2.4 BDW pytanie
: 09 wrz 2024, 12:52
Witam, czy silnik 2.4 BDW w A6C6 o mocy 177 km posiada w głowicy lub gdzie indziej zawór zwrotny utrzymujący ciśnienie oleju w górnej partii silnika/napinaczach?
W V6 2.4 AJG dostęp podobny jak w BDW: pod kolektorem dolotowym (trochę rozbierania, parę uszczelek), dwa zawory, po jednym na napinacz (jeden na stronę silnika), kupowałem na Allegro, czasem ASO sprzedają niektóre (wybrane) oryginalne części, wyszło rok temu 160zł/szt.yes pisze: ↑09 wrz 2024, 22:08Auto kupiłem z tą usterką, kartka widzę jest 0w30. Jak dostanie obrotów powyżej 4 tys to po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu słychać terkot przez kilka/kilkanaście sekund, jakby łańcucha ma moje ucho. Gdy nie dostanie takich obrotów, odpala normalnie czy cieply czy zimny bez zadnych hałasów. Trochę to dziwne. Moja koncepcja zakłada, że dostając ciśnienia podczas wysokich obrotów, zaworek zwrotny sie blokuje i nie trzyma oleju w napinaczu.
Olej zmień NATYCHMIAST, jeśli nie trzyma normy dla silnika. Ja bym brał syntetyka, na który Cię będzie stać, ale też bez skrajności postaw się a zastaw się, policz, że jeśli olej kosztuje 25zł/litr to lepiej kupić taki za 35-40zł/litr ale już z dobrą bazą olejową niz hydrokrakowany, 20 razy ulepszany i przerabiany, aby można było nazwać syntetycznym (temat rzeka).yes pisze: ↑10 wrz 2024, 00:03O to ciekawe, że są dwa, nawet dobrze to rokuje![]()
Nie jestem pewien czy spełnia normę, nawet wydaje mi się, że nie i powinien byc 5w jakiś. Być może ktoś już w rajchu coś kombinował z olejem bo mu hałasował. Z takim go już kupiłem a sam wymiany jeszcze nie robiłem.
Czy masz może schemat gdzie dokładnie znajdują się te zaworki?
Tak, rorząd na pasku i łańcuchy na każdym banku...yes pisze: ↑10 wrz 2024, 14:49Z rysunku z Twojego linku vredota wynika, że jest jeden zawór na górze silnika oraz drugi (nr9) pod miską olejową. Brgoni, Ty masz silnik na pasku w A6C5?
Czy rozrząd, który kwalifikowałby się do wymiany, powinien hałasować również na ciepłym, lub szczególnie na cieplym silniku, czy dobrze myśle?
Mój VIN: WAUZZZ4F96N051652
Jak sprawdzić, czy były jakieś zmiany w moim silniku?
To dlatego jest jeden zawór, ten na dole nie wiem do czego będzie.
Dałem Ci link (to jest ETKA online przez stronę WWW) do Audi A6 C6 (trzecia generacja, czyli twój) dla silnika BDW z roku modelowego 2005 (czyli twoje auto). Jeśli producent w swojej dokumentacji twierdzi, że masz jeden zawór, to tak może być: jeden zawór na dwa banki silnika. Nowych silników nie wymyślano, bo było nudno w biurze projektowym, ale wymagały tego coraz nowsze normy EURO i przypisany do tego osprzęt silnika (także i rynki, na które szedł silnik).
Ten zawór zwrotny został wymyślony, żeby olej z magistrali olejowej nie spływał w całości do silnika tylko zostawał w kanałach. Jeden z tych kanałów zasila napinacze łańcuszków w głowicach (te napinacze, po jednej na głowicę, są mechaniczno-olejowe, wstępne, minimalne, napięcie utrzymuje sprężyna, właściwe napięcie utrzymuje ciśnienie oleju, poczytaj o tych napinaczach w wolnossących silnikach V6 2.4/2.8 grupy VAG).