Strona 1 z 2
2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 11 lis 2020, 09:32
autor: k4mi1
Moje auto ma 265tys. km i od jakiegoś czasu borykam się "czasami" z falowaniami obrotów w okolicy biegu jałowego lub trochę większych, z tego co poczytałem w internecie to prawdopodobnie przyczyną może być nagar w dolocie i na zaworach. Mam wymieniony kpl. rozrząd z napinaczem i łańcuchem (szklanką pompy paliwa) - brak błędów i nie czuć problemów z dynamiką. Widać że nigdy nie było to czyszczone (użyta kamera inspekcyjna po zdjęciu przepustnicy do czyszczenia) więc chciałbym się do tego powoli zabrać i tutaj moje pytanie czy ktoś już może robił tą operację w C6 z silnikiem BPJ? Jeżeli tak to proszę o porady jak się do tego dobrze i na spokojnie przygotować: jakie uszczelki są potrzebne (pewnie pod kolektor), narzędzia (coś nietypowego?), szczotki... no i jakie preparaty polecacie do tego zabiegu - chciałbym to zrobić raz i porządnie mając to na dłuższy czas z głowy...
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 14 lis 2020, 15:51
autor: krzychu973
W bpj nie masz egr także nie spodziewałbym się tam znaczących zarostów, masz fote z kamerki?
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 14 lis 2020, 17:31
autor: Gregorski3
Jak będziesz to robić to zrób jakieś foto jak zawory wyglądają przy tym przebiegu. Sam mam taki silnik i planuję zlecić to czyszczenie mechanikowi . Ja dodatkowo mam usunięty zawór PCV więc już tak olejem w dolot nie daje.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 14 lis 2020, 18:55
autor: k4mi1
Niestety nie mam fotek, ale kamerka dała radę dość tylko do klap wirowym i widać było że zaklejone czymś w rodzaju smaru trochę zostało na kamerze... dlatego chciałem to wyczyścić - znalazłem kilka filmów na youtube nagranych w usa jak ktoś czyści 2.0tfsi w golfie. Z tego co widzę potrzebna jest uszczelka kolektora (06F129717D) i lepiej mieć uszczelki wtryskiwaczy żeby nie ryzykować dodatkowej roboty jakby stare miały nie trzymać ciśnienia (prawie 60bar), ale tutaj nie znalazłem numeru serwisowego

(tylko numer tryskiwacza 06F906036A - nie znalazłem jeszcze na etce)
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 15 lis 2020, 18:03
autor: krzychu973
Kolego normalne że jest tłusta powłoka z oparów odpowietrzenia skrzyni korbowej plus ewntualnych przecieków z turbiny ale skoro masz trochę czasu, zawsze można się czegoś nauczyć ...albo coś popsuć.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 29 sty 2021, 17:47
autor: Gregorski3
I jak czyściłeś ten kolektor i zawory ? Ja za 2 tygodnie odstawiam auto na czyszczenie . Dziś sprawdzałem endoskopem i zawory zawalone syfem wiec pora to ogarnąć . Czy poza uszczelką kolektora wymieniałeś też te uszczelki wtrysków. W zestawie montażowym widziałem,że są 2 szt na wtrysk.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 01 lut 2021, 21:55
autor: k4mi1
Na chwilę obecną temat nie został dotknięty - pewnie poczekam aż będzie trochę cieplej... Ze swojej strony muszę jednak dodać że falowania na biegu jałowym przy zmianie z R na D lub odwrotnie słyszalnie się zmniejszyły po wymianie króćca wody w głowicy... miałem wyciek płynu. Zauważyłem że mocniejsze falowania już się nie pojawiają od uszczelnienia układu chłodzenia - wychodzi na to że nieszczelność układu chłodzenia ma wpływ na pracę silnika na biegu jałowym... (ocena z około 1 miesiąca od wymiany).
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 19 lut 2021, 21:39
autor: Gregorski3
Właśnie mechanik kończy składać moje auto. Podesłał mi zdjęcia jak to wszystko wygląda. Jeśli się ktoś zastanawiał czy warto to proszę spojrzeć na zdjęcia. Na liczniku 217 tys. Od roku odma zaślepiona. Auto jeździło normalnie. Do czyszczenia poszło profilaktycznie zanim pojawiły się jakieś objawy.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 19 lut 2021, 21:44
autor: Nikostratus
Nagaru jakoś za wiele nie było.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 20 lut 2021, 17:05
autor: Gregorski3
Przed czyszczeniem sprawdzałem przepływ w grupie 002 i pokazywało max 170 g/s. Dziś po odebraniu auta robiłem logi i maksymalny przepływ był na poziomie 175 g/s. Auto jest po programie na 230 koni. Nie wiem czy te 5 g/s coś zmienia. Daję tylko znać co widać po logach.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 23 mar 2021, 15:16
autor: k4mi1
Jest odczuwalna różnica podczas jazdy? Ile kosztowała taka impreza (robocizna, wymieniane były uszczelki wtryskiwaczy - masz może numery)?
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 23 mar 2021, 17:31
autor: Gregorski3
Tak czuć ,że auto lepiej reaguje na pedał gazu. Mam zamiar jechać na hamownię ale chwilowo brak czasu. Robocizna mnie kosztowała 350 zł ale to cena dla mnie. Uszczelki wszystkie nowe cena za wszystkie coś koło 180 zł.
Uszczelka kolektora - Victor Reinz 71-36072-00
Zestaw uszczelek do wtryskiwaczy - Bosch F 00V H35 003
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 03 kwie 2021, 14:27
autor: k4mi1
To wymieniałeś wtryskiwacze na nowe czy tylko ich uszczelnienia?
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 03 kwie 2021, 20:15
autor: Gregorski3
Tylko uszczelnienie żadne nowe wtryski.
Re: 2.0TFSI czyszczenie kolektora dolotowego i zaworów z nagaru
: 22 gru 2021, 12:00
autor: -kiwi-
Witajcie.
Ja jestem w trakcie czyszczenia dolotu, trochę nagaru się zebrało, ale kolektor był już kiedyś zdejmowany przez poprzedniego właściciela.
Do czyszczenia świetnie się sprawdza preparat do mycia silników. Zalać zawory, odczekać kilka minut i szorować wyciorem.
Można też uźyć jako wspomagacza, szpraj do usuwania płynnych uszczelek - Reinz
Mam zagwozdkę co do uszczelnień wtryskiwaczy. W zestawie dobranym po vin, przyszła zupełnie inna uszczelka teflonowa która wczodzi w głowice.
Czy ktoś wie, one są zamienne ?
Po lewej stronie na foto moja stara wyjęta z głowicy, po prawej nowa wyjęta z zestawu.