09
autor: zulw
Witam
mam podobny problem z a6 2.0 163 konie kreci mi na jalowym tylko do 2500 obrotow jak jade wszystko gra czy to tez normalne ?!
pozdrawiam