Strona 1 z 2

[A4 C6 2.0T fsi]

: 26 sty 2010, 14:19
autor: luke_t
Witam
Czy ma ktos pojecie, czy sa jakies wady w tych silnikach i na co nalepiej zwrucic uwage kupujac czy to A4 czy A6 z tym silnikiem?
Dzieki

: 27 sty 2010, 17:29
autor: luke_t
Chcialbym bardzo, ale juz ten post czytalem i nic nikt konkretnego nie napisal. :) Wiem, moze poczekasm jeszcze chcwilke i ktos kto ma wieksza wiedze cos napisze.
PS. nie chce przerabiac na gas :D

: 09 lut 2010, 19:36
autor: Kitapl
ja zamówiłem własnie z tym silnikiem 2.0 TFSI czytając o nim w samych superlatywach. Mam jednak pytanie brac manuala czy multitronic? bo mam szansę jeszcze to podmienić, jakby się okazało ze mi homologacji na manualu nie zrobią. Naczytałem sie ze wcześniejsze multitroniki były takie sobie,manual jak wiadomo deczko mniej poręczny. Będę chciał modyfikowac trochę elektronikę w celu polepszenia osiągów a tu podobno z manualem łatwiej i mniejsze ryzyko - tak mi przynajmniej ludzie z V-techu mówili.

: 27 maja 2010, 15:00
autor: TFSI
I dobrze Ci mówili żaden automat nie lubi chipa tzn. zmiana oprogramowania silnika nie idzie w parze ze zmianą oprogramowania dla skrzyni co potem skutkuje różnymi bykami jak chcesz robić chipa z automatem to tylko w renomowanej firmie bo garażowiczów odradzam
Mam motor 2.0TFSI i ..... bajka nie mie nie słyszałem i jak na razie nie stwierdziłem żeby coś było z nimi nie tak wręcz odwrotnie wszyscy sobie je chwalą w/g. mnie jest to niedoceniony silnik bo wszyscy patrzą na znaczek TDI jak sroka w gnat bo wydaje im się że to super motory oszczędne itp. nic bardziej mylnego 2.0TDI to encyyklopedia usterkowości 3.0 jest lepszy ale tam jak się coś sypie to już boli bardzo (np. wtryski co jest standartem po 120kk)

Polecam ten motor wszystkim nie zdecydowanym ze spalaniem nie ma tragedi ok 10Lmiasto

: 27 maja 2010, 15:16
autor: Kitapl
spoko. mi siępodoba. zrobiłem już ponad 3 tys km i jutro mam spotkanie w "znanej renomowanej" żeby zrobić to na co czekałem :) dam znać jak będę miał pierwsze opinie. zobaczymy. wierzę w dużą zmianę. nie żebym narzekał obecnie, ale jak mogę mieć pdoobne spalanie i 60-70Nm więcej + 40 KM to ja chcę :-) !!!!

[ Dodano: 2010-05-28, 15:09 ]
witam. Własnie wróciłem z modyfikacji. I jestem deko zaskoczony. Oczywiście pozytywnie pod katem zachowań samochodu ale najbardziej mnie zaskoczył wykres z hamowni gdzie z mojego 170 KM wyszło 248 KM!!!!!!!!!!!!!!!, zastanawiam sie czy nie za dużo bo planowane było ok 210. Program robiony przez renomowaną firmę ale kurde mam lekkiego pietra. miał ktoś takie doświadczenia? Nm jest obecnie 356 więc w normie

: 28 maja 2010, 16:09
autor: TFSI
Kitapl pisze: witam. Własnie wróciłem z modyfikacji. I jestem deko zaskoczony. Oczywiście pozytywnie pod katem zachowań samochodu ale najbardziej mnie zaskoczył wykres z hamowni gdzie z mojego 170 KM wyszło 248 KM!!!!!!!!!!!!!!!, zastanawiam sie czy nie za dużo bo planowane było ok 210. Program robiony przez renomowaną firmę ale kurde mam lekkiego pietra. miał ktoś takie doświadczenia? Nm jest obecnie 356 więc w normie
Chyba coś z toba nie tak :-D :-D :-D
Każdy by sikał po nogach z takiego wyniku ale rozumiem twój strach bo 170 a 248 to robi wrażenie. Ale nic się nie martw ten motor w serii idzie na dwieście parę koni w A3 i A4 nie wiem czemu w naszych A6 go tak przykręcili tzn. na pewno brak nam 1 intercoolera i chyba turbo mamy mniejsze ale wiem że tamte motory kręcą na 280 a po dodatkowym tuningu mechanicznym wychodzi nawet 340KM !!!!!! tak czytałem ten motor jest ponoć super do kręcenia bo ma duży sapas.
Wracając więc do obaw jeździj z głową niech Ci korba :lol: za często nie kręci nie strzelaj ze sprzęgla na każdych światłach bo ci byle jemiol w TDI ciśnienie podniesie (bo szkoda dwumasa) to powinno być wszystko OK aha zapomniałem że ty masz przecież multi więc na starcie go raczej z bompy nie katuje za czesto bo ta skrzynia właśnie nie lubi dużego momentu.
Powiedz jeśli możesz oczywiście gdzie to robiłeś za ile i jakie masz teraz spalanie no i jakie wrażenia. Ja też miałem robić w swoim na jesień ale zrezygnowałem bo uznałem że to co mam mi wystarczy ale teraz mnie korci :-? . No ale szukam teraz takiego samego A6 ale w kombi (trzeba mi bagażnika) i wtedy na pewno pójdzie na śrubę :mrgreen:

: 28 maja 2010, 18:03
autor: M0NEER
Koledzy, ja też nie słyszałem o problemach z 2.0 TFSI.
Mam znajomych z Golfem GTI i Leonem FR wyposażonych w te silniki, jednak skrzynie mają DSG -jazda, szczególnie przyspieszenie to bajka!! 100km/h jest w 7.0 s.
Autka zawirusowane, z wymienionymi układami dolotowymi i wydechowymi oczywiście pozytywnie wpłynęły na moc 260+KM i osiągi. O ile mi wiadomo zero skutków ubocznych.

Dodatkowo miałem okazję pojeździć EOSem z tym silnikiem (lekko słabszym seryjnie) i też fajnie się śmigało. ÂŚrednie spalanie ok. 8l/100km.

Taki silniczek do A4 jak najbardziej i jeszcze chipa na "mizerne" 220+KM to można śmigać z uśmiechem na twarzy, ale osobiście nie wiem czy skusiłbym się na 2.0 TFSI do większego i cięższego auta jakim jest A6.
Choć wyżej czytam wypowiedzi zadowolonych posiadaczy 2.0T w A6 to prawdopodobnie musiałbym się wybrać na przejażdźkę, żeby się przekonać :-P

: 28 maja 2010, 18:43
autor: Kitapl
[ Dodano: 2010-05-28, 19:02 ]
Panowie, spokojnie. ja sie niczego nie boję pod kątem prędkoścy czy mocy. Byłem zdziwony czy przypadkiem to nie za duźo pod kątem wytrzymałości silnika. miałem najpierw info że bezpiecznie będzie około 210KM. ale luzik. jeździłem większymi monsterami nie raz, a na swoim koncie mam też Corvettę z 514 konnym silnikiem.

CO do skrzyni to nie mam multi tylko manuala, pisałem o tym, dlatego właśnie go wziąłem, pod kątem chipa. I oczywiście kombi.
A gdzie robiłem podam na priv. nie ma sensu kryptoreklamy uskuteczniać :-)
Generalnie jeszcze dużo nie jeździłem, ale jest na prawde bomba. co do spalania dam znac jak coś zauwazę. zamieszczam wykres.

: 28 maja 2010, 19:48
autor: M0NEER
Kitapl pisze:zamieszczam wykres.
NAJS!! tylko pozazdrościć takich postępów! Gratulki :!:
Teraz musisz ruszać b.delikatnie spod świateł w trosce o sprzęgło i opony :-P

: 28 maja 2010, 19:53
autor: Kitapl
na "jedynce" staram sie nie szarżowac bo traci przyczepność jak depnę pomimo dobrych opon, w sumie wolno jadąc na dwójce i dając gazu bez sprzęgła też boksują, max moment jest juz przy 2,5 tys obrótów wiec w sumie strasznie szybko. tak wiec będe uważał żeby pare lat bezstresowo pojeździć. po drugie 2 ka dzieci na pokładzie studzi :)

: 28 maja 2010, 20:01
autor: M0NEER
Kitapl pisze:na "jedynce" staram sie nie szarżowac bo traci przyczepność jak depnę pomimo dobrych opon, w sumie wolno jadąc na dwójce i dając gazu bez sprzęgła też boksują
żałuj że nie masz Quattro! 8-)

Bezwzględnie powodzonka i szerokości oraz bezawaryjnej eksploatacji życzę! :-) <ok>

: 28 maja 2010, 20:16
autor: Kitapl
no quatro nikt mi już z tego nie zrobi :-) haha, ale może znaczek kupię :) -żartowałem.

: 28 maja 2010, 23:42
autor: TFSI
M0NEER pisze: Taki silniczek do A4 jak najbardziej i jeszcze chipa na "mizerne" 220+KM to można śmigać z uśmiechem na twarzy
Ale po co wydawać kasę na 220 jak to w serii idzie coś na 205km (jakoś tak) tam w standardzie "mizernie" to robią na 240
M0NEER pisze: ale osobiście nie wiem czy skusiłbym się na 2.0 TFSI do większego i cięższego auta jakim jest A6.
Nie wiem ile waży A4 TFSI ale zwykła A4 2.0TDI waży tyle samo albo i więcej co moja A6 (1600kg) więc o czym mowa jakby było Quattro to A4 ważyła by jeszcze więcj więc może z pod śwaiteł odeszła by bez pichów ale stosunek mocy do wagi miała by napewno gorszy. A6 robi wrażenie dużego i ciężkiego auta ale w rzeczywistości wcale tak nie jest mamy dużo elementów z aluminium (cały przód blachy) w stosunko do A4 co dużo daje.

Kitapl krypto reklamy nie musisz robić bo już ją zrobiłeś wykresem ;-) widzę że to w V-techu było robione nie bawmy się w chowanego jaka rybucha W-waie za to jest ?

: 29 maja 2010, 10:00
autor: Kitapl
z ta kryptoreklamą to po prostu nie zauwazyłem na wykresie ich stopki :-) tylko dlatego tak weszło. żadna zabawa. rybucha czyli kaska? tak na stronie v-tech. koszt RTS + 75% kwoty typowego chipa w zalezności od silnika. u mnie ok 2,5 tysia

: 12 paź 2010, 15:59
autor: przemk
Jakie oznaczenie(a) kodowe mają te silniki?