Strona 1 z 1

Wszystko o silniku 1.8 Turbo grupy VW - Auto Świat

: 22 sty 2019, 12:53
autor: Doc
Cześć,

Jak sądzicie? Troszeczkę przesadzają. M.in. 2L łykającego oleju itd. Hmm...
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszyst ... cs&utm_v=2

'A6 II (1997-2005) Jedno z największych aut, w których montowano silnik 1.8 Turbo. Dostępne dwie wersje mocy: 150 oraz 180 KM. Także ze skrzynią CVT.'

Obrazek


Pzdr,
Doc

: 22 sty 2019, 14:59
autor: bendzji
może to by warto gdzieś dodać :
http://sprawdz.auto.pl/modyfikacje-1-8t/

No chyba z tymi 2 l przesadzili - mam AWT - prawie 300 tyś km na blacie , seryjne turbo , LPG od 80 tyś km , programi na 180-190KM i zero łykania oleju

: 22 sty 2019, 15:52
autor: Doc

: 22 sty 2019, 16:24
autor: Ziomek
Łykanie oleju w 1.8T to sprawa raczej nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych albo pękniętej odmy bo pierścienie raczej ciężko zniszczyć. Uszczelniacze wymieniałem w poprzednim 1.8T przy ponad 300kkm, ale i tak zużycie oleju nie przekraczało litr od wymiany do wymiany. Wiecej brała mi a6 jak pękło plastikowe kolanko odmy przy bloku. Po założeniu nowego spokój. Przesadzają też z popychaczami, nie powiem że są wieczne ale bardziej boli ciśnienie oleju przy przytkanym smoku i z tego powodu może góra klekotać a w przypadku olania problemu silnik stanie. No i łańcuszek czy napinacz trzeba traktować jako część zamienna rozrządu-200tyś przebiegu, ok-zmieniamy. Boli źle poprowadzona odma która przy krótkich przebiegach w zimie zamarznie i seryjny program który mógłby być lepiej napisany- szczególnie jeśli chodzi o zapłon.

: 22 sty 2019, 17:18
autor: repek92
Myślę że ten problem większy byk w 1.6 ostatnio robiłem remont takiego silnika w A4. myślę że taki wynik podany jest z jakim się spotkali największym spalaniem oleju. Powinni napisać informacje z jakim przebiegiem odnotowali taki ubytek oleju.

: 22 sty 2019, 18:30
autor: Doc
Wiecie co...Audi A3 a Audi A6 z tym samym silnikiem 1.8T ma ciężko? Ma dobry "tlen"? A może nie ma siły i stąd szybciej się "poci"? <mysli> <glupek>
Chociaż w sumie z tym 1.8T... kierowca/facet A3 gruby a A6 chudy i może być to samo. <lol>

: 22 sty 2019, 20:51
autor: Ziomek
Wiadomo że a3 będzie miało lżej bo ze 400kg lżejsze, ale czy to od tego zużycie oleju większe? W a4 nie dolewałem a pewnie nie duża różnica co do a3 w masie. Druga sprawa że żeby takie 1.8T w miarę sprawnie się poruszać nie trzeba go kręcić tak wysoko jak 1.6 czy 1.8n/a.

Przesiadł bym się z miłą chęcią na tfsi bo już stuknie 20lat mojej ale ma więcej bolaczek z olejem no i LPG jeszcze w fazie beta testów na użytkownikach. Jak dzieci podrosną to może uda się coś mniejszego z 2.0 tfsi w a4 kupić. <rotfl>

: 22 sty 2019, 21:13
autor: Doc
Pfff... Jędruś <glupek> to ja będę miał Jaguara F-TYPE CONVERTIBLE 2.0L jak będę dziadkiem. <lol> ;)

Obrazek

: 22 sty 2019, 21:22
autor: Ziomek
Doc, po to kupiłem avanta bo ani do a4 ani do 80 wózek mi się nie mieścił(obie sedan). Teraz jak robimy wypad na urlop to jakoś tak lepiej się pakować w a6. A co do zmiany marki to jakoś mi sie nie widzi, przez ostatnie dwa lata przewineło mi się parę francuzów i fajna włoszka ale jakoś tak mi tęskno do pierścieni-ja się bujam do pracy a żona z dziećmi w audi.
Swoją drogą jak szukałem a6 to miała być ośka bez skóry.. Teraz szukał bym quatrro, skóre i grzane fotele. No i dalej 1.8T.

: 22 sty 2019, 21:24
autor: repek92
mi sie podobają te 1.8 T proste konstrukcyjnie i podatny na modyfikacje, dlatego planuje kupic jako drugie małe auto Audi A3 1.8T

: 22 sty 2019, 22:03
autor: Doc
Ziomek pisze:Teraz szukał bym quatrro...
Tutaj masz rację. Wiecie co... z moim AJL 180KM - 1.8T z dawaniem ostrego buta... skrzynia 1, 2... nie daje rady. Może być lato bez wody, śniegu, lodowiska. Serio. Lekka kupa... trzeba dobrze trzymać kierownicę z piszczeniem opon.

: 22 sty 2019, 22:05
autor: bendzji
no dlatego ja jako drugie "małe" auto mam a4 b5 w 1.8t <okok>