Strona 1 z 1

[A6 C6 2.4BDW + lpg] - nierówna praca silnika

: 02 paź 2023, 15:42
autor: Tomek1114
Witam wszystkich forumowiczów, mam bardzo skomplikowany problem, który niestety nie daje mi spać po nocach. Silnik na początku był wyżyłowany, wypadanie zapłonów na 4 cylindrze, nierówna praca cały czas. Zdecydowałem się na remont silnika i zostało zrobione/wymienione :
- Remont głowic
- komplet rozrządu
- 2x upg
- pompa wody
- uszczelniacze wału
- filtry + oleje
- termostat
- przewody chłodnicy oleju
- przewody łączące głowice
- pierścienie tłokowe
- pasek wielorowkowy
- poduszki silnika/skrzyni.
Problem pojawił się wtedy jak odebrałem samochód od mechanika a się okazało, że motor nie chodzi idealnie, lecz lekko nim telepie. Jak się mocno rozgrzeje (typu 20-30min jazdy normalnie) to przestaje się telepać. W VCDS w sekcji wypadania zapłonów nie ma komplenie nic, pokazuje ciągle 0 mimo że czuć na budzie samochodu jak sie trzęsie, szczególnie jak otworzy się drzwi i rękę się położy na nich. Mechanik powiedział, że silnikowo jest super i trzeba szukać przyczyny w elektronice/skrzyni multitronic. Przejechałem się do elektryka, który sprawdził całą elektronikę, wiązki z cewek do komputera pokładowego itp. Nic nie stwierdził, jedynie świece zmieniłem bo nie wiem dlaczego siedziały tam 0.7mm skoro producent zaleca 1mm. Ostatecznie okazało się, że klapy wirowe są do wywalenia. Klapy zostały wywalone i wyprogramowane z komputera silnika w firmie Auto-krak. Nic się nie zmieniło. Dodam, że jest instalacja gazowa firmy Diego - gazownik mówił że dość średnio, ale ustawił wszystko jak należy. Nie czuć przejścia z benzyny na gaz. Olej zalewany to 5w30 - mobil. Dodatkowo przed kilkoma dniami zrobiłem trasę 1300km i zjadł około 500-700ml oleju.... Czy ma ktoś jakieś sugestię co sprawdzić żeby te telepanie ustało?

Re: [A6 C6 2.4BDW + lpg] - nierówna praca silnika

: 02 paź 2023, 23:08
autor: Dlugi11
Zacząłbym od zlogowania przepływomierza i sond lambda

Re: [A6 C6 2.4BDW + lpg] - nierówna praca silnika

: 24 lis 2023, 09:37
autor: Gradzkee
Tomek1114 pisze:
02 paź 2023, 15:42
Witam wszystkich forumowiczów, mam bardzo skomplikowany problem, który niestety nie daje mi spać po nocach. Silnik na początku był wyżyłowany, wypadanie zapłonów na 4 cylindrze, nierówna praca cały czas. Zdecydowałem się na remont silnika i zostało zrobione/wymienione :
- Remont głowic
- komplet rozrządu
- 2x upg
- pompa wody
- uszczelniacze wału
- filtry + oleje
- termostat
- przewody chłodnicy oleju
- przewody łączące głowice
- pierścienie tłokowe
- pasek wielorowkowy
- poduszki silnika/skrzyni.
Problem pojawił się wtedy jak odebrałem samochód od mechanika a się okazało, że motor nie chodzi idealnie, lecz lekko nim telepie. Jak się mocno rozgrzeje (typu 20-30min jazdy normalnie) to przestaje się telepać. W VCDS w sekcji wypadania zapłonów nie ma komplenie nic, pokazuje ciągle 0 mimo że czuć na budzie samochodu jak sie trzęsie, szczególnie jak otworzy się drzwi i rękę się położy na nich. Mechanik powiedział, że silnikowo jest super i trzeba szukać przyczyny w elektronice/skrzyni multitronic. Przejechałem się do elektryka, który sprawdził całą elektronikę, wiązki z cewek do komputera pokładowego itp. Nic nie stwierdził, jedynie świece zmieniłem bo nie wiem dlaczego siedziały tam 0.7mm skoro producent zaleca 1mm. Ostatecznie okazało się, że klapy wirowe są do wywalenia. Klapy zostały wywalone i wyprogramowane z komputera silnika w firmie Auto-krak. Nic się nie zmieniło. Dodam, że jest instalacja gazowa firmy Diego - gazownik mówił że dość średnio, ale ustawił wszystko jak należy. Nie czuć przejścia z benzyny na gaz. Olej zalewany to 5w30 - mobil. Dodatkowo przed kilkoma dniami zrobiłem trasę 1300km i zjadł około 500-700ml oleju.... Czy ma ktoś jakieś sugestię co sprawdzić żeby te telepanie ustało?
Jak wygląda ustawienie rozrządu?
Jakie masz wartości w rubryczce 093 w vcds?