Strona 1 z 2

[ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 02 gru 2020, 14:15
autor: Mariusz 79
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Od 7 miesięcy jestem posiadaczem Audi. Kilka dni temu Byłem na hamowni żeby sprawdzić kondycję silnika i trochę zdziwił mnie wykres i moc 256 km lekko powyżej 4100 obr/min i potem spada w dół.
Auto ma 275 000 przebiegu i na pewno nie był czyszczony z nagaru,ale nie wiem czy to jest przyczyną. w aucie wymieniałem tylko odmę ( oryginał ). Jedyny błąd jaki pokazuje to czujnik temperatury z prawej strony silnika ( stojąc przodem do auta )
Lpg dedykowane do tego silnika.
Czy ktoś z forumowiczów może powiedzieć na podstawie wykresu co mu dolega i gdzie szukać przyczyny?

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 02 gru 2020, 15:35
autor: k4mi1
Jak auto jeździ są jakieś dostrzegalne objawy? Testy były na PB czy LPG (jeżeli można spytać jaka instalacja i czy dużo kosztowała)? Jak: świece, filtr powietrza, rozrząd?

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 02 gru 2020, 17:56
autor: Mariusz 79
Auto przy normalnej jeździe zachowuje się bardzo dobrze,jedynie przy wcisnięciu gazu do podłogi przy wyskoich obr/min czuć jak się już tak nie rozpędza. Zaraz po kupnie Jak go mierzyłem od 0-100 uzyskał 6,1, a teraz 6,8.
Nie wiem czy gazownicy coś pomieszali. Jak z nimi rozmawiałem to twierdzą że montaż jest według schematu producenta instalacji lpg. Swiece wymieniałem na dedykowane do tego silnika,filtry wymienione dwa tygodnie temu, rozrząd nie wymieniany, pracuje cicho po odpaleniu nie słychać go. Test robiony na PB i LPG widać to na wykresie. Instalacja KING 6500 zł.

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 02 gru 2020, 20:13
autor: januszm
no przeciez widac ze moc rosnie do 4200umin a potem juz dupa zbita.
jankies bledy? przeplywka dobra? doladowanie ok? jakie cisnienie przy tych przed i po 4200umin?

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 02 gru 2020, 21:09
autor: Zbichu
januszm pisze:
02 gru 2020, 20:13
przeplywka dobra?
<rotfl> <rotfl> <rotfl>

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 02 gru 2020, 22:23
autor: Mariusz 79
Dzięki Panowie. Postaram się poszukać jakiegoś ogarniętego gościa z kompem w mojej okolicy.

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 03 gru 2020, 23:09
autor: k4mi1
Ze swojej strony mogę zasugerować sprawdzenie np. doładowania zadanego i rzeczywistego podczas jazdy - czy jest właściwe. Ja miałem z tym problem jak szwankował mi zawór upustowy - było przeładowane i mulił ale dopiero powyżej 2.5tys.

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 03 gru 2020, 23:51
autor: Zbichu
<glupek> Ludzie co wy wypisujecie? To jest 3.0 tfsi. Tu nie ma przepływomierza, który można by sprawdzić i nie ma też też turbo, więc nie będzie żadnego przeładowania, a już na pewno nie takiego przy, którym "muli". <glupek>

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 05 gru 2020, 16:50
autor: k4mi1
"Zbichu" proponuję przeczytać napisany przeze mnie post jeszcze raz :) - nigdzie nie napisałem że 3.0TFSI że ma zawór upustowy jak w moim 2.0TFSI. Napisałem że u mnie gdy nie miał zadanego ciśnienia to go muliło w pewnym zakresie... dlatego warto sprawdzić poziom doładowania w różnych zakresach obrotowych przy obciążeniu (podczas jazdy). Wtedy można sprawdzić czy tutaj wszystko działa jak należy... Czy szukać gdzie indziej :)

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 05 gru 2020, 22:10
autor: Zbichu
Sam przeczytaj co ty wypisujesz:
k4mi1 pisze:
03 gru 2020, 23:09
...było przeładowane i mulił ...
Następnie:
k4mi1 pisze:
05 gru 2020, 16:50
...gdy nie miał zadanego ciśnienia to go muliło ...
Normalnie ręce opadają, a gdzie tu te bzdury przypiąć do działania zasilania w powietrze silnika z kompresorem.

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 05 gru 2020, 22:33
autor: k4mi1
Nie miałem i nie mam silnika z kompresorem... napisałem przykład ze swojego auta że warto było by sprawdzić czy doładowanie jest takie jak należy bo "może" mieć to znaczenie (ewentualnie można wykluczyć problem związany z - wydajnością/szczelnością/itp.), więc nie rozumiem tej dyskusji - jeżeli masz jakiś pomysł to się nim podziel bo jak dotąd Twoje posty niczego nie wnoszą i zaśmiecamy ten wątek.

Pisząc to że auto nie miało zadanego ciśnienia doładowania stwierdzam jedynie fakt że jego wartość była niewłaściwa. W moim przypadku zawór upustowy miał uszkodzony trzpień nie zawsze się otwierał więc raczej nie miał za mało powietrza... - ale tego już nie mierzyłem tylko wymieniłem zawór na drugi.

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 05 gru 2020, 23:05
autor: januszm
Zbichu pisze:
05 gru 2020, 22:10
Sam przeczytaj co ty wypisujesz:
k4mi1 pisze:
03 gru 2020, 23:09
...było przeładowane i mulił ...
Następnie:
k4mi1 pisze:
05 gru 2020, 16:50
...gdy nie miał zadanego ciśnienia to go muliło ...
Normalnie ręce opadają, a gdzie tu te bzdury przypiąć do działania zasilania w powietrze silnika z kompresorem.
to kurde napisz co jest a nie mulisz tutaj ze rece opadaja...

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 05 gru 2020, 23:18
autor: Zbichu
Ja mulę? 3.0tfsi z przepływomierzem <lol> <rotfl> <lol> <rotfl> <lol>

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 06 gru 2020, 13:10
autor: Mariusz 79
W poniedziałek jadę na komputer i mają sprawdzić pracę silnika w trakcie jazdy. Na co zwracać uwagę jakie parametry sprawdzić? Co radzicie?

Re: [ A6 C6 CAJA 3.0 tfsi 290 km] wykres z hamowni brak mocy

: 06 gru 2020, 13:27
autor: Zbichu
Podaję bloki z vcds jakie powinni sprawdzić i wtedy można coś powiedzieć, bo wykres z hamowni to można sobie w buty włożyć. Logowanie od 1700 rpm do końca. 3 bieg, bo na 4 można się rozpier>>>>ć.

Group 10 - Field 0 Outside air temperature
Group 15 - Field 0 Vehicle speed
Group 25 - Field 0 Engine speed
Group 39 - Field 0 Ambient air pressure
Group 345 - Field 0 Air mass
Group 352 - Field 0 Intake manifold pressure
Group 538 - Field 0 Cat. temperature; bank 1
Group 544 - Field 0 TI_1_HOM[0]
Group 556 - Field 0 Intake air temperature
Group 566 - Field 0 Throttle valve angle
Group 216 - Field 0 IGA_AD_1_KNK[0]
Group 217 - Field 0 IGA_AD_1_KNK[1]
Group 218 - Field 0 IGA_AD_1_KNK[2]
Group 219 - Field 0 IGA_AD_1_KNK[3]
Group 220 - Field 0 IGA_AD_1_KNK[4]
Group 221 - Field 0 IGA_AD_1_KNK[5]
Group 222 - Field 0 Ignition angle; actual
Group 623 - Field 0 Charge air pressure specified value
Group 233 - Field 0 Lambda probes actual; bank1
Group 556 - Field 0 Intake air temperature
Group 623 - Field 0 Charge air pressure specified value
Group 625 - Field 0 RFP_AV