Od siebie dodam, że:
- przyzwoite świece są tanie (10zł/szt.), żaden majątek, a wymiana jest możliwa pod blokiem, osobiście poszedłem w irydy DENSO IK20TT, chodzi jak marzenie;
- jeśli motor był zapuszczony, wymień odmę, nawet na budżetowego HansPries, jakość jest nawet, wszystko pasuje, a jest nówka, jeśli odma jest gdziekolwiek niedrożna, uszczelki niedługo Ci wydmucha, robota bez sensu w takim przypadku;
- sprawdź sondy: u mnie jedna regulacyjna była zamiennik, roczna, ale już miała fochy, druga regulacyjna była oryginał ale zaczynała być leniwa, żadnych zamienników, będą na chwilę (rok-dwa), dopiero dwa oryginały usiadły jak należy, zaczęły pracować od strzała, po drodze wymieniłem ze cztery komplety różnych producentów w warsztacie, wszystkie odesłali z powrotem do hurtowni tego samego dnia;
- nowe sondy bardzo szybko, nawet w zimie, nagrzewają się swoimi grzałkami: ustawiłem start LPG na 25s po każdym odpaleniu: wtedy sondy już pracują i silnik pracuje w CL (zamknięta pętla) mając wszystkie czujniki sprawne i gotowe do jazdy, te 25s nagrzewania sondy (zaczęła falować) było przy -15C temperatury zewnętrznej; w lecie zużyjesz 4l/mc, w zimie 8l/mc benzyny, bak paliwa zawsze pełen i najdalej co rok się wymienia;
Powodzenia. Bardzo przyjemny silnik, gdy doprowadzi się go do sprawności. A jak ruszasz spod świateł i 75% wozów, w tym większość nówek, zostawiasz z tyłu: banan na gębie gwarantowany. Sześć cylindrów V6 to nie R4 z turbo czy kompresorami czy co tam sobie jeszcze pomontowali pod maskami
Sprawdź czy klapy w kolektorze masz sprawne, u mnie jest to na wierzchu i łatwo sprawdzić, nawet ręką na zgaszonym silniku, wszystko pięknie pracuje a gdy skraca się kolektor na dynamicznym rozruchu, jest wrażenie, że od 2.700rpm zaczyna pracować małe turbo pod maską.