A6 C6 4.2 BAT - tankuj tylko Pb95
: 06 lip 2022, 09:55
Od zawsze do swoich V6,V8 tankowałem najlepszą (wg stacji benzynowych) benzynę Pb98. Obecnie od 5 lat posiadam A6 C6 4.2 BAT i przez cały ten okres bardzo często pojawiała się kontrolka check engine i na VAG odczytywałem błędy : za uboga, bogata mieszanka; wypadanie zapłonu na różnych cylindrach ; za wysokie ciśnienie w komorze korbowodu; zbyt mała rezystancja układu zapłonowego i szereg innych błędów. Wymieniłem na nowe oryginalne cewki, świece, cały rozrząd (koszt 10500zł), nowa przepustnica, przepływka, sondy lambda, odma, filtr paliwa itd. i nic - dalej kontrolka silnika się zapalała i w kółko te same błędy. Ostatnio spaliła mi się pompa paliwa i musiałem wymienić cały kosz pomiarowy z pompą w zbiorniku paliwa. Oczywiście po wymianie zatankowałem Pb98 i dalej kontrolka silnika się zapalała. Po ujechaniu 450km przymusowy postój w polu z powodu braku paliwa (zegar paliwa wskazywał że, jeszcze jest 1/4 zbiornika - okazało się że kosz paliwowy jest do wersji europejskiej pojemność 70l a u mnie inny zbiornik 85l - zawiesił się pływak) , musiałem od rolnika kupić 10l benzyny - miał tylko Pb95. Jakie by moje zdziwienie gdy kontrolka zgasła, silnik równiutko pracuje bez falowania, mniej pali, jest mocniejszy i nie przegrzewa się. I tak na Pb95 zrobiłem już 5000km i jest OK. Okazało się że, te silniki i osprzęt w wersji amerykańskiej są fabrycznie ustawione tylko na Pb95 - tą informacje uzyskałem z salonu w Massachusetts w USA gdzie auto było kupione. W polskich serwisach oczywiście nic o tym nie wiedzieli.