Losowe1 pisze: ↑06 sie 2020, 18:35
a nie orientujesz sie moze co taki blad: MAP/MAF Throttle Position Correlation P0068 - 002 oznacza? Bo dzisiaj mi sie tez taki pokazal
Witam,
W necie znalazłem to.
P0068 MAP / MAF
Komputer sterujący pracą silnika wymaga, aby wszystkie trzy czujniki dokładnie zaplanowały długość czasu otwierania wtryskiwaczy i wielkość wyprzedzenia zapłonu niezbędną do utrzymania SPAM paliwa 14,5 / 1. Jeśli z jakiegoś powodu jeden z tych czujników lub problem mechaniczny powoduje rozbieżność między pozostałymi, komputer nie jest w stanie dokonać odpowiednich regulacji i ustawia kod usterki P0068.
OBJAWY.
Objawy wyświetlane dla kodu P0068 zależą od przyczyny stanu overboost: Wkrótce zapali się serwis silnika lub kontrolka check engine. Szorstko pracujący silnik - komputer ustawi powyższy kod oraz dodatkowe kody obrazujące wadliwy czujnik jeśli problem będzie elektryczny Bez prawidłowego przepływu powietrza silnik będzie pracował z nierównym biegiem jałowym iw zależności od ciężkości może nie przyspieszyć lub mieć poważny martwe miejsce bezczynności. Krótko mówiąc, będzie kiepsko.
PRZYCZYNY.
Podobnie jak mechanik samochodowy, zacznij od najczęstszych problemów. Będziesz potrzebował woltomierza / omomierza, sondy przebijającej przewody do miernika, puszki środka do czyszczenia gaźnika i puszki środka do czyszczenia wlotu. Napraw wszelkie znalezione problemy i uruchom pojazd, aby ustalić, czy problem został rozwiązany - jeśli nie, kontynuuj procedury. Przy wyłączonym silniku otwórz maskę i sprawdź wkład filtra powietrza. Poszukaj luźnych zacisków lub nieszczelności przewodów rurowych od czujnika masowego przepływu powietrza do korpusu przepustnicy. Skontroluj wszystkie przewody podciśnieniowe na kolektorze dolotowym pod kątem niedrożności, pęknięć lub luzów, które mogą powodować utratę podciśnienia. Odłącz każdy z czujników i sprawdź złącze pod kątem korozji oraz wypchniętych lub wygiętych pinów. Uruchom silnik i użyj środka do czyszczenia gaźnika, aby znaleźć nieszczelności w kolektorze dolotowym. Krótkie uderzenie środka do czyszczenia gaźnika w miejscu wycieku spowoduje zauważalną zmianę obrotów silnika. Trzymaj puszkę na wyciągnięcie ręki, aby spray nie zetknął się z oczami, abyś nie nauczył się lekcji podobnie jak chwytanie kota za ogon. Nie zapomnisz następnym razem. Spryskać wszystkie połączenia na kolektorze pod kątem wycieków. Poluzować zacisk na rurze łączącej masowy przepływ powietrza z korpusem przepustnicy. Zajrzyj do korpusu przepustnicy, aby zobaczyć, czy jest pokryty koksem - czarną, tłustą substancją. Jeśli tak, ściśnij rurkę z butelki ze środkiem czyszczącym wlotu między rurą a korpusem przepustnicy. Wciśnij rurkę na korpus przepustnicy i uruchom silnik. Rozpocznij rozpylanie, aż puszka zniknie. Zdejmij go i ponownie podłącz rurę do korpusu przepustnicy. Przetestuj czujnik masowego przepływu powietrza. Zdejmij złącze z czujnika. Włącz zapłon przy wyłączonym silniku. Istnieją trzy przewody, zasilanie 12 V, masa czujnika i sygnał (zwykle żółty). Użyj czerwonego przewodu woltomierza do zbadania złącza pod kątem 12 woltów. Trzymaj czarny ołów na ziemi. Brak napięcia jest przyczyną problemu z zapłonem lub okablowaniem. Zamontuj złącze i sprawdź masę czujnika. Musi być poniżej 100 mv. Jeśli czujnik ma 12 V i jest poza zakresem na ziemi, wymień czujnik. To jest podstawowy test. Jeśli przejdzie jeszcze po zakończeniu wszystkich testów, a problem nadal występuje, masowy przepływ powietrza może nadal być zły. Sprawdź to na komputerze graficznym, takim jak Tech II. Sprawdź działanie czujnika położenia przepustnicy. Upewnij się, że jest prawidłowo osadzony, a śruby dokręcone. Jest to złącze trójprzewodowe - granatowe dla sygnału, szare dla napięcia odniesienia 5 V i czarne lub pomarańczowe dla przewodu ujemnego PCM. - Podłączyć czerwony przewód woltomierza do niebieskiego przewodu sygnałowego, a czarny przewód woltomierza do uziemienia. Włącz kluczyk przy wyłączonym silniku. Jeśli czujnik jest sprawny, będzie miał mniej niż 1 V przy zamkniętej przepustnicy. W miarę przesuwania przepustnicy napięcie będzie rosło płynnie do około 4 woltów bez przerw i trzasków. Sprawdź czujnik MAP. Włącz klucz i wykonaj próbę wsteczną przewodu odniesienia zasilania za pomocą czerwonego przewodu woltomierza, a czarnego do masy. Przy włączonym kluczyku i wyłączonym silniku musi mieć 4,5 do 5 woltów. Włączyć silnik. Musi mieć od 0,5 do 1,5 V w zależności od wysokości i temperatury. Zwiększ obroty silnika. Napięcie musi reagować na otwarcie przepustnicy spadając i ponownie wzrastając. Jeśli nie, wymień go.
Pozdrawiam.