Strona 1 z 1

[3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 08 lip 2020, 07:15
autor: Kacpii
Cześć!

Kochani, stwierdziłem, że nie będę z @mat1324 pisał na priv, bo może ktoś będzie miał ten sam problem :)

Od dłuższego czasu "bujałem" się z szarpaniem przy zmianie biegów (czasem i delikatnym), czasem auto baaaaaaardzo ciężko odpalało a czasem od strzała, jak odpalało ciężko - to nie miało mocy, gaz w podłodze - jedynka wpięta i auto nie jechało.

Stwierdziłem, że to może przez przedmuchy - ok, wymieniłem uszczelki od pokryw zaworów, uszczelki od czujników (4 sztuki na górze silnika, nie pamiętam od czego one są).

Około miesiąca temu, robiłem lewy łącznik elastyczny wydechu - parę dni temu, znów się coś stało z nim bo auto zaczęło pierdzieć i nie mieć mocy (dlatego też od razu podpiąłem kompa).

Jeżeli chodzi o ikonkę check engine, to tylko czasem miga (nie jest stała).

Po sprawdzeniu błędów zaraz po przyjeździe do domu:
Mileage: 229190km-142412mi Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 06E-910-559-BKH.lbl
Control Module Part Number: 4F1 910 559 HW: 4F0 907 115
Component and/or Version: 3.2l V6 FSI 0020
Software Coding: 0105000318070118
Work Shop Code: WSC 40580 222 13972
VCID: 68DE803C5B73DA0141-803C
5 Faults Found:

16720 - Crankshaft Position Sensor (G28)
P0336 - 000 - Missing Tooth - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 208
Mileage: 227987 km
Time Indication: 0
Date: 2020.06.21
Time: 19:34:49

Freeze Frame:
RPM: 32 /min
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Temperature: 82.5°C
Start
Bin. Bits: 00000010
Speed: 0.0 km/h

16750 - Camshaft Position Sensor B Bank 1 (G300)
P0366 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 00000010
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 208
Mileage: 227987 km
Time Indication: 0
Date: 2020.06.21
Time: 19:34:49

16725 - Camshaft Position Sensor (G40)
P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 235
Mileage: 229183 km
Time Indication: 0
Date: 2020.07.06
Time: 16:28:06

Freeze Frame:
RPM: 1216 /min
Mass Air / Rev.: 288.9 mg/str
Temperature: 102.0°C
Part Throttle
Bin. Bits: 00010000
Speed: 0.0 km/h

16556 - Fuel Trim; Bank 1
P0172 - 000 - System Too Rich - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 3
Reset counter: 235
Mileage: 229183 km
Time Indication: 0
Date: 2020.07.06
Time: 16:28:06

16687 - Cylinder 3
P0303 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 235
Mileage: 229196 km
Time Indication: 0
Date: 2020.07.06
Time: 17:32:14

Freeze Frame:
RPM: 2496 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Temperature: 93.0°C
Overrun
Load: 7.1 %
Speed: 56.0 km/h


Readiness: 0000 0000
Po skasowaniu błędów i odpaleniu auta (nie jeżdziłem nim, tylko trochę pogazowałem zostały błędy 16750 - Camshaft Position Sensor B Bank 1 (G300), 16725 - Camshaft Position Sensor (G40) .

Na odpalonym VCDSie w pozycjach blokowych tak sobie "pochodziłem" po grupach, i zainteresowała mnie grupa 15.

Grupa 15 to -> Ignition (Misfire Recognition - Cylinder 1-3). Dla cylindrów od 4-6 wartości wszędzie były "0" - czyli sugeruję, że prawidłowe po podpowiedzi z VCDSa.

Dla cylindrów 1-3 wyniki pod dodaniu gazu były takie:

Misfire Counter Cylinder 1 -> od 5 poszło do 7
Misfire Counter Cylinder 2 -> od 1 poszło do 9
Misfire Counter Cylinder 3 -> od 2 poszło do 6.


Jakieś pomysły za co się brać i co sprawdzać, czy po prostu to są oznaki tego, że silnik ledwo zipie i lepiej walić kapitałkę?

Dziękuję z góry za dyskusję i zapraszam do śledzenia tematu napraw, wszystko będę wstawiał do posta :)

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 08 lip 2020, 10:44
autor: 130TDI
Ja bym na pierwszy ogień sprawdził katalizatory - może masz zapchane.

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 08 lip 2020, 12:30
autor: Kacpii
W sumie olej też pali.. Nie jakieś tragiczne ilości, ale no dużo więcej niż powinna, gdzie wcale jej nie upalam cały czas -_-

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 09 lip 2020, 08:09
autor: Kacpii
Chyba sam dla siebie nie mam dobrych wieści.

Podłączyłem VCDSa jeszcze raz, wszedłem w Camshaft Adjustment (Adaptation Values), no i:

Phase Position Intake Bank 1 -> -25.*5KW
Phase Position Intake Bank 2 -> 8.3*KW
Phase Position Exhaust Bank 1 -> -23.6*KW
Phase Position Exhaust Bank 2 -> 4.5*KW

Rozumiem, że po prostu rozrząd do zrobienia?

Pozdrawiam

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 11 lip 2020, 08:14
autor: Kacpii
Serio się nikt nie wypowie?

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 11 lip 2020, 16:56
autor: k4mi1
Ja w swoim c5 2.4 v6 miałem problemy z falowaniem obrotów to przyczyną było zatkana odbma... (po oczyszczeniu 1l lpg na 100km mniej na stałe), przepustnica która wymagała czyszczenia. A jak miałem problemy z odpalaniem (długo kręcił na ciepłym) to przyczyną był czujnik temperatury cieczy chłodzącej (wymieniałem chyba ze 4 różne firmy nawet z aso... aż w końcu trafiłem na dobrą sztukę bo każdy działał do ok. miesiąca i się rozszczelniał i łapał wilgoć - obudowa się ruszała).

Jeżeli chodzi o rozrząd to pytanie brzmi czy był robiony i kiedy? Słychać szorowanie/klepanie przy zimnym rozruchu?

W Twoim przypadku problem z jedną stroną (cylindry 1,2,3) sugeruje przestawiony zapłon... a na podstawie tego zainteresowałbym się czujnikiem położenia wałka w tej głowicy bo na jego podstawie określany jest moment podania iskry na dany bank cylindrów, ten moment jest zmienny przez fazator na wałku wydechowym. W gorszym przypadku problem dotyczyć może fazatora danej głowicy. Możesz jeszcze ewentualnie wykluczyć sobie cewki z jednej trony - podmień jedną stronę z druga i pokasuj błędy (raczej małe szanse że to to ale nie zaszkodzi i nic nie kosztuje).

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 13 lip 2020, 11:50
autor: Kacpii
k4mi1 pisze:
11 lip 2020, 16:56
Ja w swoim c5 2.4 v6 miałem problemy z falowaniem obrotów to przyczyną było zatkana odbma... (po oczyszczeniu 1l lpg na 100km mniej na stałe), przepustnica która wymagała czyszczenia. A jak miałem problemy z odpalaniem (długo kręcił na ciepłym) to przyczyną był czujnik temperatury cieczy chłodzącej (wymieniałem chyba ze 4 różne firmy nawet z aso... aż w końcu trafiłem na dobrą sztukę bo każdy działał do ok. miesiąca i się rozszczelniał i łapał wilgoć - obudowa się ruszała).

Jeżeli chodzi o rozrząd to pytanie brzmi czy był robiony i kiedy? Słychać szorowanie/klepanie przy zimnym rozruchu?

W Twoim przypadku problem z jedną stroną (cylindry 1,2,3) sugeruje przestawiony zapłon... a na podstawie tego zainteresowałbym się czujnikiem położenia wałka w tej głowicy bo na jego podstawie określany jest moment podania iskry na dany bank cylindrów, ten moment jest zmienny przez fazator na wałku wydechowym. W gorszym przypadku problem dotyczyć może fazatora danej głowicy. Możesz jeszcze ewentualnie wykluczyć sobie cewki z jednej trony - podmień jedną stronę z druga i pokasuj błędy (raczej małe szanse że to to ale nie zaszkodzi i nic nie kosztuje).
A więc tak, rozrząd nie wiem kiedy był robiony i czy wgl był robiony :) kupiłem auto rok temu przy przebiegu 202k teraz ma 229k (sprowadzony ze Szwecji (niby sprawdzając po stronach, to przebieg autentyczny - tak samo jak i po fakturach czy wpisach w książce - ale nie widziałem w niej nic o rozrządzie).

Podczas odpalania absolutnie nie słychać żadnego tarcia czy szumienia. Obroty też nie falują.

Po prostu auto nie ma mocy i ma powyższe błędy.

Gdyby błąd był tylko od jednego czujnika, to spoko - myślę, że można by bylo go wymienić ale jeżeli są to błędy z dwóch czujników ??? To chyba jest coś grubszego.

Jakiś test VCDSem da się zrobić? Jakoś odczyty z tych czujników? Bo szczerze nawet nie wiem na co się kierować w nim przy sprawdzaniu.

Pozdrawiam

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 13 lip 2020, 13:50
autor: 130TDI
Twoje błędy dotyczą:
- zbyt bogatej mieszanki,
- wypadania zapłonów
- czujnik położenia wałka.

Sprawdzałeś katy? bo nikt gotowego rozwiązania Ci nie da na podstawie analizy 3 błędów. Zapchane katalizatory mogą powodować właśnie wypadanie zapłonów i inne cuda wianki.

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 13 lip 2020, 18:26
autor: k4mi1
Sam czujnik położenia wałka również może być przyczyną... bo jeżeli podaje za późno iskrę to zapłon jest w nieodpowiedniej chwili co może dawać efekt wypadania zapłonu i zbyt bogatej mieszanki to jej nie przepala... a że odczyty mogą być poza zakresem bo wyrzuca błąd wałka... To jest oczywiście teoria...

Pewien tego nie jestem... i nie wiem ile kosztuje i jaki numer części (trzeba poszukać na etce). Jeżeli są takie same prawa i lewa strona to można by je podmienić i skasować błędy. Jeżeli będą po drugiej stronie to sprawa jasna... :P No chyba koszt nie duży... ;)

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 25 kwie 2021, 14:34
autor: Chili
Witam jestem tu nowy mam małe pytanie planuje kupić autko Audi a6c6 3.2fsi 255km automat byłem oglądając autko po odpaleniu samochodu wszystko było git po przejechaniu się wróciłem na plac auto zaczęło drgać wibracje na przednich siedzeniach i na tylnej kanapie było czuć czym to mogło spowodować takie drgania coś poważnego czy jakaś drobnostka z góry dziękuję za odpowiedzi

Re: [3.2 FSI AUK] Nierówna praca, delikatne szarpanie przy zmianie biegów, cięższe odpalanie

: 25 kwie 2021, 22:11
autor: k4mi1
Drgania... pytanie czy na postoju czy podczas jazdy bo możliwości jest wiele. Jeżeli na postoju to mogą być poduszki silnika lub skrzyni, "naciągnięty" - źle ustawiony/naprawiony wydech, problemy ze spalaniem mieszanki - to tylko kilka możliwych przyczyn. Podczas jazdy: koła, krzywe piasty, przeguby, uszkodzone zawieszenie itp. itd. Tutaj nie da się łatwo określić czy to będzie łatwa czy tania naprawa bo może być bardzo tania lub bardzo droga...