Audi A6C6 3.2FSI - kontrolka EPC, długo odpala.
: 08 mar 2023, 11:00
Dzień dobry Państwu.
Od listopada jestem nieszczęśliwym posiadaczem Audi A6C6 3.2 Fsi z 2004 roku. Dodam również, że autko ma dostęp bezkluczykowy jak i również odpalanie bezkluczykowe. Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Państwa miał podobny problem, co do swojego autka i wie jak ten problem można rozwiązać. Autko ponad miesiąc temu trafiło na lawecie do mechanika z powodu zapalenia się kontrolki EPC oraz CHECK ENGINE - objawy to brak mocy, szarpanie całym autem, kręci ok. 2/3 sekund przy odpalaniu, strzelanie w kolektorze, wypadanie zapłonu. Mechanik od razu co zrobił to podłączył autko pod kompa i błędy jakie wyszły to:
- wypadanie zapłonu na 6 cylindrze
- zablokowany kolektor - pozycja otwarta
- czujnik wałka rozrządu/ korbowego
- brak podgrzewania lusterek zewnętrznych
- błąd komfortu - otwieranie drzwi prawych przednich, prawych tylnich
- błąd wejście/ wyjście - brak ryglowania kierownicy
Tak, więc mechanik przystąpił do działania i do dnia dzisiejszego wymienił:
- świece zapłonowe
- cewkę
- czujniki wałka rozrządu
- wyczyścił kolektor
W trakcie diagnostyki autka doszła do wymiany pompa paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, regulator ciśnienia paliwa. I już człowiek myślał, że autko będzie do odbioru, aczkolwiek nic bardziej mylnego. Kolejny telefon od mechanika, który oświadczył, iż w pojeździe nadal swieci się kontrolka EPC, kręci 2/3 sekundy przy odpalaniu oraz przy dodaniu gazu nie wkręca się odpowiednio na obroty, a powyżej 2tys nagle dostaje kopa. Nie myśląc mówię szukamy dalej i mechanik znalazł pompę wysokiego ciśnienia, która była na wykończeniu, pompa zrobiona bezpieczniki sprawdzone, auto złożone. Rano dzwoni telefon(patrzę mechanik i w głowie myśl, że w końcu zrobione - taki c***). Wciąż pali się kontrolka EPC, auto nie wkręca się odpowiednio na obroty i jak pisałem wcześniej powyżej 2tys nagle dostaje kopa, kręci 2/3 sekundy przy odpalaniu czy to zimny, czy to ciepły silnik i teraz po tym długim pisaniu pada pytanie do Państwa, czy ktoś z was miał taki problem i wie jak go rozwiązać?
Ps. Rozrząd zrobiony i sprawdzony przez mechanika i jest w bardzo dobrym stanie.
Od listopada jestem nieszczęśliwym posiadaczem Audi A6C6 3.2 Fsi z 2004 roku. Dodam również, że autko ma dostęp bezkluczykowy jak i również odpalanie bezkluczykowe. Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Państwa miał podobny problem, co do swojego autka i wie jak ten problem można rozwiązać. Autko ponad miesiąc temu trafiło na lawecie do mechanika z powodu zapalenia się kontrolki EPC oraz CHECK ENGINE - objawy to brak mocy, szarpanie całym autem, kręci ok. 2/3 sekund przy odpalaniu, strzelanie w kolektorze, wypadanie zapłonu. Mechanik od razu co zrobił to podłączył autko pod kompa i błędy jakie wyszły to:
- wypadanie zapłonu na 6 cylindrze
- zablokowany kolektor - pozycja otwarta
- czujnik wałka rozrządu/ korbowego
- brak podgrzewania lusterek zewnętrznych
- błąd komfortu - otwieranie drzwi prawych przednich, prawych tylnich
- błąd wejście/ wyjście - brak ryglowania kierownicy
Tak, więc mechanik przystąpił do działania i do dnia dzisiejszego wymienił:
- świece zapłonowe
- cewkę
- czujniki wałka rozrządu
- wyczyścił kolektor
W trakcie diagnostyki autka doszła do wymiany pompa paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, regulator ciśnienia paliwa. I już człowiek myślał, że autko będzie do odbioru, aczkolwiek nic bardziej mylnego. Kolejny telefon od mechanika, który oświadczył, iż w pojeździe nadal swieci się kontrolka EPC, kręci 2/3 sekundy przy odpalaniu oraz przy dodaniu gazu nie wkręca się odpowiednio na obroty, a powyżej 2tys nagle dostaje kopa. Nie myśląc mówię szukamy dalej i mechanik znalazł pompę wysokiego ciśnienia, która była na wykończeniu, pompa zrobiona bezpieczniki sprawdzone, auto złożone. Rano dzwoni telefon(patrzę mechanik i w głowie myśl, że w końcu zrobione - taki c***). Wciąż pali się kontrolka EPC, auto nie wkręca się odpowiednio na obroty i jak pisałem wcześniej powyżej 2tys nagle dostaje kopa, kręci 2/3 sekundy przy odpalaniu czy to zimny, czy to ciepły silnik i teraz po tym długim pisaniu pada pytanie do Państwa, czy ktoś z was miał taki problem i wie jak go rozwiązać?
Ps. Rozrząd zrobiony i sprawdzony przez mechanika i jest w bardzo dobrym stanie.