Strona 1 z 1

Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 19 lis 2023, 00:07
autor: GhOstPL
Witam. Jestem posiadaczem audi a6 c6 3.2 fsi tiptronic. Zauważyłem że poranny rozruch trwa trochę długo, a po rozgrzaniu odpala tak jakby na 2 razy, tzn. kręci, przerwie jakby już miał odpalic, kręci dalej i wtedy jest odpalony, a czasami sie zdarzylo (ale to moze ze 2 razy takie cos mialem) ze zrobil tak jakby jeden obrot i nie odpalił. Rozrząd wymieniony 2000 km temu. Ogolnie ma moc, błędów nie ma zadnych. Co to może być?

Zauważyłem też że akumulator nie trzyma napięcia czasami dobrze (na zimnym czasami jest 11.8v) i w mmi pokazuje 10% naładowania, czasami pokaże 50%.

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 19 lis 2023, 10:17
autor: Dlugi11
Lejące wtryski albo uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia. Sprawdź na gorącym silniku, po zgaszeniu i włączeniu zapłonu ciśnienie paliwa w grupie 140 w polu 3 ciśnienie paliwa. Powinno rosnąć dosyć mocno do góry. Jeśli będzie spadać to padnięty wtryskiwacz któryś.

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 19 lis 2023, 10:42
autor: GhOstPL
Witam. Niestety nie posiadam vcds aby móc to sprawdzić :/
Istnieje jakaś inna metoda żeby móc to sprawdzić? I to odpalanie na ciepłym to też nie zawsze tak jest, przeważnie odpali od ostrzała.
Podczas jazdy nic mu się nie dzieje i obroty normalnie trzyma cały czas

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 19 lis 2023, 12:36
autor: Dlugi11
Opcja nr 2 to demontaż kolektora ssącego, wkręcenie w miejsce czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku paliwa manometru o zakresie minimum 15-140 bar z trójnikiem do którego wepniesz znowu czujnik ciśnienia paliwa, skręcenie kolektora, rozgrzanie auta i sprawdzenie ciśnienia manometrem.

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 22 lis 2023, 13:03
autor: GhOstPL
Witam po krótkiej przerwie. Ogólnie zaciekawiła mnie też druga rzecz. Zauważyłem że jak samochód ma obroty jalowe to słychać nierównomierny stukot po jednej stronie silnika. Czasami jest czasami nie ma. Byłem z tym w autoryzowanym serwisie I nic tam nie wyszło. Nie ma żadnych błędów z rozrzadu czy z czegokolwiek innego. Klapy w kolektorze niby działają tak jak ma być. Przy wyższych obrotach tego dzwieku nie ma nigdy. Padło jedynie podejrzenia że może to być popychacz zaworowy. Może tak być czy jednak może też to być coś innego ? Dzwiek idzie bardziej z okolic drugiego cylindra. Napewno nie idzie z tylu

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 22 lis 2023, 14:05
autor: Dlugi11
Może być popychacz

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 22 lis 2023, 23:13
autor: GhOstPL
To dzięki wielkie za odpowiedź. Napewno będę sprawdzać To cisnienie paliwa i tu wrócę tutaj aby powiedzieć jak to wygląda

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 06 sie 2025, 14:47
autor: QB_Jaro
Minęły 2 lata i dalej to naprawiasz, że nie wróciłeś? ;-)

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 06 sie 2025, 15:01
autor: GhOstPL
Odpisuje po dosyć długim czasie. Więc tak samochodu ogolnie już nie mam. To długie krecenie bylo przez pompę wysokiego ciśnienia, czego wiem to jest to dosyć powszechny problem. Jeśli chodzi o stukot to było to przez tłok w drugim cylindrze. Zatarł sie tam i jak przeskoczył jeszcze rzekomo nowy rozrząd to chcialem robic kompletny remont, był zamówiony blok ale okazało sie ze ma dziurę i nie nadaje sie do montażu, także tak skończyła sie z nim moja historia.

Re: Samochód odpala na dwa razy na ciepłym, długo kręci na zimnym 3.2 fsi

: 06 sie 2025, 15:04
autor: QB_Jaro
GhOstPL pisze:
06 sie 2025, 15:01
Odpisuje po dosyć długimi czasie. Więc tak samochodu ogolnie już nie mam, ale to dlugo historia. To długie krecenie bylo winą pompy wysokiego ciśnienia, czego wiem to jest to dosyć powszechny problem. Jeśli chodzi o stukot to było to winą tłoka w drugim cylindrze. Zatarł sie tam i jak przeskoczył jeszcze rzekomo nowy rozrząd to chcialem robic kompletny remont, był zamówiony blok ale okazało sie ze ma dziurę i nie nadaje sie do montażu, także tak skończyła sie z nim moja historia.
Współczuję ale dziękuję za odpowiedź :-)