Strona 1 z 1

2.0TFSI gaśnie zaraz po odpaleniu

: 25 lis 2025, 23:15
autor: k4mi1
Od jakiegoś czasu borykałem się z długim rozruchem silnika i wymieniłem kilka rzeczy:
- zawód odpowietrzania zbiornika paliwa (nie zauważyłem różnicy - stary chyba dobry),
- czujnik położenia wałka rozrządu (nie wiem czy to coś zmieniło),
- zawór zmiennych faz rozrządu (auto stało się dynamiczniejsze - lepiej przyspiesza od 100),
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej (szybciej silnik łapie),

Ogólnie po tych wymianach auto lepiej jeździ jednak czasami gaśnie zaraz po odpaleniu za drugim razem już chodzi, sprawdziłem w blokach pomiarowych jakie ciśnienie paliwa daje pompa ze zbiornika i jest coś ok. 5bar, ale to ciśnienie zaraz po odłączeniu pompy zaraz spada do ok. 1.3bara.
Błędy skasowane w sterowniku silnika to:
000010 P000A 008 za wolne, przestawiony wałek od strony ssącej - sporadyczny (pojawia się po tym jak auto gaśnie - wydaje mi się że ucieka z fazatora za dużo ciśnienia oleju jak nie chce odpalić)
004506 P119A 001 nieprawidłowe działanie - sporadyczny G247
008567 P2177 001 system zbyt ubogi od poziomu obr biegu jałowego - sporadyczny
001056 P0420 002 za mała skuteczność - sporadyczny
Wydaje mi się że wszystkie błędy pojawiają się przez to że auto ma za mało paliwa w momencie rozruchu, pytanie tylko co może być przyczyną. Czy jest jakiś zawór odpowiedzialny za zwrotkę paliwa (nie trzyma ciśnienia), czy kończy się pompa paliwa? Auto jak zapali to chodzi ładnie na benzynie i LPG, po wymianie wymienionych rzeczy nie ma problemów z dynamiką. Proszę o pomoc czy ktoś spotkał się z podobnym problemem.

Re: 2.0TFSI gaśnie zaraz po odpaleniu

: 26 lis 2025, 19:07
autor: Dlugi11
Zawór przeciwzwrotny jest w filtrze paliwa.