Strona 1 z 5

[C6 2.4] błedy dot. czujnika wałka rozrządu - PILNE

: 14 cze 2010, 20:55
autor: shogun
witam,

koledzy jestem na etapie poszukiwań auta, dzisiaj oglądałem ładne C6 z motorem 2.4, poza błędami silnika dotyczącymi czujnika obrotów wałka rozrządu niby wszystko jest OK, ale oto co otczytaliśmy po podpięciu komputera:

18132 P1724 starter for starter lock: short to Ground - output dose not have a contact/short to earth
16725 P0341 camshaft position sensor (A) circuit bank 1: range /performance - output dose not have a contact/short to positive
16400 P0016 bank1: cmp sensor g40/engine speed sensor g28: incorrect allocation - short circuit to another valve
18965 P2533 ignition starter lock circuit:open or short to ground - output dose not have a contact/short to positive
16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve
16395 P0011 A camshaft position (bank1) timing over - advanced or system performance - short circuit to another valve
16404 P0020 A canshaft position actuator circuit bank 2\; malfunction - short circuit to another valve
18010 P1602 power supply (B+) terminal 30: low voltage - short circuit to another valve
18061 P1653 please check DTCmemory of abs, ecu - short circuit to another valve

znam angielski i wykaz błędów nie nastraja optymistycznie, wszystkie dotyczą czujnika obrotów wałka rozrządu, czy możliwe jest aby te błędy wynikały jedynie z powodu np. wadliwego czujnika? ile taki czujnik może kosztować w aso? czy ktoś miał podobne przejśćia? wykasowałem błędy i być może jutro zobacze to auto znowu (dzisiaj po paru minutach męczenia silnika po wykasowaniu żaden błąd ponownie się nie pojawił, może do jutra coś znowu wyskoczy tym bardziej, że handlarz nim jeździ).
dodam, że żaden check engine i nic innego się nie świeci, auto normalnie jeździ, więc zdziwiłem się czytając litanię błędów na komputerze.
PS czy to normalne, że silnik na postoju nie pozwala się kręcić wyżej jak ok 4 tys RPM?
Bardzo proszę specjalistów o ocenę stanu tego wynalazku.

pozdrawiam

: 15 cze 2010, 00:45
autor: Tomas
Silniczek na postoju tak kreci tylko do 4 tys :-D co do bledow nie mam pojecia :-/

: 15 cze 2010, 23:08
autor: KMS
shogun pisze:dotyczą czujnika obrotów wałka rozrządu, czy możliwe jest aby te błędy wynikały jedynie z powodu np. wadliwego czujnika?
Ten błąd może się pojawić nawet w czasie ruszania jak się za szybko puści sprzęgło i samochód wykona "kangura", kiepskie paliwo (silnik się dławi) itp, w sumie nic groźnego.
Miałem ten błąd 2 razy z w/w powodów.

: 19 cze 2010, 13:01
autor: shogun
U mnie niestety jest inaczej. Po wykasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika zaraz wraca 1 błąd:

16394 P0010 A camshaft position actuator circuit bank1: malfunction - short circuit to another valve

niestety biegły w tym temacie nie jestem a na wizytę u maga od Audi zapisałem się dopiero na za ponad tydzień, jak dla mnie mam po prostu uszkodzony czujnik obrotów walka i tyle. Tylko teraz pytanie czy jazda z taką usterką jest bezpieczna? Dodam, że żadna kontrolka typu check / epc się nie świeci. Wnioskuję stąd, że usterka nie należy do krytycznych. Może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie?

: 25 gru 2011, 15:56
autor: doom666in
Witam , mam podobne błedy w C6 2.4, mechanicy nie moga znalesc przyczyny.
00032 Bank 2: Camshaft A (Intake) Position Actuator Malfunction0 P0020 Not A Plausible Signal
00033 Bank 2 : Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-advanced) P0021 Not A Plausible Signal
00838 Camshaft Position Sensor (G163): Implausible Signal P0346 Short with power Intermittent

W serwiesie powiedzieli ze albo, swiece,cewki albo sensor. Wszystko wymienione i dalej jest błąd. Silnik jakby nierowno chodzi, jak diesel.

Mechanik sprawdzil łancuch i niby jest ok, wymienil napinacz. Mowil ze stary mu sie "rozpadl w rekach'' ale dalej mam te bledy.
W nastepnym tygodniu ma dalej sprawdzac, chociaz nie ma pojecia czemu tak sie dzieje. Moze jakies podpowiedzi???

PS Wesolych Swiat dla wszystkich klubiwiczow a6

: 25 gru 2011, 17:41
autor: 0x4B25A
doom666in, trzeba dać auto do sensownego mechanika. Rozrząd trzeba by cały zmienić a nie tylko jeden z napinaczy jak już coś... a przede wszystkim zdiagnozować porządnie usterkę! Potem poprawne ustawienie, aby czujniki nie wywalały błędów! <zalamka>

: 25 gru 2011, 19:13
autor: doom666in
orientujesz sie jaki koszt zmienienia rozrzadu?

: 25 gru 2011, 19:21
autor: daniel1997
doom666in, kolego w c5 2.4 max 1000-1200 na dobrych częściach myśle, że podobne koszta w c6.

: 26 gru 2011, 10:25
autor: 0x4B25A
daniel1997, co do kosztów w C6, to jeśli jest na łańcuchu (tak jak u mnie) i to od strony grodziowej... to koszty ok 7k. a w ASO grubo ponad 10k... Mówię tu o kosztach swojego motoru, ale Ty też masz V6, z tym że tak jak mówię, zależy od tego gdzie tam jest umiejscowiony rozrząd i czy trzeba wyciągać silnik/skrzynię...

: 26 gru 2011, 11:41
autor: daniel1997
0x4B25A, Witam kolego słuszna uwaga sam jestem ciekawy czy silnik 2.4 V6 177 km ma pasek czy łańcuszek.

: 26 gru 2011, 12:30
autor: shogun
ma łańcuch, ja wymieniałem cały komplet, koszt samych części to o ile pamiętam ponad 6tys...
u mnie jakiś z tych błędów czasami powraca choć silnik pracuje równo i zrobiłem już wszystko co można było i byłem w chyba z 5 warsztatach w tym w ASO, nikt nie znalazł nic niepokojącego. Po tych zabiegach zrobiłem już 15tys km i nie widzę żadnych nieprawidłowości poza błędem, który pokazuje tylko vag.

: 26 gru 2011, 12:40
autor: daniel1997
shogun, dzięki kolego teraz będe wiedział, że w c6 w silniku 2,4 jast łańcuch pozdrawiam <okok>

: 26 gru 2011, 13:01
autor: 0x4B25A
shogun, jest na forum człowiek, który ma swój serwis w Gdańsku i z tego co wiem, to robił już kilku osobom rozrządy, z którymi nie potrafili sobie poradzić inni... właśnie powracające błędy itp.

serwis-hukalowicz-j-gdansk-vt41617.htm

Może z nim porozmawiaj?

: 29 sty 2013, 19:29
autor: juri1982
hej koledzy ja mam taki sam problem co radzicie kupic silnik czy wymienic rozrzad cala lewa strona mi kuleje i pokazuje blad czujnika walka rozrzadu :[

: 29 sty 2013, 19:51
autor: 0x4B25A
juri1982, zacznij od dogłębnej analizy... bo problem może leżeć w wariatorze, czujniku itp. Potem myśl co dalej... w razie najgorszego uważam, że lepiej naprawiać to co masz, niż wstawiać coś niewiadomego pochodzenia i stanu...