2.0TFSI zawór PCV
: 27 lut 2023, 11:23
Ostatnio auto zaczęło czasami falować obrotami w granicach biegu jałowego..., wykluczając inne rzeczy pomyślałem że winny jest zawór PCV. Po odkręceniu korka wlewu oleju okazało się, że ten jest dość odczuwalnie zasysany (silnik dość mocno szarpie po otwarciu, czasami nawet syczy przy wyjmowaniu), jeszcze jakieś 2 lata temu korek był minimalnie zasysany (szarpał tak samo). Pomyślałem że trzeba wymienić odmę i kupiłem nową uszczelkę elringa oraz używaną oryginalną odmę z literką R, która wygląda jak nowa (2015rok) - wymagała płukania benzyną żeby zawór nie puszczał ciśnienia do głowicy z kolektora. Moja stara odma też z literką R z 2013 roku wyraźnie mocniej puszcza ciśnienie (płukanie benzyną tylko je ograniczyło). Więc założyłem nową używkę z nową uszczelką (starta wyraźnie wygnieciona), silnik pracuje równiej (lepiej zbiera się w obrotach od ok 2500). Jednak wyczulane zasysanie korka nadal występuje... raz mocniej raz trochę słabiej... ale silnik po pełnym rozgrzaniu już tak mocno nie szarpie tylko słychać że faluje (wcześniej prawie gasł jeżeli pamięć mnie nie oszukuje). W chwili obecnej już zgłupiałem jak powinien zachowywać się silnik jeżeli odma jest 100% sprawna... wydaje mi się że odma którą kupiłem używaną jest w lepszym stanie niż moja stara, ale jednak nie w pełni jest ok.
Jak dokładnie sprawdzić odmę bo ta się chyba otwiera tylko raz... (w 2.4 w c5 dało się otworzyć, umyć i złożyć)?
Co myślicie o PCV delete KIT - wszystko wtedy leci przed turbo za przepływomierz, wiadomo że to lepiej dla kolektora ale czy nie warto wtedy założyć Oil catch Tank'a (jeżeli tak to jaki dobrze pasuje i robi to co powinien)?
Edit:
Po przejechaniu ok 60km stwierdzam że auto lepiej się zbiera od 2000obr w górę (lżej przyspiesza). Po otwarciu korka wlewu oleju silnik faluje słyszalnie obrotami (nie dławi się), a korek jest zasysany lżej niż na starej odmie ale chyba mocniej niż dwa lata temu. Zasysanie (subiektywnie) jest czasem minimalne, czasem trochę mocniejsze. Inne spostrzeżenie to takie że przy jeździe ze stałą prędkością obroty mają mniejsze wahnięcie w dół po zdjęciu nogi z gazu.
Jak dokładnie sprawdzić odmę bo ta się chyba otwiera tylko raz... (w 2.4 w c5 dało się otworzyć, umyć i złożyć)?
Co myślicie o PCV delete KIT - wszystko wtedy leci przed turbo za przepływomierz, wiadomo że to lepiej dla kolektora ale czy nie warto wtedy założyć Oil catch Tank'a (jeżeli tak to jaki dobrze pasuje i robi to co powinien)?
Edit:
Po przejechaniu ok 60km stwierdzam że auto lepiej się zbiera od 2000obr w górę (lżej przyspiesza). Po otwarciu korka wlewu oleju silnik faluje słyszalnie obrotami (nie dławi się), a korek jest zasysany lżej niż na starej odmie ale chyba mocniej niż dwa lata temu. Zasysanie (subiektywnie) jest czasem minimalne, czasem trochę mocniejsze. Inne spostrzeżenie to takie że przy jeździe ze stałą prędkością obroty mają mniejsze wahnięcie w dół po zdjęciu nogi z gazu.